Kattentopic #3

Ik heb gisteren een dekbed op de bank gelegd en ik geloof dat mijn kat nog nooit zoveel van me heeft gehouden

23 likes

@the.rebel.club Allebei wel bange katjes, haha.

Al heb ik Nina eerder in de kittenopvang (ze dachten dat ze zwanger was) gehad toen ik kwam schoonmaken en toen was ze nog veel banger, dus dit is echt vooruitgang :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik merk dat het met een van mijn katten minder gaat. Ik vind dat zo onwijs lastig.

Ah so sielug. Vanmorgen kwam Doll me wakker maken, honger. Maak ik net de automatische voerbak open (die geeft in de nacht een portie eten), zit het eten van vannacht er nog in :pleading_face::pleading_face::pleading_face:. Zal ik wel iets fout hebben gedaan :upside_down_face:

1 like

Toen ik mijn eerste foster kitten had werd hier “kitten lady” aangeraden en ik heb aan een aantal filmpjes van haar echt iets gehad. En net kreeg ik een uitnodiging via de rescue voor een (virtueel) event met haar! Ik heb me aangemeld, ze gaat een workshop geven. Echt leuk!

15 likes

Omg de droom
Vind haar echt heel tof

2 likes

Wat verschrikkelijk :broken_heart:. Is ier iets van behandeling mogelijk of niet? Veel sterkte!

1 like

Ah wat verdrietig @Pinky :pensive: sterkte.

Kleiner leed maar ik zit ook zo in met mijn oude adoptie(ras)kat. In de 3 maanden dat ik haar heb heeft ze een oor- en oogontsteking gehad, moeten we steeds oppassen met haar zwakkere achterpoten en eergisteren kreeg ze een abnormale hoestaanval waarvan ik compleet in paniek sloeg. Ik weet dat ik bewust gekozen heb om een heel oude kat nog een fijne laatste thuis te geven en daar heb ik 0,0 spijt van want ze is echt mijn baby. Maar soms ben ik ZO bang om haar in de ochtend ineens dood aan te treffen ofzo. Terwijl ze zich verder normaal gedraagt, goed eet/drinkt, achter me aan trippelt en nog vaak van zich laat horen (als in: lekker hard miauwen voor aandacht). Maar ik haat het dat die angst me zo kan bekruipen.

(Foto’s erbij om het leuk te houden maar misschien heb ik ze hier al eens gepost)

32 likes

@bostons ach, ik kan het me voorstellen <3 je baby is echt een lieverd, hopelijk mag ze nog heel lang bij je zijn!

Cats gonna cat :’) Ineens liet ze d’r krabpaal links liggen - staat al 2 jaar op dezelfde plek. Krabpaal 20 centimeter opgeschoven en jahoor: het is weer een hit :nerd_face:

8 likes

Er kwam af en toe een buurtkat bij ons langs. Het was echt een leuk beest, nergens bang voor en loopt bij iedereen naar binnen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ik vond dat altijd wel gezellig dus mocht hij eventjes blijven en ging ik met hem spelen met een schoenveter. Hij zat bij ons appartementencomplex ook vaak op de trap en als je dan aankwam dan ging hij steeds een stukje vooruit en op een traptrede liggen enzo. Het was echt een lichtpuntje in de buurt!

Maar we hadden hem nu al een tijdje niet gezien en vroegen ons al af waar hij was. Heeft de buurvrouw de kat aan een vriendin gegeven en is hij dus verhuisd. En ik ben echt gewoon een beetje verdrietig! Terwijl het niet eens onze kat was haha

Mijn onderbuurvrouw was ook lichtelijk aangedaan want bij haar kwam hij schijnbaar ook altijd even buurten.

9 likes

Zoë gaat echt goed op blikjes van Jumbo merk haha, zijn €0,45 per stuk

1 like

Mousse gourmet van purina is hier een groot succes

4 likes

Sorry ik heb geen natvoer tip, mijn ene kat eet het gewoon niet. Ik heb echt alles geprobeerd. Maar als je dit nog niet hebt… een drink fontein. Ze drinkt echt aanzienlijk meer sinds ik die heb.

Een scheutje water over brokjes is ook een tip!

3 likes

Enige wat mijn kat lust zijn van die liquid snacks en gourmet ‘soep’. Gewoon standaard natvoer lust ie niet, daar likt ie alleen het vocht vanaf :expressionless:

2 likes

Wij geven af en toe een blikje van Almo Nature met goed wat water. Vooral de kip met kaas variant zijn ze gek op!

1 like

Heeft iemand een goeie tip voor een voer automaat? Ik wil het liefste eentje die zes maaltijden verspreid over twee dagen kan geven, zodat ik t kan regelen als ik een weekendje weg ben of zo. De meeste apparaten die ik heb gezien werken maar voor 24u…

1 like

Ik denk alleen dat je er dan hebt waar brokken in kunnen, met zo’n grote container. Die kun je volgens mij instellen en dan volgen die elk etmaal hetzelfde uitgifte schema.

Deze! Wel duur, maar ook goed bevonden door cat moneo :crazy_face:. Dolly eet niks anders dan dit.

3 likes

Ik had er een met 6 bakjes die dan draaiden. Maar we hebben nu deze omdat ik tijdens onze vakantie een camera ook wel heel fijn vond. (Ook al komt de oppas 1x per dag.) Ben er heel tevreden over.

2 likes

Je link doet het niet maar ik weet wel welke jij bedoelt. Hebben wij ook naar gekeken maar ik heb besloten dat we er twee nodig hebben want anders eet de kater sowieso al het eten voor de poes op… en dan wordt dat wel een hele dure grap :sweat_smile: