Kattentopic #3

Ik weet het even niet meer met een van mijn katten. In juli behandeld voor blaasgruis met pijnmedicatie en speciaal voer. Dat voer krijgt hij nog steeds, plus elke dag een half blikje natvoer vanwege extra vocht. Het ging een paar maanden goed maar sinds we terug zijn van vakantie (2 weken geleden) is het weer 3x mis gegaan. Hij plast wel (wat een goed teken is) alleen af en toe dus in de gang. We dachten dat misschien de stress van vakantie weer geresulteerd heeft in blaasgruis dus op advies van dierenarts weer met medicatie begonnen. Maar dat is nu een week en het is weer mis gegaan vanavond. Dus maar weer urine opvangen en naar de dierenarts ermee. Hebben dat al 2x geprobeerd maar toen ging hij dus alleen óf s’avonds laat en/of 's ochtends heel vroeg naar de bak en konden we niet op tijd naar de dierenarts. Pfff, ik had zo gehoopt dat hij er vanaf zou zijn.

@MazKanata, hier komt de oppas 1x per dag maar blijft dan ook een uur. Meestal zitten de katten dan wel naast haar op de bank maar ook niet altijd. Dus ik zou ook kiezen voor iemand die 2x per dag komt.

5 likes

Onze kitten nog niet helemaal maar wel normale kleur en niet dat smerige superlichte dus daar maak ik me geen zorgen om. Herman gelukkig wel!

Dat is fijn! Kan best zijn dat de kitten gewoon nog wat meer tijd nodig heeft om verder te verbeteren.

2 likes

Dank je, daar ga ik ook van uit! Ik denk dat het met een betere brok sowieso op gaat knappen. Voor de zekerheid maken we alles zaterdag nog eens extra goed schoon en dus volgend weekend nog een kuur, dan moet het volgens mij goed zijn. En zo niet dan gaat meneertje alsnog naar de dierenarts.

2 likes

Wij hebben sinds een tijdje heel veel last van de buurtkatten. De ene gaat altijd bij de achterburen op hun aanbouw zitten en blijft dan heel dringend bij ons door de ramen van de schuifpui naar binnen kijken (achtertuin is niet zo groot, dus is op 12 meter afstand ofzo). Onze kat wordt dan helemaal leip en gaat naar boven rennen en miauwen, met haar staart zwiepen.
De ander, een dikke rode kater, gaat sinds kort op de vensterbank van het raam aan de voorkant van ons huis zitten. Onze kat wordt daar helemaal bang en boos van en gaat tegen het raam slaan. Ik breng die kater dan een stuk de straat in maar ja volgende keer zit hij er gewoon weer.:sweat_smile:
Iemand iets soortgelijks meegemaakt, dat je binnenkat zich bedreigd voelt door de buitenkatten? Tum is erg gestresst en krabt nu ook steeds meer aan de meubels en eet minder. Vind het echt zo zielig voor haar maar ik weet niet zo goed wat we kunnen doen.:pleading_face:

1 like

Ja de ramen afdekken zodat de katten elkaar niet kunnen zien :pleading_face: dit is idd stressvol voor jouw kat want die kan niks doen omdat ze ‘vast’ zit :worried:

1 like

Ja ik vind het zo zielig :sob: Zit wel echt in dubio want we hebben juist de raambekleding 20 cm van de vensterbank hangen omdat ze zo graag naar buiten kijkt en anders alles sloopt. Zelfde met die kat achter, moet ik dan mn schuifpui helemaal afplakken? Even goed nadenken hoe we dit gaan aanpakken
 dus tips hoe anderen dit hebben gedaan zijn welkom :wink:

De kat van mijn buren zat ook altijd voor m’n raam en mijn kat werd dan ook boos, heb een aantal keer geprobeerd m lief weg te jagen maar dat werkte niet, toen een paar keer een kopje water naar m gegooid (gewoon er naast, niet op de kat zelf) en heb m bijna nooit meer gezien.

Misschien niet heel aardig, maarja werd ook gek van die stront continu in m’n tuin en mijn kat die panisch voor het raam werd.

3 likes

Wij hebben dit een aantal keer gehad met verschillende katten en ik doe dus wel gewoon water naar ze gooien. Niet een hele emmer uiteraard, maar een half glaasje ofzo. Werkt perfect, komen nooit meer terug en van wat water worden ze echt niet slechter.

1 like

Morgen ben ik weer thuis na 10 dagen vakantie. Dolly heeft echt tig keer gekotst :frowning:. Komt denk ik omdat ik normaliter op hele vaste tijden voer en mam nu afwijkend want ja om 7 uur in de ochtend en half 11 in de avond ga ik niet vragen natuurlijk. Dolly gaat dan brokjes schrokken en spuugt die snel weer uit (ze heeft geen tanden meer). Maar vind ‘t zo zielig
 HEB HAAR ZO GEMIST :sob:

10 dagen is ook lang om je kat te moeten missen :smiling_face_with_tear: Wat het eten betreft kan ik een voermachine echt aanraden. Mijn moeder hoeft alleen maar de kattenbak uit te scheppen, want mijn kat heeft een drinkfontein en krijgt op 5 vaste momenten een beetje voer van de machine. Nooit honger en nooit geschrok. Plus ik word niet meer wakergemaakt door een kat die claimt te verhongeren.

4 likes

Dolly eet hoofdzakelijk natvoer en als het in huis nog 20+ graden is vind ik dat niet heel hygiënisch om een hele nacht te laten zitten (wel geprobeerd maar gaat echt ruiken ook). Dus dat is wat lastig. Alleen brokken eten dat pikt ze, terecht in haar geval, echt niet haha

Oh nee dan is dat geen optie inderdaad. Ik heb ook helemaal geskipt dat ze geen tanden heeft. Gelukkig ben je morgen weer thuis en kan ze haar oude ritme weer oppakken!

Er zijn ook machines met een koelfunctie, bijv. deze twee:

2 likes

Boekenlegger

33 likes

Ik kwam er vanavond na 2 jaar achter dat mijn kat heerlijk scheel kan kijken hahaha

40 likes

Dekentjestijd is weer begonnen. Ik lag in een plaid, ging even iets pakken en toen ik terugkwam lag meneer er al op.

10 likes

Ik voel me altijd weer licht beledigd wanneer mijn kat zich meteen gaat wassen op de plek waar ik haar net geaaid heb.

17 likes

Huh, het is niet jouw taak om andermans dieren op te voeden. Zeker niet in hun huis.

2 likes

Ik kan me niet voorstellen wat er vies is aan een kat in de keuken of badkamer? Behalve als ze op het aanrecht komen maar dat kan je makkelijk even afnemen als je eten gaat bereiden :woman_shrugging:t3:

6 likes