Kattentopic #3

Bij mij petbase, zag net dat de gegevens van mijn ex er nog bij stonden dus heb dat ff aangepast. :joy: Was gelukkig gewoon gratis, maar daar zou ik anders wel voor betalen.

Heb trouwens geen pasje ofzo van Petbase, alles gaat per mail icm je chipnummer en een registratienummer.

Ik dacht/hoop dat je zelf ook kan registeren bij iets? Ik weiger dus ook te betalen, het adres bij NDG is fout en best kans dat ik dit jaar weer verhuis

@mercurysummer @Spaarlamp dankjewel! Ik ga eens kijken bij degene die jullie hebben.

Edit: Even gekeken en bij Back Home kon ik ze zo registreren, dus dat heb ik gedaan. Ik heb ze op het adres van mijn ouders gezet, de kans dat die verhuizen binnenkort is klein haha. Petbase was enkel door dierenarts of chipper stond er.

1 like

Mijne staan ook bij NDG. Heb ze in 2020 op mijn huidige adres gezet (stonden op mijn moeders naam en adres). Kostte me per kat ook iets van 8 euro.

1 like

Ik zou eerlijk gezegd niet eens weten waar mijn kat staat :no_mouth:

Weet in ieder geval wel dat het werkt

1 like

Weet ik niet maar ik zou je collega op het hart drukken de poes echt te steriliseren. Er worden al zo veel kittens geboren en verstoten :broken_heart::broken_heart::broken_heart:

10 likes

Ehm ik wil niet die persoon zijn maar 24 uur geleden liet je het nog even zakken nadat je een kat terug hebt gebracht naar het asiel. Misschien beter even focussen (en ook genieten van!) op de poes die je nu hebt?

24 likes

Back Home Club!

Edit: spuitelf, ik las nog terug haha

Een kat kan ook best de enige kat in huis zijn hĂš. Laat je kitten nou gewoon even wennen en wat vertrouwen krijgen in jullie en zichzelf. Dan leer je zelf ook beter met katten omgaan.

8 likes

Ik denk dat dat eerder een kwestie van jaren is dan van weken. Een actieve drukke kitten is misschien lastig koppelen aan een oudere kat, maar als jij over een jaar besluit een tweede kat te nemen is jouw huidige kitten niet gelijk te oud. Ik zou het ook nog even wat tijd geven en pas over een half jaar of een jaar verder kijken.

3 likes

Weer op controle geweest bij de dierenarts en hij moet voorlopig daar blijven omdat ie uitdrogingsverschijnselen heeft en niet eet. Dus hij krijgt nu via een slangetje en hij moet weer onder de warmte lamp

5 likes

Heel veel sterkte!

Ik ken trouwens alleen asiels die fokken met dieren verbieden dus de poes van je vrienden komt niet uit een opvang of wel?

Hoop dat mensen gaan inzien dat er al te veel dieren in de opvangen terecht terechtkomen en dat “per ongeluk”-nestjes of “ik wil mijn kat een nestje laten meemaken”-nestjes Ă©cht niet hoeven/wenselijk zijn :pleading_face::pleading_face::pleading_face:

5 likes

Oh nee arme schat :cry: hoop dat dit helpt, het is ook zo’n trauma dan zou ik ook geen zin hebben om zelf te eten :pleading_face: heel veel sterkte en kom op lieve beest :heart: :heart: :heart:

2 likes

@anon4775214 Ik sluit me hier 100% bij aan. Ik heb een kat van een kennis en op dat moment voelde het wel ok. Het was een ‘per ongeluk’ nestje en eenmaal geboren hebben die katjes natuurlijk ook een huis nodig. Het klinkt dan allemaal heel onschuldig, maar per ongeluk een nestje komt natuurlijk eigenlijk nauwelijks voor. Niet op tijd steriliseren is bijna altijd een keuze. Die kennis van mij vond het nu ‘zo leuk’ dat ze nog een nestje overweegt en hoewel het een heel lief mens is die goed is voor haar katten, voelt het niet goed dat ik dat heb ik gestimuleerd. Ik zou het niet doen. En anders zou ik hele duidelijke afspraken maken wat betreft sterilisatie (maar goed, dat kun je iemand niet verplichten).

Daarnaast wat iedereen al zegt: ik zou je focussen op je huidige kat. Hoewel er ook veel argumenten zijn voor twee katten, kunnen over het algemeen best goed alleen zijn. Zorg vooral dat je je huidige kat genoeg liefde, aandacht en speeltijd geeft en dat hij/zij goed went. Dat lijkt mij op dit moment veel belangrijker dan per se die tweede kat.

6 likes

Net weer voor 185 euro aan kattenvoer besteld đŸ„Č. Kan ze wel weer 80 dagen van eten maar dan nog. Ik zweer sinds een tijd echt bij wellness core natvoer, vindt Dolly zĂł lekker. Mijn portemonnee huilt, maar ik eet zelf ook niet elke dag witte macaroni met ketchup dus dan moet Doll ook goed en voedzaam te eten krijgen.

9 likes

Dankjewel, ook helemaal mee eens uiteraard dat eenmaal geboren alle katjes een goed thuis verdienen en dat heeft de jouwe bij jou vast :heart:

En @anon4775214 begrijp me niet verkeerd, ik zou het gevoelsmatig ook suuuuuuuuuperleuk vinden om een hele bups kleine kittens te hebben, ik zou ze dag en nacht willen knuffelen en kusjes willen geven omdat ze zooooooooo cute zijn en mijn hart uit elkaar zou spatten van vertedering.
Maar dat is gewoon heel erg niet in het belang van (de) katten(populatie). Dus volg ik bijvoorbeeld de pagina’s van het asiel waar mijn kat vandaan komt (ook een aan haar lot overgelaten jonge zwerfkat geweest) en oeeeh en aaah ik via mijn scherm. Niet net zo pluchezacht, maar wel beter

1 like

Ja snap het ook wel als je door zo’n groot beest wordt aangevallen dat je niet wilt eten en drinken :sob::sob:

1 like

Och arm beestje :broken_heart: hopelijk knapt hij wel verder op nu met een infuus en kun je hem snel thuis weer knuffelen en vertroetelen

1 like

@Totoro ze zei dit, voor mij kwam dat wel over als “ik ben overtuigd en ga geen nestje mogelijk maken”, we slaan ook wel iets tĂ© graag aan op haar woorden heb ik het idee.

2 likes

Ja snap ik hoor, ik zei ook ‘we’ omdat ik het bij mezelf ook merk. Maar misschien niet altijd terecht.
Ben het met je eens verder!