Kattentopic #3

Wat een heerlijke oen :heart_eyes:

4 likes

Ik heb mn katten tijdens Covid gekregen dus ze zijn niet gewend aan veel mensen over de vloer.
De laatste maandeh wordt Dave wel steeds meer een allemansvriend, komt iedereen besnuffelen en kopjes geven.
Maar gisteren was mn zwager hier en hij bleef slapen, en dave vindt hem enorm eng for some reason. Heeft enorm naar hem zitten blazen en zodra mn zwager opstond schoot Dave onder mn bed :frowning:

Dolly is altijd redelijk afwachtend, maar die was ik vanochtend kwijt, ik raakte redelijk in de stress.
Uiteindelijk vond ik haar in mn kledingkast (waar ze niet in mogen) in de logeerkamer, dus zij heeft juist bij mn zwager op de kamer geslapen :sweat_smile:

Foto van Dolly voor d3 gezelligheid

24 likes

Mijn kat niest opeens veel sinds een paar dagen. Geen hoesten oid, echt niezen. En ik zie ook geen vloeistof bij de neus of de ogen ofzo. Na hoelang zouden jullie de dierenarts bellen voor een afspraak? Ik twijfel of ik morgen al bel of dat ik het nog even aankijk. Op internet lees ik verschillende dingen van bel na een paar dagen tot bel na 2 weken want misschien zijn ze gewoon even verkouden. En ze krijgt énorme stress van de DA dus ga liever ook niet te vroeg.

1 like

Mijn kat heeft dat ook af en toe, dan niest hij een dag of 4 ineens heel veel en heeft ie soms een beetje nattere oogjes. Volgens mij idd gewoon verkouden!

2 likes

Je kunt ook altijd even bellen wat te doen zonder dat je meteen een afspraak hoeft te maken als je je zorgen maakt. Mijn kat was een paar maanden terug beetje ziekjes en toen heb ik ook even gebeld met de assistent, was toch een soort geruststelling voor mezelf. Uiteindelijk bleek er gewoon een haarbal dwars te zitten maar goed :joy:

1 like

Als het alleen niezen is en zoals je zegt geen vloeistof uit de neus of ogen zou ik het sowieso nog een paar dagen aankijken. Gaat vaak vanzelf weer over.

Op mijn werk geven we hiervoor geen medicijnen mee, alleen als ze ook snotterig worden.

1 like

Hoe gaat het met Mango?

De dierenarts vond het meer als een droge hoest klinken vanuit de filmpjes en denkt dat hij een keelontsteking heeft. Ik moet nu 5 dagen lang ontstekingsremmers geven en ze heeft een injectie gegeven. Dat is vrijdag gebeurd maar het hoesten blijft wel aan. Gelukkig minder erg dan donderdagavond en hij is verder wel helemaal zichzelf, dus hopelijk trekt het nog weg en anders moet ik dinsdag of woensdag weer terug.

4 likes

Oef, toch wel weer schrikken lijkt me? Ga meeduimen dat het na deze kuur helemaal weg is, arme poes. Niet leuk om je kat zo te zien worstelen hè :slightly_frowning_face:

1 like

Vinden jullie het ook niet zoo bijzonder en leuk dat elke kat zulke typische eigen miauwtjes heeft? Geen twee katten miauwen hetzelfde ik vind dat zoooo schattig, allemaal hun eigen stem net als mensen, zouden zij doorhebben dat wij mensen ook allemaal anders klinken?

Mijn kat ligt naast me te kletsen (omdat ze me vriendelijk verzoekt haar eten te geven) en ik zit over haar te mijmeren :smiling_face_with_three_hearts:

24 likes

Ja vooral omdat ik nog angstig was na Muis. Schrok zo erg omdat ik bang was dat het weer hetzelfde was dus voor nu ben ik nog heel blij met de uitkomst. Hij is actief en lekker veel aan het spelen en knuffelen! Hopelijk trekt het snel weg inderdaad.

1 like

Zouden jullie je zorgen maken als je kat zo eens per 1,5 week z’n brokjes uitkotst? Het is altijd puur brokjes met wat slijm, verder niks geks, maar ik denk dat hij gewoon zit te schrokken en dan dus kotst. Verder is alles gewoon goed, zie ook niks geks aan de kots dus denk niet dat er iets speelt maarjaaaaaaa

2 likes

De mijne kotst ook regelmatig. Zij zit ook enorm te schransen altijd. Ze is verder heel vrolijk en speels dus denk dat het gewoon daar aan ligt.

2 likes

Mijne geven ook wel eens over na het eten. Tegenwoordig heb ik anti schrokbakken en dat helpt al heel veel.

1 like

@Druppels @Calypso welke antischrokbakken hebben jullie gekocht?

Ben gewoon naar de plaatselijke Welkoop gegaan, geen idee welk merk. In de basis is t allemaal hetzelfde idee dus denk dat dat weinig uitmaakt uiteindelijk

1 like

Onze vorige kat deed dat, ik ben toen overgestapt op een paar keer per dag porties geven zodat hij niet zo vreselijk veel in 1 keer zou eten, dat werkte heel goed!

1 like

Ik ben jaloers op de flexibiliteit van mijn kat, ik kan niet eens pijnloos in een kleermakerszit zitten.

29 likes

Hij is geobsedeerd door de tijd en icoontjes die geprojecteerd worden door de nieuwe vaatwasser. Echt jammer dat hij ‘m niet kan uitruimen.

51 likes

Hier nog een, echt comfy??

44 likes