Haha, die van mij is ook niet moeilijk dus dat scheelt
Royal canin voeren wij op aanraden v.d. dierenarts (maar goed zij werken daar mee samen dus objectief is dat niet natuurlijk), hij heeft er daarna nooit meer last van gehad. Al vraag ik mij soms af (het is nu 5jr geleden zoiets) of hij er nog last van zou krijgen zonder dat voer. Hij eet namelijk wel gewoon normale snacks en hij krijgt ook wel eens wat lekkers van ons .
Ga het er uiteraard niet op gokken, maar denk dat al dat speciale voer wel prima werkt.
Ja, mijn dierenarts raadde me Royal Canin of Hill’s aan, en dat verkopen zij inderdaad. Ik denk dat ik Kattovit een maandje probeer, dan moet ik terug om opnieuw urine in te leveren. Toen de dierenarts belde met de uitslag was er net een minuut eerder 7,5 kilo nieuw voer voor hem afgeleverd
Ja, zou ik ook gewoon proberen dan. Je hebt het ook snel genoeg door waarschijnlijk als het niet oké is.
Wel zuur van die 7.5 kilo. Is hij nog dicht? Anders kan je hem misschien nog terugsturen?
Ja, heb zelfs de doos nog niet opengemaakt! De dierenarts belde echt toen ik de deur dicht deed nadat ik het pakketje had aangenomen dus ben blij dat dat gewoon nog terug kan. Anders was het echt een beetje jammer geweest!
Hier ook Royal Canin. Andere kat eet er ook maar gewoon van mee. Het was mij nog onduidelijk of dit nu voor altijd is, dierenarts 1 zegt van niet, die vond het een jaar aankijken. En dierenarts 2 (zelfde praktijk) deed bij die suggestie alsof we de kat gingen vermoorden als we zouden stoppen. Gelukkig eten ze het graag.
Wij hadden de week ervoor 2 zakken Orijen gekocht. Een net opgemaakt en de bon weg gegooid dus nu maar in de voorraad gezet.
Ja hoe lang hij op dit dieet moet is me ook nog niet helemaal duidelijk. Wat jammer van dat voer! Hopelijk kan je het nog een keer opmaken
Volgens mij kan dat behoorlijk per kat verschillen inderdaad. Mijn kat kreeg blaasgruis toen hij 1,5 was en de dierenarts raadde toen aan om hem hier op te houden voor altijd. Kreeg alleen voor de eerste twee weken ander voer mee, dat was echt bedoelt om het gruis op te ruimen en de brokken die hij nu heeft zijn voor het gezond houden.
Ja, ernstige blaasgruis hier. In eerste instantie met Hills gevoerd, toen bleef het wel soms terugkomen, maar kat viel enorm af door het voer. Toen oa kattovit enz geprobeerd, ik had het idee dat dat niets deed. Ze kreeg enorme blaasgruis met een paar weken.
Nu krijgt ze RC en dat gaat nu al 9 maanden goed, ze is weer netjes aangekomen ook.
Dus uh advies: ik zou bij Hills of RC blijven😅
Ik geef mn blaasgruiskat ook Royal Canin en dan de Urinary S/O. Volgens mij moet ze dat de rest van haar leven en ze krijgt ook natvoer van die lijn
Oh was niet per se als reactie op jou bedoeld
Ik zal het niet persoonlijk opvatten😆
Die pluizige pootjes
Echt hè
Bij het asiel zeiden ze dat er geen ‘mix’ inzit.
Maar ik zie zelf echt main coon trekjes oa dus die pluis voetjes en haar staart.
Heeft iemand hier een langharige kat en een kleed? Hoe goed gaat dat samen en hoeveel werk kost het om te zorgen dat het kleed niet verandert in een bont kleedje van kattenhaar haha? Ik wil graag een mooi kleed in de woonkamer, maar mijn vriend is een beetje huiverig dat het kleed met onze langhaar binnen no time grijs is van de haren haha.
Ligt er denk ik een beetje aan welke kleur het kleed is en welke kleur vacht je kat heeft? Ik heb een lichte langharige kat en 2 donkere kleden, ik negeer het ondertussen maar er is altijd kattenhaar zichtbaar op het kleed. Als ik het echt netjes zou willen houden dan zou ik om de 3 dagen moeten stofzuigen. Die kleden gaan dus niet mee naar een volgend huis.
Ik heb wel een chill opzetstuk voor de stofzuiger, ik weet niet of het alleen speciaal voor kleden of of speciaal voor dierenhaar in kleden. Met een normaal opzetstuk zou ik het niet zo goed schoon krijgen.
Hangt denk ik inderdaad heel erg af van welke kleur je kat is en welke kleur je kleed is en hoe vaak je wil stofzuigen. Ik heb 1 langharige witte kat die enorm veel haren verliest en 2 hoogpolige crèmekleurige kleden in huis die allebei nog mooi zijn. Maar goed, ik stofzuig dan ook elke dag
Mijn ervaring is dat het vooral afhangt van het soort kleed. Wij hadden een heel kortpolig kleed met print (zoiets: Vloerkleed, VEDBÄK, laagpolig, 170x230 cm - IKEA) en dat ging prima. Het haat was er ook heel makkelijk vanaf te krijgen. Maar mijn schoonouders hebben effen en iets hoger polig (vergelijkbaar met @50193905) en daar zie echt je alles op.
Oja ook een sisal kleed gehad, gaat ook prima. Enige nadeel is dat een vd katten het als krabpaal zag😅
Ik heb 4 kleden liggen en ik vind mijn vloerkleden stofzuigen met mijn Dyson minder werk dan andere delen van de vloer schoonmaken.
Speeltjes die op hem lijken, ik vind dit zoooo schattig