Kattentopic #4

Zielig :cry: ja bij mijn kat zijn die nagels ook helemaal kapot maar vooral dus z’n kussentje. De rest van z’n pootjes zijn gelukkig goed hersteld maar dit is echt drama :frowning: Zag er ook zo naar en goor uit nog vandaag, gewoon helemaal open. Maar het zag er tegelijkertijd nu wel uit alsof er nieuwe huid komt.

Vind het prima als het nog een tijdje duurt voordat hij helemaal de oude is, maar ik hoop dat die kap snel af mag en die dierenartsbezoeken niet meer hoeven. Hij is nu sinds vier weken weer thuis en bezig met dit alles, maar z’n achterpoot moet nu helemaal van voor af aan weer beginnen.

1 like

Goede tip, dank!

Hij bewoog gewoon niet meer bij de dierenarts, helemaal stijf van angst gewoon. Zo zielig.

Hij heeft een dubbele oorontsteking. 🥹 Nu voel ik me schuldig dat ik hem daar twee weken mee heb laten lopen.

1 like

M’n kitten wil het liefste op ons slapen. Het is net alsof ik weer een baby heb. Alleen hing die niet in m’n gordijnen.

2 likes

@Jumpsuit dit topic is er gewoon nog!

2 likes

Probeer in etappes de nagels van mn kat te knippen, want ze blijft overal in hangen. Waarom is dat altijd zon drama? Heb nu drie pootjes gehad en heb echt geen zin meer in die death stares.

Hoe kan je een vrij jonge kat, hij wordt bijna 2. Van de trap af? Is daar een trucje voor? Niet mijn kat maar ik pas voor 10 dagen op een kat en die loopt steeds naar boven maar kan hij kan/durft zelf niet naar beneden. Keek al in het kattentopic maar die is gesloten.

Wat ik deed toen mijn kat niet de trap of en af durfde is hem optillen.

Werkt de tacocat methode niet? Ik wikkel hem altijd strak in een handdoek (meer burrito dan taco nu ik erover nadenk) en dan telkens 1 pootje erbuiten en dan die nagels knippen. Hij vindt het niet leuk maar kan niet goed tegenstribbelen in die handdoek. En ik geef hem erna een paar van zijn lievelingssnoepjes en dan is hij het alweer vergeten

Neee die krijg ik echt never in een burrito haha

3 likes

Misschien tree voor tree lokken met snoepjes als ie dat lekker vindt?

2 likes

Ja dit is dus de eerste kat waar ik op pas die niet van eten houd lol. Wel heel erg speels, maar toen ik gisteren zeker zo’n 7 uur weg was en ik thuiskwam zat hij dus bovenaan de trap. Ik dacht ahh, heeft hij dan waarschijnlijk de hele dag boven op de overloop/gang boven gezeten :slightly_frowning_face: Slaapkamers waren ook dicht. Hij gaat zegmaar een paar treden en dan direct weer naar boven. Dus ja die deur naar de trap naar boven moet gewoon dicht. Maar hij rent er supersnel op dus opzich moet eraf ook kunnen. Mn vriendin zei met 1 of ander speeltje, maar juist die heeft ze vergeten in de tas te doen. Deze kat kent verder ook geen trap want zij woont in een appartement. Ik denk dat ik maar met 1 of ander speeltje het maar moet proberen. Vind het vooral zielig dat hij daar dan zo alleen heeft gezeten.

Sommige katten vinden een lang touw fantastisch om achteraan te rennen. Misschien kun je dat als tijdelijk speeltje inzetten om de aandacht van de trap af te leiden.

1 like

Het lukt nu serieus met borduurgaren haha dat vindt hij heel leuk. Dus daar heb ik een soort bolletje van gemaakt. Vind het altijd grappig dat vaak de dingen die geen drol kosten katten vaak heel leuk vinden.

4 likes

:sob::sob::sob: net met m’n kat naar de dierenarts geweest, verband mocht er eindelijk af, ik laat hem 20 minuten alleen om het huis helemaal goed te stofzuigen zodat er geen viezigheid in z’n toch wel open wond komt, kom ik terug bij hem…

Overal bloed :sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob: heeft hij het helemaal open geknabbeld ondanks z’n kap :sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob: dus nu weer terug maar ik ben zo bang dat de hechtingen er uit zijn en we weer helemaal opnieuw kunnen beginnen met dit hele drama dat al vier weken duurt

3 likes

Zijn er mensen die ervaring hebben met gaan samenwonen met iemand met katten als je zelf ook katten hebt?

Mijn vriend en ik gaan samenwonen en we hebben dan 4 katten (ieder heeft er twee). Ik trek in zijn huis in, dus kom ook met twee nieuwe katten in het domein van twee katten. Ik heb al wat rond gevraagd, gegoogled, dierenarts om tips gevraagd, maar meer info is meer beter.

Hebben mensen hier ervaring mee? Zou je achteraf iets anders hebben gedaan? Ervaringen met Feliway?

Ik was trouwens vandaag naar de dierenarts en een van mijn katten was zo overstuur dat ze heeft overgegeven en gepoept in haar mandje :sob: dat had ze nog nooit gedaan. Toen ze er eenmaal uit mocht bij de dierenarts kwam ze heel dicht bij me staan en was het goed, maar die pure paniek die 5 minuten in de auto naar de dierenarts was echt kut.

Het is weekend en dierenarts is natuurlijk gesloten en nu zie ik dat mijn kitten van 14 weken een traan oogje en roodheid heeft en ook af en toe niest… Heeft iemand tips voor oogdruppels of zalf waarmee ik evt. het weekend kan overbruggen?
Of is het niet iets waar je een weekend mee kan wachten?

Ik ben geen dierenarts maar mijn katten hebben ook wel eens een geïrriteerd oog. Ik kijk dan of er iets in zit en anders laat ik het vooral lekker met rust. Is tot nu toe altijd vanzelf weer goed gekomen.

1 like

Dat hoop ik ook dat het vanzelf over gaat, was nog bij vergeten te zeggen dat hij ook af en toe niest… Dus dan denk ik toch eerder aan een infectie?

Toen mijn poes nog een kitten was had ze ook een ontstoken oogje. Heb het goed schoon gehouden en daarna een zalfje gekregen. Ik zou even bellen met de dienstdoende dierenarts en overleggen!

2 likes

Ik kreeg de tip destijds om het oog schoon te maken met een watje met afgekoelde kamille thee. Als het dan na maandag niet minder is langsgaan bij de dierenarts.

Ik zou dus zelf zo het weekend overbruggen, mocht je je daar niet fijn bij voelen dan kun je altijd even de weekend dierenarts bellen en het overleggen.

1 like