Kattentopic #3

Wij moeten onze bureaustoel altijd delen. Zodra mijn man of ik plaats nemen op de bureaustoel, komt ze vaak meteen aan gelopen en wilt ze achter je liggen. Waardoor zij heerlijk ligt en wij maar weer een normale stoel pakken om fatsoenlijk te kunnen zitten.

30 likes

Ja haar buikje ziet dan ook wat wit in vergelijking met de rest van haar lichaam, beetje kleur opdoen :sunny:

6 likes

Ze is gewoon een tochtstrip tegen de warme lucht van buiten!

3 likes

Wat doen jullie om je katten een beetje te helpen met afkoelen op zulke warme dagen als vandaag? Ik geef al extra natvoer uit de koelkast en koud water en aai ze soms met een koude natte doek maar volgensmij vergaan ze nog steeds :hot_face:

Er bestaan koelmatjes waar ze op munnen liggen.

Ik doe niet echt iets eigenlijk, geef wel natvoer met extra water erdoor maar ze gaan zelf gewoon in de zon liggen achter het raam als het 39 graden is dus heb het opgegeven om achter ze aan te rennen met een vochtige doek of iets kouds ofzo. Heb van die koelmatjes en daar liggen ze ook nooit op. Zorg er verder wel voor dat ze door het hele huis kunnen en zelf gewoon een fijn plekje op kunnen zoeken.

6 likes

Niet voor de kat maar dit deden we voor de hond. Een fles bevroren water voor de ventilator voor meer koelte. Inderdaad koelmatjes. Soms ook gewoon een flesje bevroren water om mee te spelen en soms rolde hij de koude fles onder zijn kop.

Maarja ik heb ook altijd zo te doen met die beestjes met (dikke) vacht

Ik zorg er ook gewoon voor dat de koele ruimtes bereikbaar zijn. Zolang hij nog meer op de warme bank ligt dan uitgestrekt op de vloer (wat hij ook wel doet) geloof ik het wel. En zorgen dat hij lekker buiten kan zitten wanneer hij wil

1 like

Ik doe niks speciaals, heb het idee dat hij er niet echt last van heeft. De vloer is eigenlijk altijd wel koel dus daar ligt ie dan vaker. Ik heb wel zo’n koelmat maar daar kijkt hij (uiteraard) niet naar om.

1 like

Helemaal niets, let alleen op de water inname. Maar ze liggen zelf op het warmste punt van de dag buiten in de zon. Vinden ze blijkbaar heerlijk.

In de ergste hittegolven deed ik spelletjes met water en dat vond ze leuk (met dr pootjes) en dat ik dr eten midden op een natte handdoek legde zodat ze daarop ging staan met dr pootjes (=voetkussentjes afkoelen)

1 like

Lol na hier ook! Lekker buiten in de zon liggen dus ik denk dat ze er weinig last van hebben

Geven ze de indruk dat ze er last van hebben? Katten zijn van oorsprong woestijnbeesten, dus ze kunnen wel wat hebben. Verder kun je denk ik niet meer doen dan water en koele plekjes aanbieden. Onze kat negeert al onze pogingen en zoekt zelf buiten een plekje in het struikgewas op als ze het warm vindt. Dus als je een tuin hebt (en de katten naar buiten gaan) zou je op schaduwplekken de grond wat vochtig kunnen maken, zodat dat lekker koel is. Wij hebben ook overal in huis waterbakjes staan, zodat ze ze vaak tegenkomt en dan even wat drinkt.

2 likes

De nieuwe kattenmand bevalt goed :yum:

49 likes

Eerdere jaren moesten mijn katten niks weten van die koelmatten.

Nu ligt een van mijn katten er wel op!

29 likes

Geweldige foto’s! :heart_eyes:

Een wat oudere foto, maar ik smelt nog steeds:

75 likes

Gisteren liep er al de hele dag een kat rond in onze straat, hij bleef heel erg rondom ons huis hangen. Heb hem wat voer gegeven en een schaaltje water.

Hij is er nu weer en ik wil eigenlijk de dierenambulance wel even bellen, omdat hij er niet al te best uitziet en ik bang ben dat hij gedumpt is (hij is verder heel sociaal).

28 likes

Aan de ene kant zou ik zeggen idd bellen als je twijfelt, kan in principe nooit kwaad. Zie je ‘m al langer rondlopen of vandaag voor het eerst?

Aan de andere kant is onze oude (inmiddels overleden) kat een keer opgehaald omdat een buur ofzo had gebeld. Beestje zag er niet meer uit, maar was gewoon oké en liep overigens al 10 jaar door de buurt heen. Moesten we gewoon €150 betalen op ‘m op te halen. :sob: Met daarbij nog een preek ook dat we ‘m beter moesten verzorgen, terwijl we vaak naar de dierenarts gingen die ook aangaf dat hij er idd niet uitziet maar gwn gezond is.

1 like

Hahaha Me. Ik word helaas nooit opgehaald tho.

9 likes

Ik dacht hem wel vaker te hebben gezien, maar door hoe hij eruit ziet twijfel ik eigenlijk?

Ik sta ook echt een beetje in dubio, omdat het ook zo’n situatie als die van jou kan zijn. Ik ben in staat om zo’n chiplezer te kopen en nog even te wachten met bellen. :sweat_smile: Heb echt met het beestje te doen.

Heb hem weer wat eten gegeven, had gisteravond al foto’s online gezet met de vraag of iemand de kat herkent. Nog geen reacties op gekomen.

4 likes