He, mijn kat heeft last van hetzelfde. Dit zorgt hier ook regelmatig voor opflakkeringen… Ik heb van de week extra onderzoeken laten doen om uit te sluiten dat er niks anders aan de hand is, maar helaas is chronische pancreatitis een ziekte met opflakkeringen. De adviezen die ik zelf heb gekregen is overschakelen naar hypoallergene voeding. In periodes van opflakkeringen symptomatisch behandelen (antibraakmiddel, eetlustopwekkers, pijnstilling, géén metacam/meloxidyl of consoorten). Indien de opflakkeringen te regelmatig zijn, eens verder onderzoek laten doen om te zien of er ook IBD mee gepaard is (is vaak in pancreatitis gevallen, zoals bij mijn kat) en dan kan het soms aangeraden zijn cortisone op te starten. Maar, beter bel je je dierenarts en bespreek je even wat je nog kan doen. Chronische pancreatitis is een ziekte die (nog) niet echt te genezen is… dus het is vooral de opflakkeringen symptomatisch behandelen en je kat ondersteunen. Laat je kat dus zeker geen dagen aan een stuk braken zonder enige medicatie. Hoe sneller het braken weer overgaat, hoe beter voor de pancreas