Bij mij ook niet! Maar daar onder komt dan een lijstje met andere chip website, eentje daarvan is groen opgelicht en als ik daar op klik ga ik naar die site en staan daar mijn gegevens gelinkt aan het chipnr.
Heb je via die officiële chip site al wel je gegevens ingevuld? Daar kreeg ik formulier van mee bij het asiel. Maar misschien duurt het verwerken gewoon een tijdje, je hebt dr nog maar net toch
Je moet zelf de chip registreren als je een huisdier adopteert. Dat doet de dierenarts of het asiel niet voor je.
Ja zij registreren de chip als zijnde bestaande chip, maar dat linken ze vaak niet aan jouw gegevens. Heb je geen formulieren daarover mee gekregen
Ik had laatst gelezen dat chipnummer.nl overgegaan was naar een nieuwe database oid, en dat sommige sites (waaronder de NDG) nog niet de correcte gegevens hadden aangeleverd om in te gebruiken in de nieuwe. Waardoor je dus je huisdier niet kan vinden op chipnummer.nl als die geregistreerd staat bij de NDG. Maar dat was al begin december.
Waar staan jullie katten geregistreerd? De mijne NDG, maar ik vind het zo irritant dat je voor iedere wijziging 7 euro ofzo moet betalen, omdat ze dan een nieuw pasje maken. Dus ik wil ze eigenlijk ook ergens anders registreren en dat ik dan gewoon gratis mijn adres en telefoonnummer kan aanpassen.
Ja bij mij is er ook altijd gezeik met die chips, ben er super panisch over Na tig keer bellen met de dierenarts en de gegevens opnieuw ingevuld te hebben gaf zij aan dat zij ze wel kon vinden dus ik moet er maar op vertrouwen dat het nu goed is
Bij mij stond eerst een verkeerd emailadres (niet door mij ingevuld) maar die kon ik alleen wijzigen met dat foute emailadres dat helemaal niet bestaat. Daarna klopte het adres lang niet, etc.
@Wolf mijn dierenarts registreert automatisch bij Back Home Club, dat is wel gratis geloof ik
Ja onze katten staan ook bij NDG, en ook nog onder een fout adres (maar wel het juiste telefoonnummer). Ik weiger uit principe om er voor te betalen, wij zijn al 2x verhuisd in de tussentijd. Echt het is 2022 zulke administratie kosten zijn echt niet te verantwoorden. En ik hoef helemaal geen pasje. Zou je zelf makkelijk kunnen âoverstappenâ naar een andere registrator?
Bij mij petbase, zag net dat de gegevens van mijn ex er nog bij stonden dus heb dat ff aangepast. Was gelukkig gewoon gratis, maar daar zou ik anders wel voor betalen.
Heb trouwens geen pasje ofzo van Petbase, alles gaat per mail icm je chipnummer en een registratienummer.
Ik dacht/hoop dat je zelf ook kan registeren bij iets? Ik weiger dus ook te betalen, het adres bij NDG is fout en best kans dat ik dit jaar weer verhuisâŠ
@mercurysummer @Spaarlamp dankjewel! Ik ga eens kijken bij degene die jullie hebben.
Edit: Even gekeken en bij Back Home kon ik ze zo registreren, dus dat heb ik gedaan. Ik heb ze op het adres van mijn ouders gezet, de kans dat die verhuizen binnenkort is klein haha. Petbase was enkel door dierenarts of chipper stond er.
Mijne staan ook bij NDG. Heb ze in 2020 op mijn huidige adres gezet (stonden op mijn moeders naam en adres). Kostte me per kat ook iets van 8 euro.
Ik zou eerlijk gezegd niet eens weten waar mijn kat staat
Weet in ieder geval wel dat het werktâŠ
Weet ik niet maar ik zou je collega op het hart drukken de poes echt te steriliseren. Er worden al zo veel kittens geboren en verstoten
Ehm ik wil niet die persoon zijn maar 24 uur geleden liet je het nog even zakken nadat je een kat terug hebt gebracht naar het asiel. Misschien beter even focussen (en ook genieten van!) op de poes die je nu hebt?
Back Home Club!
Edit: spuitelf, ik las nog terug haha
Een kat kan ook best de enige kat in huis zijn hĂš. Laat je kitten nou gewoon even wennen en wat vertrouwen krijgen in jullie en zichzelf. Dan leer je zelf ook beter met katten omgaan.
Ik denk dat dat eerder een kwestie van jaren is dan van weken. Een actieve drukke kitten is misschien lastig koppelen aan een oudere kat, maar als jij over een jaar besluit een tweede kat te nemen is jouw huidige kitten niet gelijk te oud. Ik zou het ook nog even wat tijd geven en pas over een half jaar of een jaar verder kijken.
Weer op controle geweest bij de dierenarts en hij moet voorlopig daar blijven omdat ie uitdrogingsverschijnselen heeft en niet eet. Dus hij krijgt nu via een slangetje en hij moet weer onder de warmte lamp
Heel veel sterkte!
Ik ken trouwens alleen asiels die fokken met dieren verbieden dus de poes van je vrienden komt niet uit een opvang of wel?
Hoop dat mensen gaan inzien dat er al te veel dieren in de opvangen terecht terechtkomen en dat âper ongelukâ-nestjes of âik wil mijn kat een nestje laten meemakenâ-nestjes Ă©cht niet hoeven/wenselijk zijn
Oh nee arme schat hoop dat dit helpt, het is ook zoân trauma dan zou ik ook geen zin hebben om zelf te eten
heel veel sterkte en kom op lieve beest