@anon4775214 Ik sluit me hier 100% bij aan. Ik heb een kat van een kennis en op dat moment voelde het wel ok. Het was een âper ongelukâ nestje en eenmaal geboren hebben die katjes natuurlijk ook een huis nodig. Het klinkt dan allemaal heel onschuldig, maar per ongeluk een nestje komt natuurlijk eigenlijk nauwelijks voor. Niet op tijd steriliseren is bijna altijd een keuze. Die kennis van mij vond het nu âzo leukâ dat ze nog een nestje overweegt en hoewel het een heel lief mens is die goed is voor haar katten, voelt het niet goed dat ik dat heb ik gestimuleerd. Ik zou het niet doen. En anders zou ik hele duidelijke afspraken maken wat betreft sterilisatie (maar goed, dat kun je iemand niet verplichten).
Daarnaast wat iedereen al zegt: ik zou je focussen op je huidige kat. Hoewel er ook veel argumenten zijn voor twee katten, kunnen over het algemeen best goed alleen zijn. Zorg vooral dat je je huidige kat genoeg liefde, aandacht en speeltijd geeft en dat hij/zij goed went. Dat lijkt mij op dit moment veel belangrijker dan per se die tweede kat.