Ik zou minimaal 1 keer per dag iemand langs laten komen. En de katten niet naar je ouders brengen. Katten kunnen erg stressen als ze niet in hun vertrouwde omgeving zijn.
Misschien kan bijvoorbeeld de buurvrouw/man en je ouders het afwisselen?
Ik zou minimaal 1 keer per dag iemand langs laten komen. En de katten niet naar je ouders brengen. Katten kunnen erg stressen als ze niet in hun vertrouwde omgeving zijn.
Misschien kan bijvoorbeeld de buurvrouw/man en je ouders het afwisselen?
Verschilt ook per kat natuurlijk, ik heb zelf wel het idee dat mijne het niet heel erg vinden om even alleen te zijn. Maar ik zou wel iedere dag iemand langs laten komen, niet elke 2 dagen. En dan het liefst ook even aandacht geven, niet alleen ff snel brokjes geven.
Zaterdag avond waren wij niet thuis dus ik gebruikte een app om mijn oude telefoon als camera te gebruiken, kon ik ze in de gaten houden want ik was benieuwd wat ze deden als ze alleen waren. Zag ik 1 kat gewoon steeds wisselen van slaapplek😂
Ik heb sinds kort een kattennet dus mijn kat kan nu op het balkon. Maar hij was mega angstig. Ik heb geoefend met hem door er stokstijf bij te gaan zitten en nu trilt hij niet meer en gaat hij op ontdekkingstocht. Zo trots op mijn dappere kanjer
dit is zo snoezig
Als het even kan zou ik ze thuis laten. En ik zou iemand elke dag langs laten komen, niet om de dag. Ik vind het ook echt vervelend dat de mijne naar een pension moeten, maar is niet anders.
Morgen met de grootste dramaat naar de dierenarts. Hij heeft zelfs een notitie aldus de assistente. Hij is niet helemaal zichzelf de laatste tijd en beter dat ze hem dan even helemaal doorlichten.
Iemand die mij kan helpen? De kat van onze niet Nederlandse(daarom vraag ik het) vrienden is zojuist overleden bij een tandartsbezoek, de tandarts denkt dat het door de verdoving komt. Is er iets wat ze nu nog kunnen doen? Een verklaring van de tandarts vragen? Autopsie?
Wtf wat erg! Medisch dossier van de dierentandarts opvragen en met eigen dierenarts of zo overleggen? Denk dat je met autopsie niet ver komt helaas.
Dank jullie wel! Dan klopt het idd wat ik ook al een beetje dacht
Uit je verhaal begrijp ik dat de tandarts al toegeeft dat het door de verdoving komt ?
Vandaag gaan helpen bij de kattenopvang
Kattin, 10+, heeft leucose en is al voor de 3e keer terug in opvang. 1ste x ging niet met baasje, 2e x is baasje plots overleden. 3e keer goeie keer
Jonge kater, heeft FIV (kattenaids), gevonden
Jonge kater, ook gevonden maar geen chip
wat een leuk woord
Mijn kat is te dik en ze moet afvallen. De dierenarts raad dieetvoer voor katten met overgewicht aan en ik ben nu een beetje aan het kijken, maar veel van dit voer is gericht op katten met diabetes… heeft iemand een tip voor goed voer?
Dolly was ook te dik (nu geen idee, ze lijkt smaller maar kan d’r niet wegen maar ze is echt smaller van bovenaf haha). Ik ben gewoon minder voer gaan geven van het voer dat ze at. Geen specifiek dieetvoer. Ze is nogal kieskeurig… maar dat heeft volgens mij dus wel gewerkt. Op de verpakking van het eten dat ze krijgt staat aangeraden hoeveelheid 3 blikjes per dag voor een kat van 4 kg. Zij krijgt er 2 en was 5 kg. Maar het is ook een binnenkat en ze is ouder. Maar dat gaat verder prima!
Je hebt van Hills de metabolic.
Volgens mij is die niet voor diabetes
Wij gebruiken nu deze brokjes voor onze ene kat:
De zak is bijna leeg maar bij het wegen zag ik nog geen groot verschil (echt 0,1 eraf ofzo) Deze kat beweegt ook niet zoveel maar hoop dat ie deze zomer eindelijk eens leert dat er ook een leven buiten de tuin is dus meer beweging dus hopelijk valt ie dan wat meer af icm de brokjes?