Kattentopic #4

Hahaha ja ze luistert heel goed maar wel alleen naar mij! Denk dat het komt doordat ik haar tijdens peak corona kreeg dus we zijn heel veel samen geweest. Mn moeder zei net nog “is net een hondje in een poezenlijfje” haha

2 likes

Goed dat je het zegt, wilde sowieso even goed checken of het niet gevaarlijk is als we het zelf aanraken, of ja vooral voor m’n kind.

Anti-vlooienmiddel gebruik ik eigenlijk niet om de reden die @Vogeltje heeft gepost. Maar een middel tegen teken zal niet veel beter zijn. Lastig. :weary:

@Tumtum mijn kat luistert ook vrij goed maar gaat dan altijd wel lopen schelden, of zo klinkt het tenminste. Van die korte boze miauwtjes terwijl ze met tegenzin aan komt lopen

3 likes

Wat heerlijk. Ik ga mijn kat ‘s avonds roepen in de tuin om naar binnen te komen en dan zit ze doodstil onder een struik en maakt nul geluid. Al meerdere keren in paniek de hele tuin door gegaan omdat ik dacht dat ze ontsnapt was. Wij hebben echt een mini tuin dus er zijn niet heel veel opties om te verstoppen. Op een gegeven moment is de lol eraf en dan schiet ze ineens luid miauwend onder een varen vandaan ofzo en schrik je je kapot :joy:

Seresto is ook een anti-vlooienmiddel! Juist sterker dan zo’n pipetje want het zijn 2 werkzame stoffen in plaats van 1 en omdat het op de vacht blijft.

1 like

Hahahaha ja dit hebben wij ook wel eens gehad, toen woonden we nog ergens met een grote gezamenlijke tuin en had ik al drie rondjes gemaakt, gerammeld met brokjes enz en toen viel het licht ineens precies goed en zag ik haar ogen reflecteren terwijl ze in een struik zat te doen alsof ze me niet hoorde :joy: Sneaky beesten zijn het

mijn kat heeft sinds een paar dagen last van haar oog, wit vocht en als ze wakker wordt lijkt het ook een klein beetje dicht te zitten. ze heeft dit al een keer gehad bij haar andere oog en toen ging het gewoon weg, maar nu is het al een paar dagen hetzelfde. ik maak het nu schoon (als ze dat toelaat haha) en ik ga morgen de DA bellen maar ik voel me dan meteen zo schuldig omdat het dan over het weekend is :sob: ze gedraagt zich volkomen normaal en is ook niet gevoelig voor licht oid maar toch

Zojuist mn bed gestofzuigd want die poes verhaard zooooveel deze tijd van het jaar man man man

En ja ze mag op bed blijven liggen

4 likes

Heeft de dierenarts al kunnen kijken? Hopelijk valt het mee!

nee het was vanmorgen ineens acuut genezen en ze heeft nu nergens meer last van :skull: de vorige keer was dit dus ook precies op maandag hahah en toen had de DA gezegd dat het dan gewoon prima is dus ik hou het gewoon in de gaten. bedankt voor het vragen!

1 like

Alleen maar fijn toch dat het spontaan geneest, scheelt geld voor jou en waarschijnlijk stress voor jullie beide.

1 like

M’n katten zijn drie weken uit logeren geweest (ivm vakantie) en nu weer terug. Hoe lang zouden jullie wachten tot jullie ze weer naar buiten laten? We wonen hier nu twee jaar en ik vind ze nu nog niet helemaal “normaal” doen (heb ze een paar uur geleden opgehaald), maar zie wel duidelijk dat ze weten dat dit hun huis is.

I can’t zo lief

29 likes

het nieuwe trucje van mijn kat: knipogen op commando hahahaha

6 likes

Pfoe echt geen idee! Maar het klinkt alsof je er zelf nog niet helemaal op gerust bent, dus misschien gewoon wachten tot het punt dat je er vertrouwen in hebt

2 likes

Ja je hebt gelijk! Ik moet zeggen dat ik hen nu allebei alweer gewoon normaal vind en er wel van overtuigd ben dat ze weer weten waar ze zijn en dat dit thuis is, dus ik denk dat ik ze morgen naar buiten laat als ze willen!

Omg vertel je geheim

ze had pas last van haar oog (niets ergs) dus toen deed ze het een paar keer. dus ik zat de hele tijd helemaal nadrukkelijk van ooo knipoog jaaaa blabla in de hoop dat ze het op zou pakken. en dat is dus gelukt haha. maar mijn kat leert echt heel makkelijk dingen!

2 likes

Zo lief! Mijn man heeft 1 van onze katten als kitten geleerd om een kusje te geven. Dus als je je gezicht voor haar hangt bumpt ze haar neus tegen je lippen en het is zo schattig :smiling_face_with_three_hearts:.

1 like

ja zooo leuk is dat! mijn kat kan nu knipoog, kusje en zilvervisjes vangen hahha. apporteren doet ze dan weer niet hahah

1 like