Kattentopic #3

Oooh zo vervelend. Is het ondertussen al beter? Hebben ze een favoriete snacks of speeltje? Misschien kan de oppas ze daarmee verleiden.

Update: was maandag weer naar de dierenarts geweest. Daar bleek dat hij alweer 200 gram was aangekomen over dat weekend. Ondanks dat hij naar mijn idee nog niet goed kon eten. Heb daarna pijnstillers en antibiotica gehad en nu is hij weer helemaal de oude. Kan weer brokjes eten en gedraagt zich ook weer als vanouds. Dus was misschien toch een keelontsteking volgens de dierenarts. Thanks voor de tips hier!

9 likes

Haha cute! Mijn kat heeft de neiging om ín de dekbedhoes te kruipen :sweat_smile:

32 likes

Vraagje. Ik heb geen kat maar wel een kattenbestie uit de buurt. Maar die was net in m tuin dus ik uiteraard even aaien. Maar ik kan dan echt een kat nog uit m plukken qua haar. Is dat dan t jaargetijdewisseling? Snap dat ze dan veel haar kunnen verliezen, maar vind zo veel echt bizar als er thuis gewoon goed voor m gezorgd word. Of is dat normaal? T is een whiskaskat (britse korthaar is dat denk).

Wij hadden vroeger exact zo’n britse korthaar/whiskaskat en daar kwam ongans veel haar af. Heb ik nog nooit bij een andere kat gezien. We borstelden twee keer per dag, en nog steeds bleef bij alles waar de kat langsliep een veeg aan haar achter. In de lente was het het ergst, maar het bleef eigenlijk het hele jaar door. Geen idee of dat bij deze ook zo is, maar bij die kat was het in ieder geval geen aanwijsbaar probleem (gecheckt door de dierenarts etc. en ook gewoon oud geworden)

Edit: hij werd verder ook niet kaal oid, je zag niks aan zijn vacht, geen kale plekken etc. Alleen niet normaal veel los haar.

2 likes

Dolly verhaart ook als een malle. Altijd wel, maar nu helemaal. Elke week maak ik d’r mand schoon en haal ik er een kat uit en dan wast ze zichzelf nog veel en zit er nog een halve kat op m’n beddengoed etc.

1 like

Wij hebben twee katten, 1 kat verliest vrij weinig haar en bij het borstelen komt er haast niets vanaf. Onze andere kat verliest zoveel haar dat ik verbaast ben dan ze nog haar over heeft. En die kan ik blijven borstelen. Als ze bij je komt zit je meteen onder de witte haren en kan ik meteen de kledingroller pakken.

Zie hier het verschil tussen de twee katten.

7 likes

Mijn kat ligt zo lief te slapen op me ik smelt helemaal. Was vroeger echt meer team hond maar deze liefde :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Ja, deze kan ik ook aanraden!

2 likes

Love dit hoofd

44 likes

Ik als mijn wekker gaat!

4 likes

Arme schat. Er bestaan trouwens wasbare vloerkleden.

1 like

1x gebruikt, nooit meer weer.
Gebruik nu peewee!

1 like

Ik ben ook helemaal fan van peewee!! En de katten ook gelukkig :sunglasses:

Hallo, open de deur voor mij :pleading_face:. De andere deur van dezelfde kamer staat wagenwijd open maar dat is niet goed genoeg voor meneer.

46 likes

Zal ik vragen of mijn kat even met hem wil praten om te leren de deur open te maken?

1 like

Dat kan hij dus zelf heel goed maar hij acteert graag eerst een half uur. Ik ben immers personeel.

2 likes

Lekker mijn kat kammen in de tuin, ik onder het bloed en zij helemaal happy en ontspannen

25 likes

Ik gok dat mijn katten ze helemaal kapot zouden scheuren, dus ik noem die zakken bij voorbaat gewoon al kut. Ze krabben gelukkig niet aan die zakken die bij onze bakken horen (Modkat Flip), maar dat is ook heel ander materiaal haha

Is hier ook een favoriete plek haha

32 likes