Kattentopic #3

:pleading_face::heartbeat::heartbeat:

1 like

Oh arme arme poes :frowning: waar waren de beten? Hopelijk knapt ze snel op :heart:

1 like

Ahh zo zielig, veel beterschap!! :heart::heart:
Door een kat of hond gebeten?

3 likes

@fysicus @chasingrainbows

Dankjulliewel :heart:

Hij is gebeten door een hond en heeft meerdere beten op zijn rug en aan alle twee zijn zijkanten en aan de onderkant bij het begin van zijn staart :sob:

1 like

Oh jeetje wat heftig zeg! Heb je het zien gebeuren? Lijkt me verschrikkelijk om te zien. Veel liefde en beterschap voor je poezenbeest :heart:

Nee, heb het niet zien gebeuren. Werd gebeld door een dierenarts dat ie daar door de dierenambulance was binnengebracht en dat ie gebeten was door een hond. Dankjewel :heart: :heart:

1 like

Sterkte en beterschap voor je kat, wat heftig…

Dankjewel :heart:

Och wat verschrikkelijk zeg :sob: veel sterkte :kissing_heart:

1 like

Och arme schat :sob: wat zal hij ook geschrokken zijn. Heel veel beterschap en kusjes op dat lieve hoofdje :heart::heart::heart:

@kringel @EllaFitzgerald
Dank jullie wel :heart:

Ja klopt de dierenarts zei dat is ie in een soort shock was toen ie binnen werd gebracht :sob:. Ik zal de kusjes doorgeven!

Wat erg @flwhrs , hopelijk komt ie er snel terug bovenop!

Met onze adoptie granny ragdoll gaat het nog steeds goed. Veel miauwconcerten en veeeel dutjes.

38 likes

Ik denk dat dit een goede en volwassen beslissing is. Soms werkt het, helaas, gewoon niet. Zeker als je beginnend ‘baasje’ bent en het diertje een gebruiksaanwijzing heeft. Er komt wel weer een ander beestje op jullie pad, in het voorjaar/zomer zijn er vaak ook wat meer in asiels en opvangen te vinden.

5 likes

Bij mij ook niet! Maar daar onder komt dan een lijstje met andere chip website, eentje daarvan is groen opgelicht en als ik daar op klik ga ik naar die site en staan daar mijn gegevens gelinkt aan het chipnr.

Heb je via die officiële chip site al wel je gegevens ingevuld? Daar kreeg ik formulier van mee bij het asiel. Maar misschien duurt het verwerken gewoon een tijdje, je hebt dr nog maar net toch

Je moet zelf de chip registreren als je een huisdier adopteert. Dat doet de dierenarts of het asiel niet voor je.

Ja zij registreren de chip als zijnde bestaande chip, maar dat linken ze vaak niet aan jouw gegevens. Heb je geen formulieren daarover mee gekregen

1 like

Ik had laatst gelezen dat chipnummer.nl overgegaan was naar een nieuwe database oid, en dat sommige sites (waaronder de NDG) nog niet de correcte gegevens hadden aangeleverd om in te gebruiken in de nieuwe. Waardoor je dus je huisdier niet kan vinden op chipnummer.nl als die geregistreerd staat bij de NDG. Maar dat was al begin december.

Waar staan jullie katten geregistreerd? De mijne NDG, maar ik vind het zo irritant dat je voor iedere wijziging 7 euro ofzo moet betalen, omdat ze dan een nieuw pasje maken. Dus ik wil ze eigenlijk ook ergens anders registreren en dat ik dan gewoon gratis mijn adres en telefoonnummer kan aanpassen.

Ja bij mij is er ook altijd gezeik met die chips, ben er super panisch over :sweat_smile: Na tig keer bellen met de dierenarts en de gegevens opnieuw ingevuld te hebben gaf zij aan dat zij ze wel kon vinden dus ik moet er maar op vertrouwen dat het nu goed is

Bij mij stond eerst een verkeerd emailadres (niet door mij ingevuld) maar die kon ik alleen wijzigen met dat foute emailadres dat helemaal niet bestaat. Daarna klopte het adres lang niet, etc.

@Wolf mijn dierenarts registreert automatisch bij Back Home Club, dat is wel gratis geloof ik

1 like

Ja onze katten staan ook bij NDG, en ook nog onder een fout adres (maar wel het juiste telefoonnummer). Ik weiger uit principe om er voor te betalen, wij zijn al 2x verhuisd in de tussentijd. Echt het is 2022 zulke administratie kosten zijn echt niet te verantwoorden. En ik hoef helemaal geen pasje. Zou je zelf makkelijk kunnen ‘overstappen’ naar een andere registrator?