De katten slapen hier altijd beneden, behalve als mijn man niet thuis slaapt. Dan mogen ze altijd bij mij boven slapen. Mijn man slaapt nu een paar dagen niet thuis en elke ochtend probeer ik een foto te maken met de katten. Deze foto is van gister. Op mijn rug ligt een kat en tussen mijn benen ligt de andere kat. Dat er nog een heel stuk bed vrij is maakt hun niets uit.
Die van mij gaat altijd met zân hoofdje (of zân halve lijf) op mân benen liggen, zo schattig maar soms kan ik niet omrollen want dan rol ik of van het bed, of over hem heen
Haha Dolly ligt altijd tegen mn buik aan en Dave tegen mn benen aan de andere kant. Lig dus ingeklemd tussen 2 katten. Als me dan voorzichtig op mn rug draai, gaat Dolly op mn buik liggen en kan ik helemaal niks meer.
Als ik op mn buik ga liggen met mn benen een beetje wijd, gaat ze daar tussen liggen.
Gewoon altijd tegen me aangeplakt dus
Aw de kattenoppas van PawShake was hier gisteren om even kennis te maken, en ben dan elke keer zooo trots op mijn snoetjes dat ze zo lief en gemakkelijk in de omgang zijn
Lekker beter staat gelijk aan lekker kloten.
Ok hier ziet hij er heel onschuldig uit maar hij was echt zo wild vandaag.
Hier vinden ze het te vies om het op te likken en hebben ze elkaar een week niet gelikt. Normaal is dat dagelijks. Ik weet niet of het hetzelfde merk is. En de haren eromheen zagen er nat uit inderdaad, net of ze een gelkuif hadden.
Wat een schatjes zeg. Hebben ze allemaal al een nieuw plekje op het oog? Ik ben zelf nog op zoek naar een lieve kitten, dus houd me aanbevolen. Zeker als ik lees hoe je ze hebt verzorgdđ
Chaos, zo heet ook een van mijn zwarte katten.
Vind het echt zo leuk om te lezen dat je helemaal bent teruggekomen van je angst voor een tweede kat . Gaat het goed met ze?
Mân kat is echt ziek, hij at al een tijdje minder, dus ik ging ander voedsel proberen, maar de afgelopen week at hij bijna niets meer. De dierenarts heeft niks kunnen vinden, maar wel een ontstekingsremmer gegeven voor de zekerheid en iets wat eetlust zou moeten opwekken. Alleen ik merk dat hij juist wel honger heeft, maar gewoon niet kan eten. Hij likt alleen het vocht van natvoer. Heb nu allemaal vloeibare en zachte dingen voor hem gehaald, maar maak me echt zorgen. Als hij dit weekend ook zo blijft, moet ik maandag weer bellen. Iemand die dit een herkent toevallig? Hij is echt dun ook zo snel.
Wat voor onderzoeken zijn er gedaan? Toen mijn kat zo slecht at en afviel, bleek ze chronisch nierfalen te hebben. Ik hoop dat dat bij jouw kat niet het geval is. Het gebit is wel nagekeken neem ik aan?
Misschien een blikje tonijn op waterbasis proberen, kijken of hij dat wel eet? Het is wel belangrijk dat ie weer wat binnenkrijgt ivm het gevaar op leververvetting.
Dierenarts heeft vandaag naar zijn gebit gekeken, zijn temperatuur, plasbuis gecontroleerd en bloed afgenomen en getest. Daar is niets uit gebleken, zou dat nierfalen daar niet uit naar voren moeten komen? Ik ga zo een liquid snack proberen, hij heeft van de dierenarts ook wel een pasta gehad met extra vitaminen enzo. Het natvoer heeft ie wel iets van binnen nu. Hij blijft er ook steeds heen lopen om kleine likjes te nemen. Heb trouwens ook wat kattenmelk gegeven, heeft ie ook niet helemaal op, maar wel van gedronken iig.
Je kan ook babyvoeding proberen.
Dat moest ik wel eens doen bij kittens die ziek waren en niks anders konden eten. Ze vinden het heel lekker, het is vloeibaar en ze komen er van aan.
Kies een potje met alleen vlees en geen extra zout/kruiden, geen groente en geen knoflook/ui. Het is een soort laatste redmiddel maar soms eten ze dit dus wel.
Via het bloed kunnen nierwaardes bekeken worden, maar ik weet natuurlijk niet of de arts dat meegenomen heeft in het onderzoek. Daarnaast zijn er bij mijn kat(ten, helaas is nierfalen hier inmiddels een bekend iets) een echo en röntgenfoto gemaakt.
Hoe ziet zijn vacht eruit?
@echo goeie tip, hij heeft nu inmiddels wel 1,5 blikje natvoer op en twee vloeibare sticks. Heb ook een vloeibare stick over zân droogvoer gedaan in de hoop dat ie daar ook van eet snachts. Maar ga morgen ook even kijken naar babyvoeding, want hij doet wel echt traag over het natvoer. Normaal is dat binnnen een paar minuten naar binnen gewerkt.
@foucher ik heb eigenlijk helemaal niet gevraagd naar wat hij allemaal getest heeft. Maandag heb ik sowieso weer contact met hem, zal het dan even navragen. Hij heeft nu wel wat binnen iig, hopen dat hij morgen alweer iets beter is nu. Ik blijf het idee hebben dat hij niet kan kauwen en dus toch last heeft van zijn gebit of keel, want hij blijft echt bij me komen voor eten, terwijl ik drie soorten heb staan nu. En van het natvoer met brokjes erin likte hij alleen vocht, dat andere is pate en dat likt hij wel weg.
Edit: zijn vacht is qua uiterlijk normaal, voelde wel wat vettiger aan.
Wat goed dat hij toch 1,5 blikje op heeft, al is het dan langzaam! Houdt hij het eten wel binnen?
Hopelijk knapt hij snel weer op of kan de dierenarts vinden wat er mis is.
Vanochtend ook weer wat gegeten, dus hopelijk gaat het zo door! Hij houdt het binnen ook gelukkig.