Kattentopic #3

Ik ben heel erg tevreden over de van AH huismerk met de groene/blauwe letters,

9 likes

Ik heb die houtsnippers van cats best en daar prima tevreden mee, maar heb nooit iets anders geprobeerd dus geen vergelijkingsmateriaal.

1 like

We hebben een buurkat die schaamteloos aandacht wil en voor onze deur gaat miauwen totdat we open doen. Superlief en super aandachtsgeil. Nu ligt hij te chillen op onze poef. Ben alleen allergisch dus zit echt te timen tot ik niet meer kan haha :sob:

Zijn echte naam weten we (na al die jaren) nog steeds niet, maar we hebben hem Poetin genoemd, bijnaam Vlad. Omdat hij zo doordramt met het miauwen.

13 likes

Als je die vaker koopt komt die om de zoveel weken ook in je persoonlijke bonus. Bij mij wel athans :ok_hand:

1 like

@anon4775214 Ik heb hem ook vaak in de bonus inderdaad!

1 like

Deze heb ik ook al een hele tijd.

1 like

Ja deze is top! Die goedkopere van ah is minder goed, echt die 4-voudige hygiene of de grote zak met blue signal korrels van AH kopen

2 likes

Mijn kat is toch wel mijn lichtpuntje deze dagen​:heart:. Altijd in mijn buurt en gezellig samen slapen. Snap niet waarom iemand zo’n knuffelkont naar het asiel zou brengen :pleading_face:

5 likes

Net een eerbetoon aan mijn kat gedaan, mept hij me opeens in mijn gezicht terwijl ik gewoon in bed lig​:sweat_smile:. Het blijven dieren :grimacing:

1 like

Ik heb de hygiëne versie van de Jumbo, werkt goed bij mij

https://www.jumbo.com/producten/jumbo-kattenbakvulling-hygiene-klontvormend-6l-149304DS

2 likes

En wie ligt er weer onder 1/3e van het dekbed (:raising_hand_woman:) terwijl Dolly de rest claimt?!

4 likes

Mijn katten waren zo aan het kloten vannacht dat ik ze in de woonkamer heb gezet en ik heb echt geslapen als een baby, maar toen ik beneden kwam keken ze me niet eens aan. Ook goedemorgen, vannacht ga ik wel weer kut slapen hoor want dit kan ik niet aan. :joy:

8 likes

Vraagje: mijn oudje lijkt de afgelopen dagen opvallend veel te niezen. Dit deed ze altijd al wel een beetje maar het lijkt nu toch meer te zijn. Het is ook niet constant ofzo en verder gedraagt ze zich ook normaal. Obvious advies is de dierenarts bellen maar ik wou toch even checken of het niet gewoon iets normaal is (gezien haar leeftijd) en dat ik overbezorgd ben :sweat_smile:

1 like

Ik zou gewoon bellen! Bellen kan altijd en wellicht kunnen ze je aan de telefoon al geruststellen. Of natuurlijk toch even checken en dingen uitsluiten. Zeker als je zelf twijfelt wel fijn om gewoon de geruststelling te hebben denk ik.

Mijn poezel is nu ondertussen rond de 8,5 jaar en zij niest niet super veel. Gewoon af en toe, maar als ze het doet voornamelijk in de ochtend. In m’n gezicht uiteraard, net als vandaag. Lekker wakker worden

2 likes

Dankje! Ik ga inderdaad gewoon bellen. Mijne is 19j en dan twijfel ik al snel tussen “Is dit normaal voor een oude poes” of “moet ik me juist extra zorgen maken”. 2 weken geleden waren we nog met haar bij de dierenarts voor medicatie maar ook omdat ze (naar mijn idee) vaak aan haar oren krabte. Bleek ze toch een oorontsteking te hebben.

1 like

Wow 19, dat is wel echt oud oud zeg! Kan me voorstellen dat je dan extra twijfelt. Hopelijk valt het allemaal mee

1 like

Vraagje over katten nagels! Ging net de nagels van de poezel knippen, maar zag bij 1 achterpootje dat de meeste nagels een deel donker/zwart waren. Durfde die niet te knippen want wil haar geen pijn doen, maar iemand enig idee of ik die wel gewoon kan knippen of dat ik er iets aan moet laten doen bij de dierenarts? Kan op internet natuurlijk geen precieze foto vinden maar bij onderstaande foto zie je nagel en bij Zoë was het onderste stuk aan de voorkant van de nagel dan dus zwart, stuk voor de streep. En de nagels aan die achterpoot waren ook zeker wat dikker dan de voorpoten. Maar geen idee of het verder normaal is?

afbeelding

Bij mijn kat zit er soms ook wat zwart aan de voorkant inderdaad. Volgens mij is dat gewoon wat vuil, zand ofzo. Hij heeft er nooit last van als dat geknipt wordt.

Over de achterpoten weet ik niks, want die knip ik nooit. Die zijn gek genoeg altijd kort.
Koop wel echt zo’n schaartje die er voor bedoeld is, anders is het echt vreselijk.

Ja die heb ik inderdaad. Ze komt niet buiten dus echt zand kan het niet zijn. Lijkt wel op opgedroogd bloed ofzo. Maar na vorige knipbeurt is er geen bloed geweest

Oh, ik zal eens kijken of mijn kat het nu heeft. Heb al even zijn nagels niet geknipt. Dan zal ik een foto proberen te maken.
Van wat ik heb begrepen is dat als het echt gaat bloeden, het ook flink bloed daar.
Het kan ook gewoon wat viezigheid zijn he. Misschien ook wat stof of resten uit de kattenbak.

Edit: heb z’n pootjes even geïnspecteerd maar ik zie nu geen viezigheid dus kan even geen foto maken.

1 like