Hier is 1 van mijn katten weer ziek Hij heeft gisteren 6 keer gespuugd in 7 uur ofzo en hij heeft dezelfde symptomen als vorig jaar met de acute alvleesklierontsteking, dus ik denk dat het chronisch geworden is. Ook omdat het vaker in lichtere mate opvlamt. Heb hem gisteravond een pilletje Cerenia gegeven tegen de misselijkheid en hij heeft inmiddels wat gegeten en gedronken, maar hij is duidelijk nog niet fit.
Ik wil volgende week sowieso met hem langs de dierenarts, ook om te kijken wat we eraan kunnen doen om dit zoveel mogelijk te voorkomen. En om te voorkomen dat het suikerziekte wordt. Dat is het gelukkig nog niet, zijn glucosewaarde is 5.8 Ik ben wel blij dat ik dat zelf kan meten (door de andere kat) en dat uit kan sluiten.
Ik heb ook speciaal voer besteld dat lichter verteerbaar is.
Weet iemand toevallig of er bekend is of problemen met de alvleesklier erfelijk kunnen zijn? Want mijn andere kat is dus diabeet en het zijn broers. Helaas weet ik niet of andere familieleden ook last hadden van hun alvleesklier. De moeder van mijn katten was van mijn ex, net als 1 kattenbroertje, maar mijn ex spreek ik nooit meer verder.