Kattentopic #3

Hahaha wat een heerlijk verhaal.

Onze kat verstopt zich ook graag in de kledingkast met schuifdeur, die schuift ze zelf zo’n tien centimeter open door er rechtop tegenaan te gaan staan. Ze snapt alleen niet echt hoe het werkt want soms gaat ze tegen het gedeelte aan staan dat niet schuift en kijkt dan heel beteuterd :grinning_face_with_smiling_eyes:

Twee huizen en een flink aantal jaar geleden sprong ze via de vensterbank op de kledingkast en dan klom ze bovenop de stapel bewaardozen die daar weer bovenop stond, dan zat ze ook ongeveer tegen het plafond aan net als de kat van @Quinoa.

1 like

Mijn twee katten vangen heel de dag muizen en knabbelen ze met huid en haar op. Maar ze laten altijd 1 orgaan of iets liggen. Standaard. Ik vraag me echt af wat dat dan is. Liggen echt 10 van die dingen in de tuin. Hartje ofzo? Maag? Ik snap het niet

Doet onze kat ook meestal. Alleen neemt zij haar muizen mee naar binnen. Ligt er weer ergens wat hersenen of darmen. Een keer lag er nog één oog op de trap, net een horrorfilm. Ze eet ze trouwens niet altijd op, soms was het alleen jagen voor de sport blijkbaar.

2 likes

Omg hahahaha gatver!!! Echt goor. Maar indd ze vinden het gewoon leuk dat jagen. Echt zielig is het. Ik heb er dus twee en ze gaan samen op de jacht. De ene vangt de muis dan en de ander eet m helemaal op. Ik heb al meermaals een muisje gered omdat die dan echt nog kans van leven had. Maarja de natuur he……

2 likes

In ons eerdere crappy appartement zat mijn kat ooit eens tussen de muur en het keukenblok. 🥲 Destijds een hele operatie geweest om hem te bevrijden.

7 likes

Klopt hier wel denk ik, want ze is best teleurgesteld als haar snack voor later plots weg is. Levende muizen brengt ze ook soms mee. Als de muis mazzel heeft vangen wij ze voordat zij het doet. Dan brengen we ze naar een park in de buurt. Waar trouwens vossen zitten, dus misschien van de regen in de drup? Maar goed, het is niet alsof er een tekort aan muizen is.

1 like

Mijn kat wordt zo gecastreerd en mag daarom niks eten. Heb hem nog nooit zo hard horen miauwen. Het is gewoon een soort gillen.

Mijn vorige poes heeft een x de kanarie van de buren gevangen en op mijn bed gelegd :sob:

2 likes

ff een tip: https://www.ikea.com/nl/nl/p/lurvig-krabmat-naturel-30377794/
krabmat van de ikea die je om een tafelpoot heen kan doen. Helemaal favoriet hier en mijn bank wordt daardoor meer met rust gelaten. Hij zakt bij mij wel snel naar beneden maar als je hem dan weer ff strak aantrekt zit 'ie weer prima

Oh dit is een leuk ding! Wat een goede tip

1 like

Ik heb deze om de paal bij de trap en dat werkt zo goed!

2 likes

Ja hier ook!! Precies dit.
Ik was een van de kittens kwijt en die zat ook in de lade die dicht zat. Ik had hem pas na 20 minuten gevonden. Ik wist niet eens dat dit kon.

(Screenshot van een filmpje)

En een van mijn katten was in een kast gesprongen die op een kier zat. En was gaan slapen achter een stapel theedoeken dus ik had haar niet gezien. Kast dicht gedaan en 4 uur weg geweest, zo zielig!! Ik kon haar toen ook niet vinden.

3 likes

Jaaa echt precies zo idd! En dan doe ik langzaam de lade open en kijkt ze me zo aan hahaha “ja wat ik chill hier altijd”
Eerst snapte ik ook níet hoe ze dat gedaan had maar toen deed ze het voor terwijl ik m’n tanden poetste hahaha.

En awww arm dier in de kast :pleading_face:

Haha ja die blik van “wat?” ik was in totale paniek toen ik de kitten niet kon vinden, want hij liep altijd achter mij aan en kwam als ik riep. Was zelfs al buiten wezen zoeken en al roepend de buurt door gelopen 🥲 (was ook heel awkward want ik had hem geen naam gegeven haha dus wat roep je dan) en toen deed ik die lade open zat hij gewoon te chillen op mijn make-up palettes hahah.

Volgende ochtend deed hij het weer en had ik er een filmpje van gemaakt

1 like

Pardon, mijn kat beet me net in mijn bil :thinking: wat heeft dit te betekenen???

2 likes

Dat je lekkere billen hebt

7 likes

Aaaah dat snoetje :heart_eyes_cat:

1 like

In de koelkast :sob::joy:

:smiling_face_with_three_hearts:

19 likes

oh wat een schatje zeg

1 like