Kattentopic #3

Heel herkenbaar en veel sterkte! Ik snap je twijfels ook hoor, dat verdriet is altijd zo heftig. Ik denk dat je de katjes er een groot plezier mee zou doen, maar het moet emotioneel wel vol te houden zijn.

2 likes

@Soesje Hoe gaat het met je kat?

1 like

We zijn naar het dierenziekenhuis gegaan, omdat onze dierenarts pas einde dag plek had (we hadden gisterochtend al gebeld).

Ze moest vanochtend ook hoesten namelijk en is vannacht meerdere keren wakker geworden. We wilden niet langer wachten.

Bloedonderzoek en CT-scan gedaan, kwam niks raars uit. Er zit wel een gezwel in haar keel en die gaan ze nu verwijderen. Ze was namelijk toch al onder narcose voor de scan, want ze stribbelt altijd erg tegen.

Over 2 uur mogen we haar ophalen, dus hopelijk gaat alles goed.

Edit: ze konden het niet verwijderen ivm lastige locatie. Door de acute klachten denken ze aan iets viraal, dus we krijgen medicatie. Hopelijk werkt dat snel! Voor de zekerheid sturen ze een swab op naar een lab en over een week moeten we terug om te kijken of het geslonken is (helaas weer onder narcose).

Zometeen lekker thuis bijkomen en uitrusten!

12 likes

Heek veel sterkte. Wat betreft het adopteren van een oudere kat, je moet gewoon doen wat bij je past.

1 like

Ja ik denk wel dat een oudere kat goed bij me past (en ook bij mijn leven), dus ik denk dat ik alsnog ga voor een opa of oma (hangt er natuurlijk van af met welke kat het ook klikt natuurlijk, maar ik wil gewoon niet voor een kat gaan die sowieso wel snel geadopteerd wordt). De emotie beinvloedt momenteel gewoon een beetje mijn gedachtes daarover

Ik ben net afscheid gaan nemen en dat was verdrietig maar wel fijn. Heb hem nog even kunnen knuffelen en daar reageerde hij ook goed op; maar je kon wel merken dat hij aan het doodgaan is. Ga die lieverd wel echt missen

3 likes

Ah fijn dat je nog bij hem geweest bent :heart: Het blijft gewoon heel erg verdrietig.

Wat betreft een kat voor jou; een lieverd van 9/10 wordt ook als senior gezien, maar met een beetje geluk hoef je dan nog 10 jaar niet over het afscheid na te denken.

1 like

1 van mijn katten gaat altijd in de weg zitten op mijn muismat😂 als ik dan iets doe op de laptop dan zie ik haar ook naar de muis staren

40 likes

Samen lekker lui opstarten :smiling_face_with_three_hearts:

33 likes

Die van mij springt dan van schoot en rent de hele kamer door. Met als gevolg dat ik m’n nies probeer in te houden (geen fijn gevoel), maar zo sad als hij ineens weg is :pensive:

2 likes

Mijn kat komt beneden. Geeft op twee plekken over, waarbij onder de bank. Ik mag het opruimen en ze verdwijnt weer naar boven. Ligt nu weer op een stoel voor de kachel boven bij mijn man. En bedankt.

22 likes

Ik heb vanmorgen ook al kots mogen opruimen :ok_hand: altijd fijn he

Dolly gaf gisteren over vanaf 'n plankje van de krabpaal, zo in zo’n fluffy mandje… was leuk schoonmaken :sweat_smile:

Sinds oud en nieuw waren dave en Dolly allebei best bang als er mensen binnenkwamen, dan schoten ze meteen onder of in de bank.
Gisteren was ik jarig en ze waren voor er mensen kwamen al in de bank gaan liggen slapen. Pas toen iedereen weg was kwamen ze tevoorschijn. S avonds kwamen er nog 2 vrienden en ze waren denk ik m’n slaapkamer in gevlucht, maar halverwege de avond liepen ze zomaar de woonkamer binnen, alsof ze nooit bang waren! Dave gewoon overal snuffelen, iedereen kopjes geven en op schoot springen. Dolly vond 't nog een beetje spannend wel en hield afstand, maar liep wel gewoon door de woonkamer. Dus ik ben zo blij, hopelijk blijven ze dit doen als er mensen zijn!

4 likes

28 likes

Knapperd! :smiling_face_with_three_hearts:
Hoe gaat 't met m?

Ahw liefie :smiling_face_with_three_hearts: Hopelijk gaat alles goed

Ja bijna weer de oude! Wonden worden nu 1x per week gelaserd bij de dierenarts want dat is goed voor het herstel, waarschijnlijk woensdag de laatste keer en dan mag de kap ook af! Lief dat je het vraagt :blush:

5 likes

Onze twee skatjes zijn jarig :partying_face:

Even een kleine toen vs nu haha

39 likes

Deze schat lijkt sprekend op mijn Merlijn. Hopelijk maakt ie het goed. Edit: ja dus. :+1:

3 likes

Vandaag met onze kater naar de dierenarts geweest want hij heeft zichzelf voor de 2e keer helemaal kaal gelikt (tot bloedens toe). Hij is nu behandeld voor een vlooienallergie dus hopen dat mijn mop zich snel weer beter voelt.

Dit dier is gek. Ligt sinds een paar dagen graag op deze superruwe boodschappentas?! :woman_shrugging: Cats

28 likes