Inmiddels weer retour gekomen?
Dit is zo herkenbaar! Mijn kat kon ook uren wegblijven. Vooral in het begin was ik regelmatig aan het zoeken en bezorgd. Ze is een keer op oudjaarsdag (Als ze eigenlijk binnen moet blijven) weggeglipt. Ik in de stress ivm vuurwerk. Hele dag lopen roepen, brokjes rammelen, zoeken…niks. Met de jaarwisseling in m’n eentje thuisgebleven voor het geval ze in de stress of gewond terug zou komen…maar ze kwam niet. Volgende dag zat ze gewoon weer binnen alsof er niets aan de hand was en ik was 10 jaar ouder geworden. Ik hoop écht dat dit bij jouw kat ook zo gaat! (Dat ze er opeens gewoon weer is bedoel ik dan!)
Misschien in de buurt aanbellen? Misschien is ze van schrik in een schuurtje gegaan die open stond.
Wij hebben sinds kort een hele mooie fluwelen stoel, dat vindt onze kat ook… zij is normaal gesproken echt een hele rustige kat maar zodra ze op de stoel gaat lijkt het wel alsof ze een soort kortsluiting krijgt ofzo. Ze wordt echt helemaal gek en wild: rondjes om zichzelf heen draaien op de stoel, zichzelf over de stoel heen wrijven, er keihard op en af rennen, er in bijten, nagels erin zetten, etc. Hebben meer mensen fluwelen meubels waar katten heftig op reageren? Als ik zelf op de stoel zit, gaat ze op de grond naast mij zitten en miauwen en mij net zo lang aankijken totdat ik van de stoel afga. Zij springt er dan ook meteen op. Ze ligt ook echt 24/7 op de stoel en eist hem helemaal op
Ik vind het er wel lief en grappig uitzien wanneer ze weer lief op de stoel ligt te slapen, ware het niet dat onze stoel zo binnen enkele weken beschadigd is omdat ze er zo heftig op speelt (ook al is het fluweel, er blijven lichte krassen zichtbaar van haar nagels…)
Heeft iemand tips wat we hieraan kunnen doen? Of is het echt een kwestie van accepteren? We hebben bewust voor fluweel gekozen omdat ik had gelezen dat dit juist het beste is omdat de stof dichtgewoven is en kattenagels er zo moeilijk(er) in kunnen blijven haken. Maar eindconclusie lijkt dat we eigenlijk een heel dure kattenmand hebben gekocht, haha.
Wauw! Mijn kat is ook fan van een fluwelen stoel hier maar niet zo heftig als jouw katje. Ik weet niet of het zal helpen (en katten doen toch nooit wat je wilt) maar ik heb voor mijn prins poes zoiets aangeschaft zodat we beiden in mijn kitsch style kunnen zitten. ( Hij ligt alsnog in de andere stoel maar toch en ik heb me er überhaupt bij neergelegd dat alles in huis van de is)
Wat een mooie, heerlijk dat jullie zo samen kunnen genieten !
Ik heb hier al over na zitten denken, maar hier kan ze niet echt op spelen denk ik. Ze raast echt over onze stoel, het is ook nog eens een draaistoel en dat geeft dus nog een extra factor wat het waarschijnlijk zo leuk maakt want het beweegt met haar mee.
Oeee. Die klinkt fancy! Ja ik denk ook dat jouw kat hier niet in zal trappen en een te geraffineerde smaak heeft. Je kan nooit voorspellen waar zo’n kat wild van wordt. Laatst werd mijn kat helemaal verliefd op een, nieuwe, houten spatel. Ik weet ook niet wat ze bij Betsies kookwinkel doen.
Ja, ik vrees het ook. Lees nu pas je zin over accepteren dat alles in huis van de is, haha. Denk dat ik mij er maar bij neer moet leggen. Er gaat waarschijnlijk een soort strijd ontstaan waarbij ik de momenten zal moeten benutten wanneer ze bijv aan het eten is, dát is mijn moment om even op haar stoel te zitten.
Hahah ik ga helemaal stuk om hoe dit gesprek hierboven gaat. Wel natuurlijk echt super vervelend van je stoel @Salty en ik heb ook geen tips, sorry. Enige wat ik van fluweel heb zijn kussentjes in de bank maar daar kijkt de poes hier niet naar om
En wat een mooie stoel heb jij voor de kat @Rigby . Waar is die van?
Oooh gelukkig! Mijn kat is ooit 12 uur weggeweest en dat was ik niet gewend van hem, wat een stress. En dan doodleuk aan komen wandelen
Ik heb veel van fluweel en tot op heden is alles heel. Een mandje daar zijn mij katten niet gek op maar op een fluwelen krukje wel. Ze zitten altijd naast mij als ik computer.
Mijn eetstoelen zijn van Bouclé en die blijven ook heel. En Merlijn is juist een sloperd.
Pfff een van onze katten is niet lekker en ik maak me altijd meteen zo druk. Heb mijn angststoornis meestal redelijk onder controle, maar niet als er iets met mijn katten is.
Ze eet wel (alleen natvoer vandaag), maar maakt daarna aanstalten tot overgeven, alleen komt er niks. Het lijkt ook wel alsof ze haar stem kwijt is.
Ze ligt nu lekker te slapen in allerlei relaxte houdingen, maar ook tussendoor weer van die oprispingen (gelukkig ligt ze niet verstopt, dan is ze echt niet lekker). Het ziet er zo zielig uit als ze er wakker door wordt. We gaan morgenmiddag naar de dierenarts als het niet beter is.
Heeft ze geen grasspriet vast zitten? Misschien een wilde gok maar dit had onze kat ook en toen had hij een spriet van het kattengras in z’n keel. Moest wel geopereerd worden maar dat was echt heel snel gedaan en kat had de volgende dag nergens last meer van. (Ik en vriend waren langer van slag )
Hopelijk valt het allemaal mee maar ik kan me het zo goed voorstellen dat je je zorgen maakt als het om je beestje gaat. In zo’n geval was het handig als ze konden praten.
De (spoed)dierenarts zei dat er niks dwars kon zitten, omdat ze eet en dat binnen houdt? Of dat klopt, weet ik niet.
Het ziet er elke x heel dramatisch uit, maar we konden wachten tot morgen gaven ze aan. Ga liever nu niet met haar naar een andere dierenarts tenzij het echt nodig is natuurlijk. Dat inschatten is altijd zo lastig.
Grasspriet in de keel heb ik nog niet meegemaakt (wel in neus), dus zou misschien toch kunnen inderdaad!
Praten zou fijn zijn ja
Die van mij kon ook nog wel eten al was hij wel steeds aan het kokhalzen. En soms kwamen er toen brokjes mee. Wij hebben het toen ook even aangezien na overleg met de weekend arts uit de praktijk. Denk dat zolang ze nog wel drinkt en wat eet je best tot morgen kan wachten. Eigen dierenarts is vaak toch het fijnste.
De kat van mijn vader had iets wat wel een beetje klinkt als wat jij beschrijft, en die had keelontsteking, super zielig. Ook vanuit het niks een soort nies/hoest/kokhals aanvallen. Ik hoop dat de dierenarts erachter komt wat het is en dat je kat snel opknapt!
Oh mijn kat heeft zoiets soortgelijks gehad. Zo’n geluid alsof hij ging overgeven maar dan kwam er niets. Hij bleek iets verrekt (? Echt hoe dan) te hebben en heeft toen prednison gekregen. Moest bellen als het weer terugkwam maar zijn nu paar maanden verder en heb het hem niet meer horen doen.
Super bedankt voor jullie reacties, fijn om andere ervaringen te lezen en te horen dat het vaker voorkomt!
We liggen samen in bed en ze slaapt nu. Ons avondritueel is altijd even knuffelen/kneden voor het slapengaan, maar dat lukte haar niet. Denk dat het spinnen pijn doet aan haar keel, want ze bleef maar slikken. Morgen gaan we ernaar kijken, hopelijk is het iets soortgelijks als bij jullie.
De kat van een vriend ligt op sterven (bijna 17 jaar oud, heeft kanker) en ik ga vanmiddag afscheid nemen. Ik heb best wel veel op hem gepast de afgelopen 2,5 jaar, en hij woont momenteel om de hoek dus ik zie de kat sowieso regelmatig. Het is goed zo, we weten wat de dierenarts gaat zeggen vanavond en zijn baasje wil hem niet laten lijden. Toch zit ik te huilen als een baby. Ik raak zo snel gehecht aan dieren en vind het zo erg als ze pijn hebben. Hij heeft echt het beste kattenleven gehad dat hij kon wensen, maar ik blijf het zo verdrietig vinden. Ook voor die vriend, hij heeft hem ooit als kitten gekregen toen hij 10 was, dus die kat is er het overgrote deel van zijn leven geweest.
Ik ga binnenkort groter wonen, op een appartement dat geschikt is om een kat te houden. Ik heb me altijd voorgenomen om oude katten uit het asiel een fijn laatste thuis te geven, maar als ik zie hoeveel verdriet ik elke keer heb bij het verliezen van een dier (o.a. vorig jaar zelf afscheid genomen van mijn kat die nog bij mijn ouders woonde, was 15 dus is ook een groot deel van mijn leven er geweest). Ik weet gewoon niet of ik dat kan? Bij oudere katten weet je dat je sneller een keer afscheid moet nemen, en ik ga me toch elke keer zo hechten aan een beestje… ik weet niet of ik dat kan?