Kattentopic #3

Ik ben er ook wel benieuwd naar! Zou je de link nog een keer willen delen?

@the.rebel.club @Twijfelkont , link is aangepast (ik had hem per ongeluk naar mijn eigen bestelling gelinkt). Het is de PetHero 3.
Wij hebben het geluk dat mijn 2 katers gezellig uit hetzelfde bakje eten en allebei ervoor zorgen dat ze wel krijgen wat ze nodig hebben. Geeft ook leuke beelden op de camera, 1 kat vol in beeld en dan zie je een pootje van de ander er tussendoor komen die het voer dan uit het bakje vist.

4 likes

M’n kat eet afwisselend Edgard Cooper en Smølke, ze raakt volgens mij best snel uitgekeken op de smaak ofzo, ze gaat echt niet iedere dag hetzelfde eten :sweat_smile:
Op momenten dat ze echt niet meer omkijkt naar vlees krijgt ze geblancheerde witvis.

1 like

Die van mij is echt verzot op vrijwel alles wat ik hem voorschotel als ik het maar prak en meng met water, maar hij heeft het liefst de animonda carny zakjes.

1 like

Nu het toch over natvoer gaat. Iemand tips voor een kat met nierfalen en een met blaasgruisdieet (moet van hem nog eens een keer urine laten controleren)?

Ik heb voor beide katten van Hill’s en dan natuurlijk specifiek voor de nieren/blaas, maar ze eten bijna nooit alles op (vaak alleen de gelei) of het duurt echt heel lang. Iemand toevallig ook een kat met eenzelfde ziektebeeld met aanraders voor natvoer?

Mijn kat heeft geen nierproblemen, maar hij likt vaak ook alleen de gelei op tenzij ik de stukjes voer helemaal prak met een vork en goed meng met de gelei, misschien werkt dat bij jouw kat ook?

1 like

Ga ik eens proberen, dankjewel!

Oh mensen, ik heb net zo hard gelachen om mijn kat. Hoop echt dat ik dit een keer vast kan leggen. Zal het proberen te omschrijven😂

Ze zat dus lekker in de vensterbank uit het raam te kijken. Zie ik haar ineens een soort breakdance move doen. Ze bleef op haar kont zitten, maar draaide 180 graden de andere kant op. En terwijl ze dat deed, verplaatste ze haar pootjes als een soort dressuurpaard.

Waarschijnlijk een typische: had je bij moeten zijn. Maar ik wilde het tóch even delen.

10 likes

Kwam moeilijk in slaap, dus ben nog even op de bank gaan zitten. Gelukkig snurkt deze wel lekker haha

52 likes

@Bakkes
Hahaha ik heb ook 1 van de 7 die nooit op bed komt of op de bank, pas als ik op de bank een dekentje over mijn benen leg gaat ze daar zitten. Ik moet er echt aan denken om dat speciaal voor haar regelmatig te doen ipv in bed tv te kijken ofzo.

@Nox wat is er dan aan de hand? En hoe is het nu?

@Soesje Hoe gaat het nu, kan het ook astma zijn? Wat je omschrijft herken ik van Duvel, zij is 15 en heeft al 4/5 jaar astma en ben de eerste jaren vaak geweest naar de DA maar ze konden niets vinden, pas 2 jaar geleden is wel na een echo gebleken dat ze astma heeft en daarvoor geef ik haar dagelijks/om de dag medicatie.

@Falula Ook bij een jongere kat of kitten weet je niet hoe lang ze leven… natuurlijk… en (alweer) natuurlijk gaat een reeds bejaard katje sowieso in theorie minder lang “mee”. Maar weten doe je het natuurlijk nooit. En na wat jij schrijft denk ik toch dat je lekker voor een opa of oma moet gaan, want hoe mooi is dat, dat jij dat beestje de mooiste laatste jaren geeft?

2 likes

Hahahah heerlijk dit, die neemt het ervan :joy:

1 like

Hoe dit de fijne plekjes zijn zal ik nooit begrijpen denk ik :clown_face:

23 likes

Dank voor het vragen, gaat nu gelukkig iets beter

Ze wilde eigenlijk even geen aandacht van mijn vriend, terwijl ze normaal op hem plakt. Ze likt zichzelf kaal en het lukte haar 2 dagen even niet om goed te springen om bijvoorbeeld de bank. Maar inmiddels springt ze weer vrolijk op het aanrecht en heeft ze gisteren heerlijk bij mijn vriend gelegen.

3 likes

Ik snap het wel ergens, lekker geborgen maar toch veel mee kunnen krijgen

Mijn kat wordt helemaal wild van druivensteeltjes. Hij jat ze gewoon van mijn schoteltje en gaat er dan mee aan de haal, komt ze weer terugbrengen om te apporteren en uiteindelijk als hij moe is gaat hij ernaast liggen.

15 likes

Thanks voor je vraag! Het bleek calici te zijn, dus 1 van de veroorzakers van niesziekte. Met antibiotica ging het gelukkig snel beter. Na een paar dagen kwam er ook een grote haarbal uit, dus dat zal ook hebben opgelucht :wink:

Ze zagen nog wel een gezwel in haar keel, waar ze dus niet goed bij konden. Dat kan hiermee samenhangen, maar wisten ze niet zeker en laten we over 2 weken nog een keer checken. Ze heeft verder geen last en de dierenarts maakte zich er geen zorgen over nu.

En nog even een fotootje van onze kitten :slight_smile:

36 likes

Denk dat je dat bij een vreemde kat nooit helemaal zeker weet? Mijn katten kunnen na het eten zo dramatisch doen waardoor je zou denken dat ze al weken niks gegeten hebben. Als ik jou was zou ik geen eten meer geven, zeker niet als de kat er goed verzorgd uitziet. Lekker laten lopen die hap

Ik ken een gezin dat elke dag voer buitenzet voor katten in de buurt, waardoor die katten vervolgens niet meer naar hun eigen huis gaan en alleen daar nog rondhangen :sweat_smile:

2 likes

Ik zou een foto nemen en op een facebook groep van je omgeving zetten. Dan krijg je hopelijk info of de kat een eigenaar heeft of niet.
Als de kat echt hele dagen blijft rondhangen + 's nachts, dan zou ik het asiel contacteren.

1 like

Ik denk niet dat het een zwerfkatje is als hij er gezond uit ziet en heel vriendelijk is. Ik heb af en toe een zwerfkat rond mijn appartement en dat zie je gelijk, ze hebben wondjes of littekens en zijn gewoon een beetje viezig. Ik zou deze kat niet voeren want grote kans dat hij van iemand is en je weet niet of hij bijvoorbeeld op dieet is of speciaal voer nodig heeft.

1 like

Ik moet schijnbaar opstaan :face_with_raised_eyebrow:

27 likes

M’n kat gaapte net. Geniale foto gemaakt

40 likes