Kattentopic #3

Ik word echt ff weer schijtziek van al die haren overal, het houdt gewoon echt nooit op. Altijd als ik foto’s van een interieur zie van andere mensen die ook katten hebben zit ik echt te speuren naar haren maar die zie ik dan nooit, kijk 1 sec mijn kamer door en tel zo weer 100 haren terwijl ik vanmorgen gestofzuigd heb. :triumph:

7 likes

Hahaha, love alle rooie katten in gekke posities, heb er hier ook zo eentje :heart_eyes_cat: :joy_cat:

1 like

Schepping van de mens én de kat :heart_eyes:

2 likes

Het hielp bij mij heel erg dat mijn kat op een gegeven moment naar buiten ging, ze verliest daar nu t meeste van dr haar, maar ook dat ik meubels had aangeschaft met betere stofjes waar je de haren minder op ziet/ze minder blijven zitten. Ik stofzuig niet extra vaak en vind dat je t niet veel ziet bij mij

3 likes

Ik ga vaak met deze over de bank en stoelen, pakt heel veel haren op. NIET op je kat zelf gebruiken, mijn ervaring is dat de vacht er niet mooier van wordt.

https://www.action.com/nl-nl/p/2572126/vachthandschoen-blauw/

Je mag bij mij best even kijken hoor, genoeg kattenharen :sweat_smile: kan wel achter die kat aanlopen met de stofzuiger.

Ik ben van plan om in mijn nieuwe woning een kattenmuur te maken a.k.a. een maar opstapjes en een mand op hoogte. Zo kan mijn dreumes niet bij de kat als die binnen chillt. Ik kan alleen nergens een site vinden met betaalbare onderdelen die je bij elkaar kunt zoeken. Wel een site met opstapjes en een andere met een mand, bijvoorbeeld, maar ik zou graag een mooi geheel maken. Iemand een goeie tip?

1 like

Wat gebeurde er met de vacht? Ik heb deze juist speciaal voor mijn kat hahaha

Zooplus heeft wat dingen die bij elkaar passen. Als je zoekt op wandmontage vind je het wel.

Ik heb het idee dat de haren afbreken als je er iets te lang mee door gaat. Op zich haalt het de losse haren wel goed weg, maar ik zou echt niet meer dan 2 keer over dezelfde plek gaan mocht je hem op de kat gebruiken.

1 like

Dankje! Ik had daar idd al gekeken, maar met een minder goede zoekterm. Vind het aanbod alsnog wel vrij karig daar…

3 likes

En op Etsy dan of Amazon? Ik heb wel eens wat dingen voor aan de muur via Etsy besteld!

2 likes

Ik heb eigenlijk nog nooit op etsy besteld, haha. Ik ga even kijken!

Heeft iemand deze borstel? Hiermee borstel je met een vochtige borstel waardoor de haren er makkelijker uit zouden gaan.

En algemener: heeft iemand borsteltips? Mijn kat (langharig) haat het, gaat zo ontzettend piepen, net of ik 'm pijn doe terwijl ik hem nauwelijks aanraak :triumph: Na twee minuten is het ook echt klaar. Ik borstel hem met een kam die ik bij de trimmer heb aangeschaft

1 like

Oké dit gaat raar klinken, maar ik heb het voorgedaan door het bakje bij ze te zetten en er dan elke keer wat brokjes uit te vissen met mijn hand zodat zo de brokjes konden worden opgegeten. De ene kat die snapt het en vist ze eruit, de andere snapt het volgens mij nog steeds niet en die heeft zo’n voedertoren van Cat-It en daar vist die ze er wel uit :crazy_face:

Ik had eerst een anti schrokbak die heel gedetailleerd was, maar dat werkte sowieso niet. Toen heb ik een wat simpelere grovere gekocht en dat lukt wel.
Zo’n soort bedoel ik dan met simpeler:

https://www.welkoop.nl/beeztees-wico-voerbak-l-31-5x9cm-mokka-2l_1213104?utm_source=Google_shopping&utm_medium=organic&gclid=EAIaIQobChMIx4r2lO31gAMVCZXVCh2uyQpUEAQYESABEgL0rvD_BwE

3 likes

Ik heb die borstel, maar het is mij nog niet gelukt om zoveel haar als op de plaatjes er op te krijgen hoor. Mijn langharige katten hebben geen ondervacht waardoor ik minder uitgebreid hoef te borstelen, dus het kan ook dat ik het niet lang genoeg heb gedaan.

Heb je de furminator wel eens geprobeerd? Die werkt volgens mij wel goed.

1 like

Het schijnt dat je met die furminator de vacht helemaal kapot trekt en dat is op lange termijn niet goed

6 likes

Oh dat wist ik niet… ik dacht dat die heel effectief was, maar iets té dus :sweat_smile:

1 like

Ik heb zo’n hele simpele metalen kam voor onze lang harige katten. Die heeft twee verschillende helften. De ene kat laat het alleen toe als ze buiten op schoot zit, dan is ze genoeg afgeleid om te blijven zitten haha. Niet ideaal maar oké.
Bij de ander was het een stuk lastiger en ik probeer het echt op zijn tempo te doen. Dus even kammen en dan weer stoppen en gewoon even aaien. Hij wil dan even aan de kam ruiken, die vast pakken of er even in bijten. Vast geen goed gedrag maar daarna kan ik weer even verder. En ik blijf lief tegen 'm kletsen en aaien. En wanneer het echt klaar is dan ook echt stoppen. Dat heeft wel geholpen geloof ik. Maar soms zijn ze ook gewoon echt niet in de mood en dan probeer ik het een andere keer. Ik weet niet of je hier wat mee kan, maar zo doe ik het.

Andere truc is om het te doen als ze slapen. Dan ga ik ze eerst aaien en dan langzaam beginnen met kammen haha.

1 like

Ik heb ook twee langharen maar ik kam ze niet zo vaak. Ik gebruik meestal een slickerbrush (van de dierenwinkel) en poedelkam (van de trimsalon). Als ik ze kam is het ook maar een paar minuten, tussendoor ook aaien en kroelen maar na die paar minuten lopen ze weg en zijn ze er klaar mee. Emma wil ook altijd bijten en ruiken etc aan de kam, meestal laat ik eerst ruiken en dan geef ik een pen ofzo aan haar haha, meestal gaat ze dan met de pen spelen/erin bijten en is ze afgeleid waardoor ik even kan kammen.

1 like