Kattentopic #3

Als je tips wil, mijn kat heeft een inhalator!

1 like

Ik kom net terug van vakantie waar ik een krijttekening heb gemaakt. Blijkbaar ligt ie heel lekker :joy:

34 likes

Omg nou vandaag wat meegemaakt haha.

Ze liep weer helemaal mee naar de grote weg en daar hebben we haar ‘achtergelaten’, en toen we terugliepen was ze daar niet meer. Vanuit gegaan dat ze lekker de buurt door was gegaan om te avonturieren en vanzelf wel weer op zou duiken. Fietsen we 3 uur later even naar de ijssalon in het dorp (zelfde route), komt ze ons ineens vanuit de verte luid miauwend tegemoet gerend, echt bijna in paniek ofzo en blij dat ze ons weer zag? Haha dus wij afgestapt en ff geaaid, maar toen wilden we verder fietsen en toen begon ze bijna te huilen?! Echt een ander soort miauw, zo eentje als die ze ook doet als ze naar de dierenarts moet in t mandje :cry: dus toen heb ik haar naar huis gebracht maar tot bij de achtertuin (want ik wilde echt m’n ijsje en de salon ging bijna dicht haha). Kwamen we terug van ons ijsje zit ze gewoon weer helemaal verderop in de straat paniekerig op ons te wachten?! Weer helemaal miauwen en ‘huilen’, pas nu ze binnen is wordt ze weer een beetje rustig.

Meiiiiiid wat heb je meegemaakt?!

14 likes

Onze katten hebben voor het eerst in een kattenhotel gezeten, voor 3 weken. Ik was zo gestressed, zo bang dat ze helemaal stressed terug zouden komen, alles in huis eronder zouden plassen, de weg niet meer zouden kennen buiten haha.

Echt paniek om niets dus. In de auto terug waren ze onrustig maar eenmaal in huis gelijk weer op hun gemak. En buiten wisten ze de weg ook. Alleen de eerste 2 nachten waren ze wat onrustig, miauwen (doen ze nooit) dus hebben ze bij ons laten slapen. Zo aanhankelijk waren ze ook, ons de hele tijd opzoeken, en de ene ging op schoot, doet ie ook nooooooit.

Alleen nu is de ene een echte moordenaar geworden. Hij ving wel eens een muisje (woon naast weiland) maar dat was echt eens per 2 maanden of zo. Hij heeft nu al de afgelopen dagen 7 muisjes gehad of zo, en een vogeltje… Echt sneu. Alsof hij iets in te halen heeft. Ik laat die ene dus nu maar iets meer binnen, ik hoop dat het van tijdelijke aard is haha.

7 likes

Vraagje over mijn eigen situatie; weet iemand of katten verlatingsangst kunnen ontwikkelen? En hoe uit zich dat dan?

Ik heb het filmpje niet bekeken, maar ik vermoed van wel. Deze is van Jackson Galaxy

2 likes

Lekker veel met hem spelen! Dan kan hij zijn jachtinstinct daarin kwijt

Fijn dat het verder zo’n goede ervaring was!

1 like

Pff ik word gek hoor. Muis is net goed hersteld van zijn operatie, maar nu is Mango ziek? Hij moet heel erg kokhalzen en braken, het lijkt of er iets vast zit maar er komt niks uit. Hij blijft ook slikken en je ziet duidelijk dat hij zich niet goed voelt, trekt zich ook terug. Had van de week toevallig al pasta gehaald tegen haarballen, dat net gegeven en hopelijk helpt dat.

Na de rekening van Muis hoop ik echt dat dit niks ernstigs is, aangezien ik niet nog zo’n dure rekening erbij kan hebben :frowning:
Morgen maar thuis werken om hem in de gaten te houden, arme schat ziet er echt niet lekker uit.

4 likes

Eet hij gras/planten? Dan kan het goed dat dat in z’n keel zit, en krijgen ze er volgens mij eigenlijk niet uit als dat het geval is.

Ze hebben van de week inderdaad wel een plant gesloopt en overal lagen blaadjes! Bedankt voor het idee, ik ga gelijk even googelen wat ik hier eventueel mee zou kunnen.

1 like

Klinkt inderdaad als een plant die vast zit. Een van mijn katten had precies dezelfde symtomem en dat was uiteindelijk een grasspriet van kattengras wat was blijven steken. (Daar zitten schijnbaar haakjes aan.) Moest toen operatief verwijderd worden maar was wel een kleine ingreep. Hopelijk kotst Mango het snel zelf uit.

1 like

Ahh neeee niet nog een operatie :sob: Hopelijk kotst hij het snel uit. Wilde net in zijn keel kijken en toen ging hij een beetje kuchen. Ook als hij knort dan hapert het alsof er inderdaad iets vast zit.

1 like

Het kan ook zijn dat ze het met een pincet eruit kunnen halen. Bij mij kat zat het echt te ver tin de keel dus moest het onder verdoving. Maar het was met 10 minuten gedaan. Ik ga voor je duimen dat het mee valt.

1 like

Mijn katten eten regelmatig gras buiten en als ze er last van hebben kotsen ze het er makkelijk uit. Als het echt vast zou zitten dan idd operatief maar hopelijk gaat het bij jou kat het er makkelijk uit!

1 like

Na het overlijden van mijn katje was het veel te stil in huis, dus ik heb een tweede opvangkat genomen. Het is echt zo leuk. De katjes komen overeen en ze zijn echt gek op elkaar :heart:. De bangere leeft ook helemaal op :partying_face:

63 likes

Vandaag onze kat opgehaald na 3 weken in het kattenpension. Ze wilde NIET mee, zodra ze ons zag ging ze meteen op de hoogste krabpaal zitten. Ze greep zich helemaal in het stof vast dus het was super moeilijk om haar te pakken. Ik heb allemaal krassen op mijn armen en ook 1 op mijn wang :sweat_smile:
Thuis is ze alleen maar rusteloos heen en weer aan het lopen en dan rent ze weer naar boven waar ze super zielig gaat zitten miauwen. Hieronder een van de foto’s die we kregen tijdens de vakantie, overal staat ze op zijn kop of helemaal uitgerekt op dus het was al duidelijk dat ze het naar haar zin had. Ik hoef me iig niet meer schuldig te voelen als we haar naar het pension brengen tijdens onze vakanties :joy: Maar hopelijk voelt ze zich snel weer thuis bij ons 🥹

44 likes

Hahahaha echt van dacht het niet, MENS! Je hebt je keuze gemaakt!

Maar ze is vast gauw weer gewend :hugs:

1 like

Nou precies dat :joy: Ja ik hoop het ook, 3 weken is natuurlijk ook best lang voor zo’n beestje!

Oooooh wat een droom met 2 rode <3. Die rechter lijkt heel erg op de mijne. Wat fijn dat je andere kat ook opleeft ook!

3 likes

Echt die kat van me, ontzettende derp dat het is :joy: ik lig meerdere keren per dag in een deuk om haar, heb in m’n hele leven nog nooit zo’n sukkelige kat gehad haha. I love it

49 likes