Kattentopic #3

oja ik snap het van de kamer, oooooooh maar dat klinkt echt awesome!! ik duim mee!

1 like

Onze katten krijgen al een tijdje brokken van Purizon, die vinden ze ook heel lekker. Ik moet weer nieuwe bestellen, maar nu lees ik in de recensies op zooplus dat de samenstelling is veranderd en dat veel katten er van moeten braken/diarree krijgen. Vond de brokjes ook al erg plakkerig de laatste keer. Nu twijfel ik een beetje of ik ze opnieuw moet bestellen. Iemand anders ervaring? Of misschien andere aanraders qua droogvoer?

Die achterpootjes :heart_eyes:

34 likes

Mijn katten eten Iam (of Lam? Geen idee haha😂) en daar doen ze het heel goed op! Van 1 kat stinkt zijn poep wel echt, maar met andere merken had hij dat ook dus ik denk dat het gewoon een kleine stinkerd is.

3 likes

De negatieve recensies zijn ook al vanaf mei vorig jaar (als ik bij lam kijk). Als je kat er al die tijd geen last van heeft gehad dan zal het gewoon goed zijn! Ik heb meestal kip & vis, daar staan nu ook behoorlijk wat recente negatieve reacties. Misschien dat ik gewoon lam neem dan! Ik bestel ook altijd een grote zak haha, dus hopelijk krijgen ze nergens last van.

1 like

Droombaan :pleading_face::smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Applaws is ook een fijn merk, gaf dit merk altijd voordat ze allebei aan het dieetvoer moesten

1 like

Een van mijn poezen ging heel slecht op Purizon, waarschijnlijk ergens allergisch voor. Ze werden er beide ook best dik van.

Nu krijgen ze Applaws, vinden ze ook lekker gelukkig haha. En ze blijven nu mooi op gewicht!

1 like

Eerst in mn mouw liggen

En dan eruit wurmen

32 likes

He balen, alle kattenhotels in deze omgeving lijken half juni al vol te zitten of nemen geen nieuwe katten met diabetes :cry: Dat wordt mijn festivalkaartje maar verkopen vrees ik. En het volgend jaar eerder regelen.

Balen! Kun je niet kijken naar een kattenoppas aan huis? :slight_smile:

Mijn katten krijgen al zolang ik ze heb, Purizon brokken. Ze hebben er nooit van moeten overgeven of diarree gehad. Maar als je zelf merkt dat de ontlasting van je katten veranderd, is het misschien beter om een andere brok te geven. Wel langzaam op de nieuwe brokken overstappen/laten wennen, anders kunnen ze alsnog diarree krijgen.

1 like

Dan moet die persoon hier ook slapen (of mijn katten zouden daarheen moeten), dus dat wordt lastig :disappointed_relieved: En die persoon moet ook insuline kunnen toedienen/weten wat er gedaan moet worden bij een hypo etc. Mijn niet-suikerkat kan ik wel kwijt, maar zijn broer niet helaas en de katten gaan sowieso voor. Ik heb net nog 4 pensions gemaild en ik kan ze bij mijn vrijwilligerswerk nog heel lief aankijken, maar anders wordt het mijn kaartje verkopen en dit volgend jaar veel eerder regelen.

Wisten jullie dat happy socks ook een uitwerking op katten hebben? :joy:

35 likes

Love witte staartpuntjes :heart_eyes_cat:
Is bij mijn kat al vaak een redding geweest als ik in het donker zonder bril over de overloop schuifel en hij met z’n staart omhoog als een soort reisleider met vlaggetje voor me uitwandelt.

9 likes

Mijn katten krijgen ook al tijden Purizon met wild zwijn. Vinden ze heerlijk! Inderdaad in de laatste batch heel plakkerige korrels maar gelukkig geen diarree of braken. Nu net weer een nieuwe zak gekocht en lijkt alweer minder plakkerig te zijn. Zou gewoon nog een keer bestellen!

1 like

Hebben jullie tips voor voerautomaten die je kan instellen op tijd en dat er dan een x aantal vooraf ingestelde porties brokjes uit komt? Eentje waar je kat niet stiekem bij kan of met zn poot in de opening kan.

We hebben er een gehad waarbij de deksel wel goed stevig zat, maar hij met zn poot gewoon in de opening kan, het ding ronddraait en dus alsnog eten kan jatten. Wat dus niet de bedoeling is :sweat_smile:

We hebben geen camera of met voicememo oid nodig, want onze kat is doof

Ze zijn samen sneeuw aan het kijken :pleading_face:

43 likes

Wij hebben deze, topding.

1 like

Awh lastig! Hopelijk kun je nog een plekje vinden! :hugs:

1 like

Pff m’n kat blijkt nierpatiënt te zijn. Hij was vandaag opeens zo erg aan t schreeuwen dat m’n moeder er direct mee naar de dierenarts is gegaan. Blijkt hij een verschrompelde nier en een vergrote nier te hebben. Nu speciaal voer gekregen en kijken of dat wat helpt. Een kat hiermee zou nog 3 jaar mee kunnen gaan maar gezien zijn leeftijd (15) konden we daar volgens de dierenarts beter niet op rekenen :pleading_face::pleading_face::pleading_face:

17 likes