Kattentopic #3

Een van mijn katten heeft soms zo’n vaag moment. Dan gaat hij voor de voordeur zitten (en aan de muur krabben) en voor zijn doen heel hard mauwen (hij mauwt eigenlijk niet maar doet een soort duivenproe altijd en als je mazzel hebt wordt die ingezet en krijg je daarna een mauw).

Dat ik ook aan hem vraag van ja maar wat is er en dan alleen MAUW MAUW krab krab (want ja denk ik dan echt een antwoord te krijgen waardoor ik denk LOGISCH dat je dit doet dude).

Zou toch leuk zijn als ie dan zegt ‘ja ehh gewoon hyper laat me’. Maar zie de honden van de buurvrouw vaak heen en weer gaan en vermoed dat hij dat vandaag niet pikt, vanachter de voordeur :sweat_smile: :smiling_face_with_tear:

3 likes

Dit is zo herkenbaar. Ik vraag ook zoveel aan mijn kat ‘wat is er dan?’, ‘heb je lekker geslapen?’, ‘wat heb je vandaag allemaal gedaan?’. Soms denk ik ook jemig ik zou me dood schrikken als hij ineens een heel verhaal afsteekt :joy:

5 likes

Haha maar echt! Katten: Drentelen beetje rond ja maar wat is er dan aan de hand?! Vind het al eng als ze dan terug mauwen en mij aankijken van ja duuuhhh dit is er :joy:

3 likes

Hier begint hij meestal het gesprek. Vooral vanaf ongeveer dertig minuten voor zijn voermachine afgaat (4x per dag, alhoewel ik om 7u 's ochtends gelukkig wel bijna altijd door zijn gezanik heenslaap), dan zit hij er al klaaglijk naast te miauwen en ben ik heel meelevend over hoe zielig hij wel niet is. Of idd dat ronddrentelen, alleen miauwt hij er dan ook altijd bij, en dan begin ik ook tegen hem te praten. Heb een erg praatgraag beestje in huis :heart_eyes_cat: :joy_cat:

2 likes

Mijn foster baby:

Zijn naam is Milkshake en hij is zo cute, ‘s nachts slaapt hij in mijn armen of opgekruld naast mijn hoofd. Hij krijgt alleen wel zoomies rond 6 uur ‘s ochtends :sweat_smile:

67 likes

Herkennen jullie dit?

Vandaag een kwartier naar mijn kat gezocht :joy:
Dan heeft ze plots een nieuwe slaapplek ergens in huis gevonden en kan ik haar nergens vinden. Alle vaste plekjes af en half in paniek. Heb zelfs een keer de wasmachine gestopt omdat ik vreesde dat ze daar in zat.

Toen maar haar naam geroepen en dan een luie miaaaauwww vanuit de studeerkamer haha

Ik zoek me soms echt een ongeluk!

14 likes

Haha ja en ik vind het dan vooral zo leuk dat ze hun slaapplekken zo afwisselen. Dan ben je er aan gewend dat ze maandenlang op een bepaalde stoel in de woonkamer ligt en ineens is een random hoekje in de slaapkamer de nieuwe place to be.

5 likes

Precies dit!
24/7 in haar mandje en dan maanden weer niet.
Dan ineens is languit op de bank weer je van het.
Grappig hoe dat zo in fases gaat

2 likes

Mijn kat wil ineens graag naar de dierenarts geloof ik, het reismandje is het heeeelemaal de laatste weken :joy:

3 likes

Van mijn katten dan 0,0 respons hè :unamused:

3 likes

Haha ja, mijn vorige kat deed dit ook. Heb zo eens gehad dat er ineens een nieuwsgierig kopje naast me ´mee kwam zoeken´. Echt met zo´n blik van ´oh wat zoeken we?’.

7 likes

Nahhh mijn kat heeft al een aantal dagen last van z’n buik en is aan de diarree. Misschien door een pad of kikker oid maar ik heb voor de zekerheid de dierenarts gesproken en ben nu probiotica aan het proberen en geef hem gekookte witte vis en kip op aanraden. Kan wel merken dat hij uit z’n ‘hum’ is want normaal is hij echt zo mega vrolijk. Hopelijk voelt hij zich snel weer beter.

Heb m’n kat vanmiddag bij haar oppas adres opgehaald na haar 3 weken niet gezien te hebben. We hebben eerst samen geknuffeld en net samen een tukje gedaan. Allebei bekaf haha

42 likes

Ja, heel herkenbaar!

Volgens mij is de tijd weer begonnen dat meneer graag naast me ligt op bed :blush: in de zomer vindt ie dat te warm. Vind het zo knus.

4 likes

Ik hoorde dat een van onze fosters is geadopteerd door een gezin met een kindje met Down en ik voel me ZO trots en het past ook precies bij hem en hoe zijn persoonlijkheidje is :pleading_face::pleading_face::pleading_face::pleading_face::pleading_face:

28 likes

Altijd zo cute als ze samen bij me op bed komen liggen :smiling_face_with_three_hearts:

32 likes

Wij hebben vorige week een tweede katje (kitten) opgehaald die vanaf dag 1 al aan de dunne was. We dachten eerst van de stress (hij is heel schuw, al wordt het per dag beter) maar nu begint onze andere kat ook zachte uitwerpselen te krijgen. De dierenarts gaf aan eerst een standaard wormenkuurtje, hebben jullie nog tips? Ik ben zelf een beetje bang voor Giardia want het oude adres was niet echt heel schoon.

Denk gewoon je dierenarts volgen, die zal vast de ontlasting van beide katten willen onderzoeken als de gewone wormenkuur niet helpt.
Geef je de kitten gewoon hetzelfde voer als dat ie bij zijn andere adres kreeg? Kleine hoeveelheden, verdeelt over meerdere momenten op een dag kan ook helpen, als ook licht verteerbaar eten om de darmen weer wat rustiger te krijgen (wanneer er geen sprake is van een parasiet/wormen dan hè).
Je kunt ook of iets als probiotica geven. Hopelijk is het geen giardia!

2 likes

Als je echt Giardia vermoed zou ik terugbellen naar de dierenarts, en kijken of je nog een ontlasting onderzoek voor beide katten kan doen. Vooral omdat je bij Giardia ook goed de kleedjes/kattenbakken etc grondig moet wassen om herbesmetting te voorkomen. Ik zou dat zelf liever zo snel mogelijk willen weten namelijk.

4 likes

@Rowrow en @Wolf bedankr voor de adviezen! Giardia heb ik overlegd maar we moesten eerst dit even proberen, ik vermoed dat een Giardiapil voor een kitten best heftig is? Als het met een paar dagen niet beter is gaan we sowieso onderzoek laten doen.

Hij krijgt inderdaad hetzelfde voer als bij de fokker, zij zegt uiteraard dat hij het daar prima op deed maar dat is natuurlijk gemakkelijk gezegd.

4 likes