Kattentopic #3

Mijn kat moet een kraag om vanwege creme op zijn geïrriteerde en kale buik. Maar ik krijg dat ding met geen mogelijkheid om en ik vind het ook zielig. Ik denk dat een medisch rompertje niet kan, omdat hij ook dan bij zijn buik kan. Kent iemand nog andere alternatieven? De creme moet ik zelf met handschoenen aanbrengen dus geen kraag lijkt me ook geen optie

Tegenwoordig heb je ook van die zachte donut kragen

Mss is dit wat handiger voor je kat?

7 likes

Thanks! Ben zelf nog even verder gaan zoeken en vond dit

Hopelijk werkt dit ook goed

Edit: hahaha zie nu dat die van jou een haai is :joy: wat schattig

Huh en hoe blijft dit dan vast op de buik/verschuift het niet?

Het rode op de tekening is waar de kat niet meer bij kan! Het is een soort dikke halsband, zoals op die foto erboven :blush: je sluit 'm met klittenband gewoon om de nek.

Mijn poes is een paar maanden gelden gesteriliseerd en hoefde toen geen rompertje of kraag hoor. Ze schijnen er ook iets op te doen ter genezing wat heel bitter smaakt, althans bij ons. We moesten het wel in de gaten houden en als ze wel ging likken zouden we wel maatregelen moeten nemen. Gelukkig niet nodig geweest, ze keek er niet echt naar om. Dus het kan meevallen hoor!

1 like

Onze dierenarts hecht van binnenuit, dan hoeft de kat geen rompertje aan want ze kan niet bij de hechtingen. Ze mocht er ook gewoon aan likken, pas als ze echt haar tanden zou gebruiken moesten we alsnog een rompertje aan doen. Misschien eens vragen of jouw dierenarts dat ook doet?

1 like

65 likes

Past bijna haha

35 likes

Wat een lief snoetje :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Bang voor de enge wind buiten🥺

27 likes

Ahh ja die van mij ook, zijn allebei super onrustig en bij hele harde windstoten zitten ze te mauwen :pleading_face:

1 like

Mijn kat wil juist altijd naar buiten om een rondje te vliegen :grinning_face_with_smiling_eyes: gek beest, ze is voor zoveel dingen bang, maar dit vindt ze dan weer prima.

2 likes

Mijn kat gaat zo hard moeten afkicken van mij. Ik heb 7 dagen in quarantaine gezeten en ze is geen seconde van mijn zijde geweken :pleading_face:

9 likes

Haha classic! Hele mooie paal zeg. Heb je een linkje?

Heb dus voor 2 maart een afspraak staan voor een gebitsreiniging bij mijn oude kat(16 bijna) kom ik er net achter dat die bijna zeker een groot gat in een kies heeft zitten.Kon het zelf letterlijk zien(als het natuurlijk klopt wat ik als leek zie)
Gelijk gebeld of de afspraak vervroegd kan worden maar dit kan niet. Moest wel bellen als hij niet meer ging eten , maar vind het zo zielig dat het nog bijna 2 weken duurt :sob:
Hij laat ook geen pijn zien, want zelfs
toen die vol met blaasgruis bleek te zitten gaf die nog kopjes en deed die heel lief enzo.

Mijn kitten is sinds afgelopen nacht krols. Althans ze heeft de vannacht het hele huis bij elkaar geschreeuwd en ze is er overdag ook mee door gegaan. Aangezien ze verder prima eet en verer gewoon zichzelf is maar wel mega aanhankelijk lijkt mij maar één conclusie mogelijk:
mevrouw is krols. :joy: Nu hoop ik maar dat het weer snel over is want dit is ook voor mij best vermoeiend :joy::joy:

Nou mijn kat heeft de tijd van z’n leven met deze storm, hij zit voor het raam en weet gewoon niet waar ie kijken moet, zoveel leuke dingen die voorbij waaien (blaadjes, plastic tassen, takjes etc.).

19 likes

Zo lief!

Ik heb een stoel voor de deur gezet, die van mij stond de hele tijd op z’n achterste pootjes om uit het raam te kunnen kijken naar de blaadjes op het terras dus nu kan die gewoon comfortabel zitten kijken :joy:.

5 likes

Aww dat klinkt zo lief! Mijne is er maar onrustig van, dat lawaai van de wind. Maar nu slaapt ze eindelijk <3