Kattentopic #4

Dankjewel :heart: we hebben inmiddels wel een ander katje erbij, maar dat heb ik vooral gedaan omdat het asiel in de regio overvol zit en wij de plek nu hebben. Het is een fijne afleiding maar niet hetzelfde, gewoon een heel ander beestje.

M’n kat was vier weken geleden vermist en na vier nachten weer terug, maar de kussentjes van z’n poten waren helemaal kapot. Toen vijf keer in twee weken tijd bij de dierenarts geweest voor verzorging/controle, en toen gingen we het even aankijken. Maar een van z’n poten herstelde niet goed dacht ik, dus gister weer langs geweest en nu moet ik hem zo langs brengen en dan gaat ‘ie onder narcose zodat ze het goed en pijnloos kunnen behandelen. Ik vind het zoooo zielig. Wat een brokkenpiloot. Vorig jaar rond deze tijd moest bijna z’n hele gebit er uit.

En ik vind het zo lief dat hij nog steeds met mij wil knuffelen en mij nog vertrouwt ondanks dat ik ‘m steeds in die reismand doe en z’n hoofd vasthou/aai als ze hem aan het martelen zijn :sob:

13 likes

Ben ik de enige die in de laatste week likes heeft gekregen van @Elisaatje op hele oude posts in de kattentopics?

• Nee ik ook
  • Ja ik niet

0 stemmers

1 like

Ik wacht op de post dat ze gaat vertellen dat ze een kat in huis heeft genomen nu

1 like

Haha ja dat zou wel een goede verklaring zijn!

Update: bedankt voor jullie lieve berichtjes. de lieverd is donderdag gearriveerd voor haar proefweekje wonen bij ons en op de eerste uurtjes verstoppen na was ze vrij snel heel comfortabel. We denken dat ze goed past bij ons en als het aan haar ligt is dit volgens mij ook het geval.

Ze is lekker onderzoekend en zo zo lief. Ze gebruikt haar nageltjes niet, wil zelfs op haar buikje al geaaid worden, vindt oppakken prima en spint de hele dag door. Ze houdt van je arm likken en dan af en toe zo’n liefdesbeetje tussendoor. We gaan haar wel omdopen naar Winniefred (roepnaam Winnie :yellow_heart:)

92 likes

Wat heeft ze een mooi koppie :pleading_face: Dat vlekje naast haar neus awww, Winnie past goed bij haar

5 likes

Wat fijn dat ze al zo snel bij jullie zich op haar gemak voelt. :smiley:

1 like

Wat een cutie, geniet ervan :blush:

1 like

Wat een schatje zeg! Het ziet eruit en klinkt als een goede match! :heart:

2 likes

Hoi! Ik ga deze week voor het eerst een eigen kat adopteren. Hiervoor heb ik altijd wel katten gehad bij mijn ouders.
Nu vroeg ik mij alleen af wat “normaal” is qua het geven van natvoer (en via internet kom ik er niet helemaal uit). Ik ben gewend dat de kat alleen 's avonds een bakje natvoer krijgt en dat een bakje droogvoer de gehele dag er staat.
De kat die ik ga adopteren is het gewend de hele dag ook droogvoer te hebben en heeft geen dieet/allergieën etc.
Nu is m’n vraag dus meer: geven jullie elke avond natvoer, of 2x per dag, of helemaal niet? Of nog een andere optie, haha?

2 likes

Geef jij je kat natvoer?

• Ja 1x per dag
  • Ja 2x per dag
  • Ja, nog meer keer per dag/ is de hele dag beschikbaar
  • Ik geef geen natvoer

0 stemmers

1 like

Wat leuk en spannend! Zeker foto’s posten :star_struck:! (Als je wil ofc)
Wij gaven voorheen meerdere keren per dag droogvoer en in het weekend natvoer als avondeten. Tegenwoordig meerdere keren per dag droogvoer (in kleine porties) en als avondeten natvoer.
Bij ons staat op de zak wat hij aan brokjes mag bij 1 zakje natvoer, dus dat houden wij aan.

2 likes

Haha ik had inderdaad beter een poll kunnen doen, thanks!

1 like

Ik geef natvoer eerder als traktatie, dus een keer per week ongeveer.

10 likes

Ik wilde ze wel graag natvoer geven, maar ze zijn niet echt geïnteresseerd. :joy:

1 like

Jaa ik heb er ook helemaal zin in!! Maar vind het toch ook wel wat spannend.
Misschien dat nog wel een fotootje post ja :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik voer dagelijks natvoer omdat ik twee gecastreerde katers heb waarvan er eentje op jonge leeftijd al blaasgruis kreeg

2 likes

Mijn katten hebben heel de dag droog voer met zo’n voedertoren zodat ze er een heel klein beetje voor moeten werken. Bij mijn katten helpt het wel dat ze niet te veel eten, ze zijn altijd netjes op gewicht. Natvoer doe ik inderdaad als traktatie, zeker niet elke dag.

3 likes

Hele dag droge brokjes ter beschikking gewoon in een simpel bakje en drie keer per dag delen ze (kater en poes) een zakje natvoer. Volgens mij verwen ik ze teveel :joy:. Maar ze zijn prima op gewicht.

2 likes