Kattentopic #3

Een tweede kitten nemen :slightly_smiling_face:

6 likes

Wij hadden (paar jaar terug alweer) een kitten en een volwassen kat. De volwassen kat overleed plotseling en het kitten miste echt een maatje en was ook heel goed met die volwassen kat. We besloten toen een kitten erbij te nemen, die was 16+ weken toen hij bij ons kwam en ons andere kitten 5 maandjes. We hielden ze eerst in aparte kamers (voor het wennen, dachten we). En nieuwe kitten super hard miauwen steeds en snachts ook :woozy_face:. Was ook nog heel bang voor ons. Vanalles geprobeerd tot zelfs erbij gaan liggen in de kamer met een matras. De oplossing: onze kitten erbij. Direct over. We hebben ze nog en ze zijn bijna senior :pleading_face:

44 likes

Hier is 1 van mijn katten weer ziek :frowning: Hij heeft gisteren 6 keer gespuugd in 7 uur ofzo en hij heeft dezelfde symptomen als vorig jaar met de acute alvleesklierontsteking, dus ik denk dat het chronisch geworden is. Ook omdat het vaker in lichtere mate opvlamt. Heb hem gisteravond een pilletje Cerenia gegeven tegen de misselijkheid en hij heeft inmiddels wat gegeten en gedronken, maar hij is duidelijk nog niet fit.

Ik wil volgende week sowieso met hem langs de dierenarts, ook om te kijken wat we eraan kunnen doen om dit zoveel mogelijk te voorkomen. En om te voorkomen dat het suikerziekte wordt. Dat is het gelukkig nog niet, zijn glucosewaarde is 5.8 :slight_smile: Ik ben wel blij dat ik dat zelf kan meten (door de andere kat) en dat uit kan sluiten.
Ik heb ook speciaal voer besteld dat lichter verteerbaar is.

Weet iemand toevallig of er bekend is of problemen met de alvleesklier erfelijk kunnen zijn? Want mijn andere kat is dus diabeet en het zijn broers. Helaas weet ik niet of andere familieleden ook last hadden van hun alvleesklier. De moeder van mijn katten was van mijn ex, net als 1 kattenbroertje, maar mijn ex spreek ik nooit meer verder.

Ja is aan te leren! Wij hebben ook een luikje binnen. We begonnen met eerst geen klepje eri een week, toen klepje erin maar open gezet met een touwtje, toen klepje dicht maar ze actief lokken. Nu scheuren ze er superhard doorheen!

2 likes

Ik heb een bosje bloemen met kaartje verstuurd naar de dierenarts voor alle lieve zorgen voor Guus. Zit gewoon helemaal te janken bij t schrijven van de tekst op die kaart :disappointed: maar voelt wel fijn om te doen, ben ze echt heel dankbaar voor alles en wil ze dat graag laten weten

Wat verdrietig ook al die zieke katjes hier @LastYoungRenegade en @Hectometer :face_with_head_bandage: hoe is tninmideels bij jullie?

21 likes

Ah, ik vind dat heel lief van je. Fijn dat het goed voelt om te doen en denk dat de dierenarts dat ook wel kan waarderen.

Hier is het zieke katje inmiddels weer oke, maar ik ga woensdag wel even langs de dierenarts om te bespreken hoe we dit aan moeten gaan pakken. Hij krijgt inmiddels licht verteerbaar voer dat hij gelukkig eet.

2 likes

Mijn kat (ofja de kat van mijn gezin, ik woon niet meer thuis, maar we hadden als gezin deze kat sinds mijn tienerjaren) is dodelijk ziek :pensive:. Ik kan momenteel niet naar mijn ouders (wonen 3 uur bij me vandaan en ik kan momenteel niet weg hier) dus ik kan hem nu ook niet gaan knuffelen. Hij is 13, en ik had ergens een beetje het gevoel dat hij gewoon 16 of 18 zou worden (of dat hoopte ik dan toch). Volgens de dierenarts heeft hij geen pijn, dus mijn ouders hebben hem gewoon lekker mee naar huis genomen (dat was ook het advies van de dierenarts verder). Hij gedraagt zich verder ook redelijk normaal, alleen eet hij weinig. Hopelijk blijft het een beetje oke met hem gaan, zodat ik toch nog afscheid kan nemen. De lieverd, ik ga hem zo verschrikkelijk missen :pleading_face:

10 likes

Kan het zijn dat de pijnstillers niet genoeg ‘pijnstilling’ geven?
Ik heb een oud bokje in huis van 16 oa met hetzelfde en die stond standaard op onsior 1 keer per dag. Had het idee dat hij alsnog pijn had wat dus ook bleek bij de dierenarts.
Die stelde een nieuwe pijnstiller voor in injectie vorm Solensia , wat 1 keer per maand gegeven moet worden. Deze heeft blijkbaar ook geen bijwerkingen op oa nieren enzo.
Misschien een tip voor jou :relaxed:

1 like

Oke kut. Mijn ouders wonen in een bosrijk gebied en hebben een vrij grote tuin; en de kat is nu natuurlijk onvindbaar. Mijn moeder had een filmpje gemaakt van hem voor mijn zus en mij om ons gerust te stellen dat hij er nog oké aan toe was, maar nu vrezen we toch dat hij is weggekropen om te sterven :pensive:

Oh nee wat verdrietig :cry: meestal gaan katten naar een plek waar ze zich prettig voelen, soms juist onder de mensen maar vaak ook niet. Zou verdrietig zijn als je m nooit meer zou zien op deze manier…

Er wordt hier in huis flink wat af gemiauwd en ze heeft veel aandacht nodig nu haar broer er niet meer is. Maar gelukkig vertoont ze ook nog “normaal” (:crazy_face:) gedrag.

32 likes

Geen idee wat Dolly zag :sweat_smile:

Dave net wakker, vond dat tongetje zo schattig

37 likes

Ik ga deze slaapkop en dr broertje zo eindelijk ophalen whaa :smiling_face_with_three_hearts:

69 likes

:pleading_face::pleading_face:

64 likes

Ga live op insta aub

1 like

Ze doen niet zoveel hahaha. Ik heb die tas op hun plek gezet en open gezet zodat ze op onderzoek kunnen. En nu slapen ze :joy:

4 likes

Na 24 uur onvindbaar te zijn geweest, stond hij vanmiddag gelukkig toch weer op de stoep :smiling_face_with_three_hearts: zo fijn! Nu ligt hij lekker in zijn mandje te slapen, mijn ouders zijn ook zo opgelucht. Hij is natuurlijk nog steeds ziek, maar nu weten we tenminste waar hij is

29 likes

Waar zijn de foto’s dat ze slapen :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ze zijn nu inmidels op verkennings pad en ik ben ze steeds kwijt haha. Heb wel een filmpje dat eentje de kattenbak als een speeltuin ziet hahah

2 likes

Ik heb uiteindelijk ook de Savic Hop In besteld en in gebruik! Ik dacht, ik waag de gok gewoon, mijn katjes zijn immers jong en gezond. Ze maakten er direct gebruik van, inmiddels heb ik heb twee weken en gaat eigenlijk helemaal goed. Schoonmaken vind ik ook wat minder maar ik vind het ook wel weer fijn dat je hem makkelijk met de douchekop kan schoonmaken, dat gaat in ieder geval een stuk beter dan met mijn vorige kattenbak.

2 likes

Ik werd weer eens overspoeld door liefde :smiling_face_with_three_hearts:

32 likes