Oh ja ik heb wel een grote kater van ongeveer 5,5 kilo. Maar zag ook dat er rugzakken zijn voor grotere katten/kleine honden, dus misschien dat dat een idee is.
Ik ga er geen dagtochten mee houden nee hahah, onze dierenarts was op loopafstand, maar nu zij verhuist zijn niet meer. Dan zou zo’n rugzak op de fiets ideaal zijn.
Wel fijn dat ze er niet uit kunnen ontsnappen
Nee dit doet mijn kat ook en ik denk dat ze het gewoon doet om vervelend tr doen
Haha ohja! Naja miss vind die het leuker om boven met water te spelen . Sorry je hebt hier geen fuck aan!
Ik ben bezig dingen uit te zoeken voor een kattennet op het balkon. Mijn balkon heeft een glazen wand van een meter, met daarboven een aluminium reling. Ik mag niet boren want het is een huurwoning. Ik zat zelf te denken aan spanstangen, of aan stangen met een muurknip.
De spanstangen kunnen (natuurlijk) tot de bovenkant van het balkon, en de stangen met een muurknip tot een hoogte van 2m maar die zijn schuin aan de bovenkant.
Iemand enig idee wat het handigst is? Hebben jullie ook je balkon afgeschermd en zo ja hoe?
Hij was al de hele tijd rond mijn stoel aan het hangen, dus ik heb er eentje extra gezet voor hem. Heerlijk zo samen in de zon!
Ik heb 3 verschillende van die doeken (2 aan elke korte kant en 1 lange). En dan 4 van zo’n stangen plus nog een plank. Maarde balustrade komt niet bij muren maar ramen uit. Dus daar heeft pap nu een soort gaas gezet. Alles met tie wraps bevestigd. Maar woon ook gehuurd dus het moet er ook makkelijk af kunnen.
Dolly is in slaap gevallen op Dave. Ik wil eigenlijk al n tijdje opstaan maar dat kan dus niet. (Ze liggen tussen mn benen en dave half op mn been)
Iemand ervaring of tips om katten te laten wennen aan autoritten?
Een van onze katten is bang aangelegd en raakt redelijk gestrest als we hem met de auto vervoeren. Veel miauwen en zelfs hijgen. Ik ben al een paar keer met ze in de auto gaan zitten zonder te rijden, zodat ze aan de auto wennen. Reismandje zet ik ook vaak in de woonkamer, zodat ze er niet alleen negatieve ervaringen mee hebben.
Er bestaat een kans dat we eind dit jaar een lange rit moeten maken (12 uren), dus wil ze goed voorbereid hebben. Vliegen zou overigens minder lang duren, maar dat durf ik niet aan. Kan ze daar niet aan laten wennen natuurlijk.
Geen ervaring, maar misschien helpt het om ze in de stilstaande auto even los te laten? Onze kat voelt zich altijd meer op haar gemak als ze even goed heeft kunnen snuffelen aan alles.
En misschien helpt het voor de rit zelf om een kattentuigje te kopen. Dan kun je af en toe parkeren op een rustig plekje en ze even uitlaten. Als ze dat tuigje tenminste fijn vinden, dat wisselt nogal per kat.
Mijn katten vinden het geluid van de motor vooral heel vervelend. Klassieke muziek aan helpt een beetje.
Ah dit is een goede, dat ga ik ook proberen! Thanks.
We kunnen alles om deze twee heen hangen zonder dat ze er iets om geven, dus een tuigje ga ik sowieso ook proberen.
Laatst liep een van de katten rustig met een plastic tas om zich heen, hoofd door het handvat.
En een handdoek op de reismand? Dan is het donker en kunnen ze niet zien wat er allemaal gebeurd. Mijn poes vindt de auto oké, maar ze is wel veel rustiger als de reismand afgeschermd is. Anders duikt ze ineens van de ruitenwissers, vogels en andere auto’s. En zit ze als een malle te kijken naar de bomen die voorbij razen etc.
En een beetje tegen dr praten helpt ook, gaat ze terug miauwen haha.
Ik heb nu het zoom event met Kitten Lady van YouTube! Het is echt leuk en ondanks dat ik al eerder 2 trainingen heb gehad leer ik toch weer nieuwe dingen.
En voor degene die haar volgen: ze liet ook de kitten zien waar ze nu voor zorgt: chouchou. Zo schattig
Ohhhh wat een snoesje is dat ook, dat váchtje
Wat leuk dat Ferguson ook nog leeft