Kattentopic #3

Wij hebben voor onze kat altijd vrienden/kennissen die de vakantie dan in huis komen wonen.
Ik doe altijd de katten van de buren en neem m’n taak altijd serieus. Twee x per dag heen en elke dag ff water verfrissen, ze vragen me ook elke vakantie weer opnieuw dus ze zullen vast blij met me zijn

1 like

Ik ben de bovenverdieping aan het dweilen met groene Biotex. Het vechten is steeds al heel naar en vervelend (:sob:), maar ze laten ook gelijk hun urine her en der lopen. Ik dacht dat ik alles had schoongemaakt, maar blijkbaar niet en nu dweil ik dus voor de zekerheid maar alles met Biotex.

Wij hebben sinds eind vorig jaar een poes (kitten) erbij genomen en hoewel het in het begin haat en nijd was vanuit de oudste, ben ik nu zo blij dat we het gedaan hebben, want ze vinden elkaar nu helemaal geweldig :sob: Ze wassen elkaar, liggen samen in 1 mandje, spelen de hele dag door met elkaar en de jongste is zooooo lief omg. Ze komt het liefst de hele dag OP me liggen haha, was altijd mijn grootste wens bij een kat en i got it :pleading_face:

Merk overigens wel echt dat ik een kat heb en dat mijn vriend er een heeft. De oudste trekt heel erg naar hem toe en de jongste wil alleen maar bij mij zijn. Meer mensen die dat merken?

9 likes

Ja bij ons ook! Wij hebben 1 hele aanhankelijke kat en die is gek op mij en de ander is niet zo knuffelig maar ze doet wel bepaalde dingen alleen bij mijn partner, zoals naar de deur komen als hij thuiskomt.

En als we ‘s avonds tv kijken dan ligt de ene kat altijd bij mij op schoot en de ander komt sinds kort tegen de benen van mijn partner aan liggen, zo lief. Dus dan zitten we daar met ieder een kat.

2 likes

Ja bij ons is dat ook zo! Maar mijn vriend had onze oudste kat al voordat hij mij leerde kennen. Zij ligt altijd alleen bij hem op schoot of tegen hem aan in bed. De ander hebben we als kitten in huis genomen, en toen hij klein was, was ik overdag heel veel thuis dus hij is veel meer op mij gesteld.

2 likes

Ben wel benieuwd hoe dat was voordat je een kitten erbij kreeg? :smile: extra leuk als de oudere kat toen al wat meer naar je vriend trok en jij er nu ook een maatje bij hebt

1 like

@Frambozentaartje @Echo @CaptainCheesecake grappig dat het zo herkenbaar is en ik niet de enige ben! Ik kon eerst wel ‘jaloers’ zijn op mijn vriend, maar ben nu helemaal content nu ik mijn ‘eigen’ katje heb, haha!

@mercurysummer voor we een kitten kregen, was haar aandacht over ons beetje 60/40 verdeeld (in mijn vriends voordeel), denk ik? De oudste poes heeft sowieso wat met mannen. Alle mannen die hier komen, krijgen veel aandacht en vrouwen loopt ze zo voorbij :sweat_smile:

3 likes

Nice! Ik heb ook net op Pawshake een oppas gecontacteerd voor onze meivakantie. Ben heel benieuwd :grin:

5 likes

M’n kat kijkt echt heel boos zijn als ze pilates doet. :joy:

26 likes

Ik ben dus ook op zoek naar een kattenoppas. Gaat echt pas om midden/eind oktober tm november. Zo’n week of 3/4. Maar dat vind ik dus wel (te?) lang om iemand elke dag langs te laten komen, dus als iemand interesse heeft om die periode in m’n appartement te wonen dan zou dat voor mij een prima deal zijn en win win misschien! Mocht iemand hier interesse hebben, of via via mag ook… leuk appartementje in Breda, supermarkten voor de deur, bushalte voor de deur, gratis parkeren, in max. 7 minuten met fiets in de stad. Ennnnn lieve poes :smiley_cat::smiley_cat::smiley_cat:

Laatste optie is een pension maar ze komt al uit het asiel dus ben zo bang dat het mega veel stress gaat opleveren.

1 like

Geen ervaring maar… hekje? Katten kunnen 5 keer hun lengte springen :stuck_out_tongue:

1 like

Tuxedo katten vind ik eigenlijk altijd hele mooie tekening hebben. :grin: alsof het mini panda’s zijn.

5 likes

Oké sorry ik wilde je niet irriteren, had niks moeten zeggen

Babydan hekje? Wij hebben deze hekjes voor de kids maar de katten kunnen er niet door en springen er ook niet overheen

Deze:

1 like

Een vouwdeur? Die kan je denk ik wel aan de muur vastmaken, heb je niet perse een kozijn voor nodig.

1 like

Mijn vriend heeft een ULTRA lelijk hek gebouwd zodat wij onze voordeur open kunnen zetten zonder dat ze ontsnappen. Ze klimmen er ook graag in! Is van dat anti-katten kippengaastouw zegmaar. En hij vouwt op tegen de wand. Praktisch, maar om te kotsen zo lelijk.

Edit:

Aanschouw

14 likes

Oh ja ik heb ook zo een hordeur gemaakt voor de achterdeur, echt spuuglelijk maar redelijk goedkoop en werkt als een tiet.

3 likes

Ah ik dacht dat je dacht ‘ja jemig zeg dan niks’ en daar was ik het eigenlijk wel mee eens :smiley:

Misschien kan je iets fabriceren met een (transparante) roomdivider?

2 likes

Ik heb dus de bovenverdieping gedweild met een (groene) biotexsopje, maar de urine/ammoniaklucht gaat niet weg. :upside_down_face: Het lijkt veel erger dan andere keren dat er geplast is tijdens vechten. Heeft iemand nog ideeën? Ik wil niet voor altijd in een pishuis blijven wonen. :sob:

Weet je de plek(ken) waar echt geplast is? Misschien kun je op die plek een sopje maken met biotex en dat een paar in laten trekken.

1 like