Kattentopic #3

In één kamer wel en daar had ik inderdaad eerst ook zo’n papje gemaakt (kreeg het haast niet meer van het laminaat, iets te veel poeder denk ik haha :smiling_face_with_tear:), maar misschien heb ik het er te kort op gelaten. In de gang stinkt het ook en in de slaapkamer is het minder geworden, maar ook nog niet 100% weg.

Hele nacht de hort op en nu lekker slapen :smiling_face_with_three_hearts: dat ie eigenlijk op mijn plek ligt vergeef ik hem maar.

36 likes

Ze zoekt elke keer zo lekker de zon op alleen is de armleuning van de bank eigenlijk te smal voor dat grote lijf
Vlak voor deze foto was ze er ook al half af gevallen dus ik denk dat de achterpoot daarom uitstak, voor de zekerheid :joy:

34 likes

Ik spuit alleen planten maar hij kijk beangstigend :upside_down_face:
Terwijl de spuit op de grond staat.

14 likes

We zijn inmiddels een paar dagen verder en ik ben nog steeds bezig om kattenurinelucht te bestrijden. :smiling_face_with_tear: Het helpt ook niet dat ik nu nachtdiensten heb. Ik word er echt een beetje moedeloos van inmiddels, het is ook irritant dat mijn vriend het minder goed ruikt en dat hij denkt dat het wel meevalt en dat de geur gewoon in mijn neus zit.

Van één kamer weet ik waar de plekken ongeveer zaten, dus heb daar voor de zoveelste keer Biotex op liggen. Dit werkt normaal perfect, maar het is dit keer wel heel heftig qua lucht.

Ik overweeg nu ook om zo’n spray te kopen en daar de vloer van de gehele bovenverdieping in te spuiten. :smiling_face_with_tear: Dweilen met Biotex heeft niet geholpen en ik kan moeilijk over de gehele vloer papjes Biotex leggen.

EDIT: Oké het lijkt er op dat het in één kamer nu eindelijk beter wordt :crossed_fingers:t2:

M’n kat verhaart ineens zo erg :disappointed_relieved: Dat komt omdat het warmer wordt denk ik? Iemand nog tips? Ik borstel haar elke dag en stofzuig ook elke dag (of in ieder geval waar zij veel ligt). En wanneer houdt het weer op? :joy:

Niet normaal, hier ook eentje! Heb vandaag ongeveer nog een kat uit m’n kat geborsteld. Geen tips, gewoon maar even uitzitten denk ik.

Vaker op de bak zetten. Na elke dut, na het eten/drinken.

1 like

Heb je ook 2 kattenbakken? Ik lees altijd dat men aantal katten + 1 zegt voor de hoeveelheid kattenbakken. En die is/zijn altijd goed schoon?

Misschien iets om met de dierenarts te overleggen toch? Wel vervelend :pleading_face:

1 van onze katten zit alleen maar bij mijn vriendin maar nooit bij mij en de ander soms bij mij maar ook een coorkeur voor haar. Vind het toch wel triest als zij 2 katten op schoot heeft en ik 0 :sob:

Happy Cats Revolutie boek van Anneleen Bru en dan het hoofdstuk over onzindelijkheid!

• heeft ze stress? door de verhuizing? Zijn er bijvoorbeeld ramen tot op de grond en ziet ze soms andere katten? → raam stukje afplakken
  • meerdere kattenbakken aanbieden, desnoods in elke ruimte waar ze plast. Zo bekijken voor enkele dagen welke ze gebruikt. Diegene die niet gebruikt worden kan je wegdoen. Misschien blijft er dan 1 specifieke ruimte ook waar ze zich veilig voelt en daarom altijd plast
  • verschillende soorten vulling proberen en verschillende soorten kattenbakken
1 like

Vraagje! Ik voer m’n kat nu een klein beetje natvoer per dag en bewaar de rest nog een dag of twee. Weet niet of m’n kat de smaak niet lekker vind, maar hij eet af en toe z’n bakje niet leeg als ik er voer uit een afgesloten bakje in gooi. Hoe lang bewaren jullie het natvoer en hoe?

Mijne vindt dat dan ook niet lekker meer en laat het staan. Koop nu dus gewoon kleinere kuipjes en anders meng ik wat warm water door het restje heen, zodat de geur weer wat terugkomt. Maar ik bewaar het echt max 24u in de koelkast. Het blijft toch vlees/vis…

1 like

Ik bewaar het max een aantal uur en dan in de koelkast. Geen idee of je zoiets kunt invriezen bijv? Dan zou je het in ijsblokjesdingen kunnen doen ofzo

1 like

Voor blikjes:

en bij van die zakjes doe ik hem opgerold in een boterhamzakje en dan zo’n knip er op, maar gooi daarvan de restantjes vaker weg omdat ik vergeet dat ik het nog heb. :smiling_face_with_tear:

1 like

Hoofd is kwijt

28 likes

Wellicht een tip (of ik ben spuitelf) tegenwoordig kan je ook Royal Canin Veterinary urinary s/o (moderate calories) kopen bij Zooplus, eerst kon dat nooit. Voor ons ook goedkoper dan bij de dierenarts, voor sommige hier wellicht ook.

1 like

De brokken? Die koop ik er echt al jaren

1 like

Oh ook die veterinary soort? Ik heb jaren geleden eens gekeken en toen kon ik het nergens krijgen behalve bij de dierenarts.
Nu hebben ze overigens ook het natvoer ervan.

1 like

Royal Canin Veterinary Feline Urinary S/O Moderate Calorie Kattenvoer - 9 kg

Deze heb ik altijd! Sinds 2019