Kattentopic #3

Hoera, Jake en Elwood hebben er een broertje bij! Fender woont sinds donderdagavond bij ons. Elwood zoekt al vaak contact met Fender en dat gaat goed, maar Jake is nog steeds erg bang. Hij blaast/gromt nu wel wat minder naar Fender. Soms rent hij op Fender af en haalt hij uit. Ik heb het idee dat Jake het erg spannend vindt en zich op dit moment niet (heel) veilig voelt in huis. Bij elk geluidje schrikt hij ook. Ik hoop dat het gauw goed komt. :slightly_frowning_face: Heeft iemand misschien nog tips?

Hier een paar foto’s van Fender:

55 likes

Omg wat een dotje :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Onze vrouwtjes kat geeft de laatste paar weken af en toe over na het eten van brokjes. Dit gebeurt 1/2 keer per week. Nu heeft ze nog maar weinig tanden in haar mond en heeft ze een slecht gebit. Ze heeft nog wel de grote hoektanden. Ze eet altijd een beetje onhandig en het kauwen gaat wat moeizaam. Ze schrokt de brokken niet naar binnen en probeert wel te kauwen, de brokken die ze uitkotst zijn alleen niet gekauwd.

Kan ik hier wat aan doen? De brokken zijn al niet heel groot.

Misschien is natvoer een optie? Of de brokken nat maken zodat ze zachter worden en makkelijker te kauwen zijn.

Ze is dol op die brokken, natvoer eet je een klein beetje van en laat de rest staan. Zeurt wel om natvoer om vervolgens weer brokken te gaan eten. En natte brokken eet ze dan ook weer niet.

3 likes

Aahhh :smiling_face_with_three_hearts:. Nou Dolly begraaft overdag heel graag onder mijn dekbed (zonder luchtgat) en die stikt daar ook niet door. Dus zal heus meevallen!

4 likes

Tegenwoordig (oké sinds 2 nachten :joy: ) slaapt Zoë grotendeels naast me aan de bovenkant van de dekens. En per nacht draait ze ook een paar keer om. Als ik wakker word check ik altijd of ze nog ademt haha en eerst lag ze met haar koppie richting m’n benen. Later ineens andersom alsof ze de kleine lepel was hahaha. Echt m’n hart :pleading_face: Ben wel altijd ook bang dat ik ineens m’n been of deken op haar leg ofzo

5 likes

Katten hebben het inderdaad graag wat warmer. Daardoor heeft deze gier nu wat vaker de verwarming aan. Voordat ik een kat had vond ik 17/18 graden in huis wel voldoende. Maar goed, alles voor het poezenkind.

4 likes

Gaat alweer zoveel beter met mijn baby :purple_heart:

47 likes

Verliefd op deze foto van m’n knapperd :heart_eyes:

39 likes

Even visueel. En ze ligt dus onder een dubbeldik winterdekbed :woman_shrugging:

21 likes

Wat voor kattenbak hebben jullie? Ik ben aan het kijken voor een poes, maar ik ga klein wonen dus wil wel een beetje een ~ stylish bak

1 like

Check it out: #zooplus https://zooplus.page.link/mgUD
Hij is niet perse stylish, maar wel heel groot en dat vinden mijn katten chill. Mijn ene kat probeert altijd naar China te graven in de bak en ook tegen de zijkant krabt hij dan, maar deze bak staat heel stevig. Ik had eerst een Nestor XXL en die stond dan te wiebelen dus ik zat te wachten op de dag dat die om zou vallen en mn hele huis vol lag met grind. :joy:

2 likes

Oooh het is zo gezellig als je kat bij je slaapt. Dan word ik even wakker snachts en voel ik m bijvoorbeeld in het holletje van mijn benen liggen :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Ik heb de zwarte van Peewee. Helaas vindt m’n kitten 't klepje niet leuk, ze begrijpt geloof ik moet dat ze daar doorheen kan. Of ze vindt het irritant dat dat ding terug kiept als ze niet doorloopt :joy: Dus helaas kan hij hier nog niet dicht, maar ik vind 'm wel mooi… Voor een kattenbak :sweat_smile:

Mn camera is tegenwoordig heel slecht, maar toch even een foto van m’n schatje. Heerlijk onder m’n benen en 't kleed in haar tentje :heart_eyes:

15 likes

Helaas is m’n kat te groot voor een mooie kattenbak, maar ik vond deze heel mooi van makesure:
image.
Is ook tweedehands te vinden.

Je zou ook kunnen kijken naar een open kattenbak, en die dan in te bouwen. Ik zit te denken om dat te doen, want die nestor xxl die ik heb is echt… enorm.

4 likes

In de categorie dingen die ik nooit gedacht had ooit te zeggen: ik heb net 'n scherp steentje uit de anus van m’n kat getrokken.

Ik denk dat er een scherp stukje kattengrit vast zat. Gelukkig stak 'ie uit en heb ik lange nagels dus kon ik 'm eruit trekken. Ding zat nog best vast!
Ze voelt zich wel meteen beter volgens mij, ineens lekker spelen en kopjes geven. Kan ook niet lekker hebben gezeten natuurlijk haha

Ik vind dit er precies uitzien als iets wat voor mensen er heel mooi en ‘stylish’ uitziet in je interieur maar waar geen kat zin heeft om op te gaan omdat het tegen alle natuurlijke behoeften ingaat ofzo :sweat_smile:
Maar er zullen wel veel mensen prima ervaringen mee hebben anders werd het nooit verkocht I guess.

10 likes

Ik ken deze van een kattenoppashuis maar 130 is me echt te duur

En als je een chonkier kat hebt past die waarschijnlijk niet eens.

Ik vind deze dan nog wel visueel ok

Check it out: #zooplus https://zooplus.page.link/RJF6

1 like