We hebben echt een dagtaak aan de kat van twee deuren verder. Het is nog een jong katje maar raakt altijd in de problemen. Nu is hij weer tussen de schutting en onze schuur gevallen en kan hij er niet meer uit. Die ruimte is ook maar 30 cm breed ofzo. Dus mijn vriend probeert 'm eruit te vissen en ligt nu (met corona ook nog) op het dak van de schuur. Godzijdank zijn mijn eigen katten niet zo dom
Zieke kat
Heeft nu een AB kuur. Dacht eerst even dat hij trombose had omdat hij niet meer liep (heeft vorige kat gehad), viel ook steeds om, was achteraf te slap om te lopen door koorts enzo.
Wat een aandoenlijke foto en lieve blik
Weet iemand waar ik zo’n speelgoedje kan kopen? Heb er een hele tijd geleden twee van gekocht bij de action en ze spelen hem steeds helemaal tot gort. Maar kan ze nu niet meer vinden bij action! Dus zoek iets soortgelijks… iemand tips?
Ik heb vrijwel hetzelfde ding een paar jaar geleden gekocht bij Jumper, ik gok van het merk Beeztees. Zie ze sowieso weleens in dierenspeciaalzaken
Edit:
Thanks! In de dieren speciaalzaak had ik al gekeken inderdaad. Maar die van Beeztees hebben vaak allemaal verschillende structuren en knispers enzo. Dit is gewoon een heeeel simpel knuffelspeelgoedje. De speelgoedjes van Beeztees en Kong die ik heb zijn vinden ze opzich leuk, maar zijn láng niet populair als dit groene monster
Edit: Ah zie nu je edit! Die lange muis lijkt er wel op inderdaad! Thanks
Oh ik dacht dat dit de bedoeling was haha
Dan misschien deze
Mocht ik nog iets tegenkomen, dan pb ik je!
Ik heb advies nodig van mede-kattenouders:
Eind april ga ik n weekje op vakantie en zou t liefst iemand die ik ken n weekje in mijn huis hebben om voor dave en dolly te zorgen, omdat ze super aanhankelijk zijn.
Degene die ik in gedachten kan/ wil helaas niet. De opties die ik nu heb zij
- buren vragen elke dag langs te gaan om te spelen en te eten
- een professionele kattenoppas (die ik niet ken) inhuren en n week in mijn huis laten.
-ze n weekje in t pension bij DOA doen.
Hebben jullie tips? En eventuele aanbevelingen qua oppassen in Amsterdam?
Ik heb bij een weekend weg een kattenoppas via pawshake gehad. Was super fijn, heel netjes en mijn kat heeft het prima gedaan. Ik kreeg foto’s etc in mijn app. Echt leuk!
Ik zou denk ik voor de katten oppas gaan, maar heb hier zelf geen ervaring mee. Ik dacht dat @Luzarl wel eens kattenoppaswerk heeft gedaan geloof ik? Maar ik heb mijn buren een keer voor ze laten zorgen en dat was helemaal niks. Katten bakken niet geschept (en daardoor allemaal stresspoep overal ernaast) en helemaal geen drinken voor ze
Je buren zijn inmiddels verhuisd hopelijk? Het gebouw uitgeschopt?
Ik ben via via aan een zeer fijne kattenoppas gekomen. Zij deed dit al bij vrienden van mij en komt elke dag langs en neemt ruim de tijd voor ze. Als het goed is kan je bij een kattenoppas ook een intake doen, om kennis te maken. Ik had er namelijk 1x een als vervanger en dat voelde niet heel prettig en ben toen ook niet met haar verder gegaan.
Pension vond die van mij niet zo fijn en kwam toen ook ziek terug(nu is hij ook wel een enorm eenkennige diva poes). Als je buren hebt die bekend zijn met katten zou ik dat ook wel een optie vinden Mijn buren hebben dat totaal niet. Mijn ouders deden het vroeger wel dat de buren langskwamen
Zou ook het liefst iemand voor een week vakantie ofzo in huis willen maar ik vertrouw ook maar zeer weinig mensen met mijn katten ja mijn partner maar die is mee op vakantie haha.
Hier ook! terwijl ze zelf katten hebben hè!!!
Gelukkig was het maar een paar dagen maar m’n arme schat verdient gewoon een schoon toilet.
Nooit weer.
Bij mij komt er tijdens vakantie ook iemand een keer per dag langs. Ze doet de standaard dingen (kattenbak, water controleren) maar gaat ook echt zitten en met ze knuffelen waar ik dan weer foto’s van krijg. Nu heb ik redelijk makkelijk katten (ik vind het weggaan veel moeilijker dan de heren zelf) maar deze oppas vertrouw ik helemaal. Maar ik weet van de oppas dat ze zelf ook goede ervaringen heeft met PawShake.
Ik heb een keer zo’n oppas geregeld, die vrij last minute afgezegd heeft wegens persoonlijke omstandigheden. Kan gebeuren natuurlijk, maar dan heb je wel een probleem zo vlak voor je vakantie. Buren zou ik alleen doen als je er 100% op vertrouwt, anders geeft het denk ik geen prettig gevoel.
Ik zou voor een pension kiezen. Wellicht niet de potentieel fijnste week voor de katten, maar je hebt dan wel zekerheid dat ze professioneel opgevangen worden.
Ik heb hetzelfde probleem, maar bij mijne moeten ze naar een pension omdat 1 van de 2 medisch is en die moet elke 12 uur insuline krijgen. Dus dat kost tijd + je moet insuline kunnen geven. En ik doe vrijwilligerswerk bij het asiel waar ook een pension is en daar wordt in elk geval heel lief met de katten omgegaan (Niet Amsterdam alleen en mijne kunnen daar niet heen).
Ik geef ook de voorkeur aan een pension. De oppassen die we hebben gehad kwamen of niet dagelijks langs (wat ze wel hadden beloofd) en/of maakten de kattenbak niet tot amper schoon
In een pension weet ik in ieder geval zeker dat hij een schone plek heeft en elke dag wat aandacht krijgt. We boeken altijd een VIP ruimte voor hem waar hij een binnen- en buitengedeelte heeft en die ligt lekker de hele dag in de zon te ronken en wij kunnen met een gerust hart op vakantie haha. Niet in de buurt van Amsterdam helaas!
Ik vind een pension zo spannend, zit met hetzelfde probleem. Ik heb weleens een kattenoppas voor een weekendje weg gehad via pawshake en dat ging uitstekend dus ik wil (bij gebrek aan een logé) diegene gewoon 1 a 2 keer per dag laten komen zodat hij even naar buiten kan enzo.
Ik zou zelf ook voor een professionele oppas of pension gaan, of je moet echt iemand kennen van familie/vrienden die je er 100% mee vertrouwt en vaak kan binnenspringen. Ik vind mijn buren leuk maar 1x per dag even eten en water geven zou ik te weinig vinden. Maar mijn kat is ook wel erg oud en heel aanhankelijk.
Ik vind het nog steeds ongelofelijk hoe hard je je kunt hechten. Ik heb haar nog maar 4 maanden geleden geadopteerd (en hoelang ze nog bij ons zal zijn, geen idee, maar het zal geen kwestie van jaren zijn vrees ik), maar het voelt alsof ze hier altijd al was.