Mijn verwarming staat altijd op 15 graden ‘s nachts of als ik niet thuis ben, ga ‘m echt niet hoger zeggen want de katten betalen geen huur
Hmm, als de kat een koukleum is zou ik dat misschien wel doen. Ik heb bij onze kat vaak eerder het idee dat ze het ergens te warm vindt. Dan staat ze op van het bed of een dekentje om naar een koeler plekje zoals de stoel te gaan. Ze ligt ook maar heel soms in de zon of op de vensterbank bij de verwarming. En als ze dat doet is het vaak maar voor eventjes.
Nu krijgt zij ook wel best een dikke wintervacht, misschien dat dat ook uitmaakt?
Hier doe ik de verwarming uit als ik er niet ben. Dolly is niet zo’n koukleum en echt kouder dan 14/15 wordt het in de nacht niet en dan ligt ze bij mij op bed of als een garnaal opgekruld in een warme mand.
Denk ook dat t maar net is wat ze gewend zijn. Hier is het nu de hele dag & nacht door zo’n 13 graden (jaja besparing en haat voor verwarmingsgeur en -warmte) en ze geven er niks om. Ze gaan niet eens in de zon liggen of bij een elektrisch kacheltje in de buurt. Heb wel wat isolerende kleedjes voor ze gekocht, maar volgens mij boeit ‘t ze niet haha.
Zetten we niet uit want vloerverwarming.
Maar ze hebben zo’n ton en allemaal plekjes die overal in huis zijn dus ze kunnen liggen waar ze willen
Wij hebben de verwarming altijd minimaal op 18 graden staan. Vind het anders zielig dat ze in de kou liggen. Onze kat ligt in de winter ook vaak op de vensterbank boven de kachel. Laatst lag er een kleed op de eettafel en toen kwam ik beneden lag ze languit op de tafel voor de kachel op het kleed.
Ik zet hem gewoon uit. Ik ga hem niet aan houden, ze hebben een dikke jas en genoeg warme plekjes.
Hahaha ik vind het net baby Yoda zo!
Haha jaaaa!
Dit is zo cute! Het beestje is zeker al wat ouder?
Nee, niet eens! Die foto met yoda was hij net 1 jaar. Nu is hij 7.
We hebben twee selkirk rex katten en hun vacht krult, dus ze lijken heel oud maar dat zijn ze niet
Ah, zo jong nog zelfs. Ik kende dit ras helemaal niet, ik vind het echt mega schattig dat ze “oud” lijken!
Hahaha oepsss, als ik door topics heen scroll dan plaats ik altijd per ongeluk een like of andere reactie en meestal zie ik het wel en haal ik het weg, maar deze keer dus niet lol 🥲
Kattenbak buiten zetten! Hopelijk is ie snel weer terecht!
Mijn kat ging, toen ik net 2 weken in een nieuw huis woonde, per ongeluk naar buiten. 4 uur later kwam hij rustig weer aangelopen
Twee weken geleden vroeg ik hier om advies, omdat het niet zo lekker ging tussen onze bestaande kat en nieuwe kitten (die onbedoeld in haar eentje was overgebleven bij ons ipv met een 2e kitten).
In typisch kattengedrag: de dag nadat we besloten dat het niet ging werken, besloot onze kat ineens dat de kitten misschien toch niet zo’n kwaaie pier is en werd er met hetzelfde touwtje gespeeld.
We hebben het nog een kans gegeven en ze kunnen nu prima in dezelfde kamer zijn. Neuskusjes zijn ook al meerdere x gegeven en we hopen dat het nog verder verbetert met tijd en geduld. We zijn er nog niet uiteraard en soms is er nog irritatie. Het helpt wel dat het kitten erg rustig is en haar niet bespringt oid.