Kattentopic #3

Even babybroeden :joy: #hoogzwanger

52 likes

Mijn buren hebben twee katten en het vrouwtje daarvan terroriseert nu een aantal weken mijn kat (ook een vrouwtje). Mijn kat komt niet buiten, maar de buurkat komt steeds bij het raam in de gang staan en dan gaan ze keihard ruzie maken met elkaar door het glas heen. Ik vind het zo zielig voor mijn kat want ze wil duidelijk haar territorium verdedigen.

Heeft iemand dit probleem weleens gehad en hoe los je dit op? Moet ik mijn kat maar gewoon eens buiten laten zodat ze de voordeur kan afbakenen? Of zou het helpen om het glas af te plakken zodat ze elkaar niet zien? Ik ben bang dat ze elkaar nog ruiken dan door de kieren van de voordeur maar wellicht valt het mee?

Wanneer je net een nieuwe, veel grotere zetel gekocht hebt en mevrouw nog steeds liever jou als troon gebruikt.

41 likes

Hier in de buurt is ook een kat die mijn katten terroriseerde en misschien is mijn methode wat onorthodox, maar sinds ik een keer flink boos op ‘m ben geworden loopt ie nooit meer in onze tuin :sweat_smile: mja, zal ook niet voor elke kat werken

Heb ook nog een foto waarop dat kreng m’n kat aan het uitdagen is

1 like

Glas afplakken zou normaal gezien al moeten helpen! Zeker het proberen waard!

1 like

Gisteren is de kat van mijn man overleden :cry:
Hij woonde de laatste jaren bij mijn schoonmoeder omdat wij een tijdje in Engeland hebben gewoon en het geen doen was om hem mee te nemen. Maar toen we terug kwamen waren zij gek op hem en hij was helemaal vriendjes met hun franse bulldog. Dus hebben we besloten hun niet uit elkaar te halen. We zagen hem natuurlijk heel vaak als we op bezoek kwamen.

Gisteravond kregen we een telefoontje van mijn schoonmoeder dat het echt helemaal mis was. Hij was al oud maar hij had dus echt opeens een aanval. Zij was helemaal overstuur want hij maakte echt verschrikkelijke geluiden en er kwam bloed uit zijn neus :sob:. Ze had ook een filmpje gestuurd en het was echt zo naar. Wij zijn toen gelijk in de auto gestapt en zij probeerde een dierenarts te vinden die spoed gevallen deed maar ze zeiden op meerdere plekken dat ze geen plek hadden?

Uiteindelijk is ze naar zijn standaard dierenarts gereden die eigenlijk al dicht was maar er waren nog mensen binnen en ze hebben hem toen toch binnen gelaten, echt zo ontzettend fijn. De conclusie was al snel dat hij ingeslapen moest worden. Wij moesten toen nog 15 minuten met de auto. Echt zo stressvol want mijn man wilde er graag bij zijn. Echt elk rood stoplicht vervloek je dan.

Uiteindelijk waren we net te laat. De dierenarts had hem alleen wat verdoving gegeven en toen is hij zelf al overleden. We konden hem gelukkig wel zien en nog afscheid nemen. En gelukkig was mijn schoonmoeder de hele tijd bij hem dus hij was niet alleen.

Maar jeetje het was zo heftig.

8 likes

Nee hij was al oud en het laatste jaar merkte we dat ook echt wel omdat hij opeens veel liever en slomer was en niet meer zo goed at. Dus het zat er wel aan te komen maar het was toch nog best abrupt op het einde. De dierenarts denkt dat hij waarschijnlijk iets van een hersentumor had, echt heel naar.

1 like

Ach jeetje @Echo Gecondoleerd en sterkte. Klinkt alsof het mannetje wel een heel gezellig leven heeft gehad met zijn bff de Franse bully <3

1 like

@echo gecondoleerd :slightly_frowning_face:

Onze kat heeft tranende oogjes zag ik net. Niet viezig maar meer alsof ze ‘huilt’.
Wat zou dat kunnen zijn? Verder merken we niet echt iets.

2 likes

Ja dat zeker!
Hier hielden ze samen de boel in de gaten!

De frenchie kan niet met andere honden of vreemde mensen dus wel bijzonder dat ze een band hadden. Ze likten elkaar ook, zo schattig. Net twee katten :smiling_face_with_three_hearts:

32 likes

Waarschijnlijk ontstoken, sommige katten zijn daar extra gevoelig voor en hebben dat vaak. Er wordt dan extra traanvocht aangemaakt om te “spoelen” maar ze heeft eigenlijk een zalfje nodig

Zijn er hier nog mensen die al 1 kat hadden en het afgelopen jaar een nieuwe kat bij geadopteerd hebben? Ik zoek nog mensen die mijn scriptie onderzoek hierover kunnen invullen! Je mag mij een pb sturen, heel erg bedankt!!!

1 like

Ik kan er helaas niet veel over vrijgeven omdat dit anders mensen kan beĂŻnvloeden die de enquĂȘte nog moeten invullen
 Je mag me wel pb’en als je meer info wil :slight_smile:

Ja ik en ik heb je al ooit een PB gestuurd maar geen antwoord gekregen dus ik weet niet of je dat hebt ontvangen haha

Ah shit ik ben het dan waarschijnlijk vergeten, sorry!!! Ik stuur je nu een pb’tje terug :slight_smile:

2 likes

Ah wat triestig, sterkte @Echo :pensive:

Ze is letterlijk op mijn arm in slaap gevallen. Of all places. Maar ze is te cute om aan de kant te schuiven :sob:

45 likes

Niet in het afgelopen jaar, maar ik heb wel mijn jongste kat erbij genomen toen mijn andere katten al 3-4 jaar oud waren. Als ik je kan helpen door iets in te vullen, mag je me een pb sturen!

Ja, dat is regel 1, een slapende kat verplaats je niet <3

1 like

omg kan niet dit.

1 like

Zetten jullie als je weggaat de verwarming uit? Of laten jullie hem aan voor de babes? Ik vraag me wel vaak af of het niet te koud is hier voor onze kat.

1 like