Kattentopic #4

De discussie wordt voortgezet vanaf Kattentopic #3 - #5800 door xMillieeee.

Eerdere discussies:

3 likes

Senne heeft gister z’n 2e wormenkuur gehad, het gaat supergoed maar zn keuteltjes zijn nog steeds niet echt stevig. Wel veel beter dan het was maar nog nwiet helemaal zoals het hoort. Ze krijgen nu beide Carocroc kitten maar ik wil ze (tijdelijk) iets geven wat nog beter is voor de darmpjes. Heeft iemand ervaring met deze?

Of kan ik beter de royal Canin Gastro kitten kopen? Goede ervaringen mee met Herman, maar er gaat tegenwoordig een kilo per week door dus als die van Iams ook goed is koop ik net zo lief die.

Hij voelt zich overigens helemaal thuis, wat een verschil met 4 weken geleden!

30 likes

@marley ik heb eentje met een hub. Daar verbind je mee (gaat volgens mij over de WiFi).
Ik heb deze:

1 like

Ik ben op vakantie en een vriendin past op mijn twee katten, ik ga morgenmiddag terug (kom zondagnacht thuis). Maar nu is er vannacht iets met m’n kat gebeurd en ik weet niet zo goed wat te doen. Z’n hoektand zit scheef en hij heeft er pijn aan, eet ook niet.

Nu had ik ergens een afspraak kunnen maken maar het is niet gelukt daar op tijd te zijn (lang verhaal echt álles zit tegen, die vriendin is niet thuis, mensen die de sleutel hebben namen niet op, katten kooi was ineens toevallig uitgeleend aan een vriend etc etc). En nu weet ik gewoon niet wat ik moet doen? Ik heb nu ergens een afspraak waar ze wel naar hem kunnen kijken en hopelijk pijnstilling kunnen geven, maar ze kunnen geen tand trekken.

Een spoed consult bij de spoeddienst en z’n tand laten trekken bij spoeddienst durf ik eigenlijk echt niet aan na allemaal horrorverhalen in het nieuws de laatste tijd. Dat het extra geld kost snap ik en dat wil ik ook betalen, maar die partijen gebruiken jou zieke dier en jouzelf echt als melkkoe en doen allerlei dingen die onnodig of zelfs schadelijk zijn. Of ja dat zal niet altijd gebeuren maar dat risico is er wel.

Ahhhggghhh

Ik hoop dat ze bij die arts waar hij nu heen kan zeggen dat hij met pijnstilling wel tot na het weekend kan wachten of dat ze het toch meteen kunnen oplossen😭

Ik voel me zo kut ik wil nú naar huis :sob:

Ik heb twee filters over voor de catmate drinkfontein. Wil iemand die tegen verzendkosten? Kan in een enveloppe. Voelt zonde om weg te gooien.

Oh heel graag! :grin:

1 like

Hij heeft dus een mega ontstoken gebit en ik voel me zooooooo fucking schuldig want al langer dacht ik hmmm ziet er niet geweldig uit maar heb er niet zo’n haast mee gemaakt :sob: want hij leek verder wel oké

De arts gaat nu onder plaatselijke verdoving proberen z’n tand er uit te krijgen en dan moet ik na het weekend echt zsm een gebitsbehandeling regelen

Update (weet niet voor wie maar moet het even van mij afschrijven): tandje is er uit en hij krijgt antibiotica, dus hopelijk kan hij straks wel weer gewoon eten en dan ga ik maandag alle dierenartsen die iets met gebit kunnen bellen.

11 likes

Oh dat is echt schrikken. Goed dat je gegaan bent! Pijnstilling en antibiotica zullen wel helpen! Hopelijk voelt je katje zich al beter!

1 like

Jaa dankjewel! Ik ben zelf dus ver weg in het buitenland :cry: maar iemand is met hem geweest en die tand is er nu uit, het gaat inderdaad echt 100x beter met hem (de oppas merkt helemaal niets aan hem). Dus voor nu is het goed, en ben alle dierenklinieken in Amsterdam en omstreken aan het bekijken en een lijst aan het maken zodat ik maandag meteen kan bellen voor een afspraak voor verdere behandeling.

2 likes

Mijn katjes zijn geadopteerd! Ben echt trots op het kattinetje. Ze is van super bang naar heel zelfverzekerd gegaan. Ze is samen met haar nieuw vriendje geadopteerd. :heart:

Midden juli:

En nu:

75 likes

WAUW! :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Wauw wat een verschil!! En wat fijn dat ze een nieuw huisje heeft samen met haar vriendje :heart:

1 like

Wat lief en wat een verschil :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Och wat lief zo samen :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Wat super fijn :heart:

1 like

Och wat lief :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Wanneer vinden jullie het te koud om je kat ‘s nachts naar buiten te laten? Ik vind het zooo zielig maar hij staat wel voor de deur… Moet zeggen dat hij minder happig is nu het frisser is maar alsnog. Het lijkt hem nog niet echt tegen te houden. Hij kan altijd droog in zijn bedje in de schuur (maar hij maakt hier geen gebruik van). Ik vind het ingewikkeld.

Wat een verschil! Heel goed gedaan​:heart_eyes::heart:

1 like

Yes het is weer de tijd van het jaar dat mijn kat s ochtends onder de deken tegen me aan komt liggen. :smiling_face_with_three_hearts: Zo gezellig en lekker warm.

8 likes

Zolang het niet regent en er geen sneeuw ligt wil mijn kat eigenlijk altijd wel naar buiten…temperatuur maakt hem niet zoveel uit. Hij blijft ook geen hele nachten buiten.