He bah wat schrikken!
Achh lieve schatten toch
Ik duim mee
Ach, arme beestjes. ik duim ook dat het mee blijkt te vallen!
Meh sorry voor deze dagboekpost maar ben echt helemaal gebroken over het feit dat mijn lieve beestjes potentieel vergiftigd zijn. Ga ook op elk klein dingetje letten en ben bang dat Guus toch wat suffer is dan normaal. Maar zit normaal natuurlijk niet 100% van de tijd op ze te loeren. Straks om 14u weer terug naar de dok en dan zien we t welā¦
Dat staartje
Hoe is het gegaan bij de dierenarts?
Goed, dierenarts was tevreden. Het is alleen een kiezen tussen kwaden omdat beide katjes HCM hebben en t hartje dus niet teveel belasting aan kan. Om de nieren te beschermen wil je eigenlijk 10x zoveel vocht geven zei ze, maar dat is absoluut teveel belasting voor mijn katjes. Dus daarom kiezen we steeds voor onderhuids infuus. Daās 3x de dag hoeveelheid dus nogsteeds lekker moist, maar niet helemaal optimaal in de behandeling van lelie-intoxicatie.
Gaan morgen nog een keer terug voor controle en infuus. Tot die tijd strenge observatie door ons. Als ze ook maar iets minder gaan eten, minder (of veel meer) gaan drinken of minder levendig wonder gaan we eerder retour.
Blijft spannend dusā¦
Ik blijf duimen voor je dat alles goed blijft gaan.
Wat een stress joh, hoop dat alles goedkomt met ze.
Ik wist trouwens niet dat lelies giftig zijn voor katten. Mān ex kocht regelmatig lelies voor me, en we hadden twee katten, dat is meer geluk dan wijsheid geweest dat dat goed is gegaan denk ik al die jaren.
Ja het probleem is ook dat al een kleine hoeveelheid lelie direct dodelijk kan zijn, maar dat het ook gewoon helemaal goed kan aflopen. Je weet dus ook niet wat je nu behandelt, het is allemaal preventie. Maar tja, misschien gaat t ook goed als we niks doen. Misschien gaat t alsnog fout als we alles doen. Die onzekerheid vind ik denk ik nog wel t stressvolstā¦
Net een giga hartverzakking. Ik kijk naar het balkon en ik zie Dolly ineens aan de andere kant van het afgezette balkon op de vensterbank?! OMG. De plankjes die dat eerder onmogelijk maakten hebben geleden onder de storm laatst .
Dit had ik vorig jaar. Toen zag ik mijn kat opeens chillen aan de buitenkant van mijn balkon. Op 6 hoog. Sindsdien is hij niet meer buiten geweest
Jakkes! Misschien afzetten met kattengaas? Heb ik gisteren met mijn dakterras gedaan want als mān kat valt weet ik vrijwel zeker dat hij de weg niet terug kan vinden door mān rare opgang en mān terras grenst niet aan de buren waardoor hij sowieso een paar meter naar beneden kukelt. Vind het niet eens zo heel lelijk, je ziet het wel als je naar de lucht kijkt maar het valt weg tegen de bomen.
Jaa dat was ik van plan, maar nog niet aan toegekomen / daadwerkelijk de moeite voor genomen
Ze mag er sowieso alleen op als ik thuis ben! En normaliter heb ik latjes die het gat tussen de ruiten (waar dus buiten ook vensterbank zit) en de afrastering van het balkon opvullen. Maar die had ik verplaatst door de storm (zaten maar matig vast). Dus nu even met pap een wat stevigere oplossing bedenken . Want dit overleef ik niet nog eens!!! Niet eens vanwege de hoogte maar gewoon omdat ze dan weg kan en ze helemaal geen buiten is gewend
Ze lag al op schoot/mān buik en met r koppie onder mān kin maar ze rekte zich net uit en ligt nu al 10 minuten zo
Ik een stijve nek natuurlijk inmiddels maar vind dit ook zo aandoenlijk dat ik uiteraard gewoon blijf zitten zo, mān baby