Kattentopic #4

Ja snap ik heel goed! Ze zijn zo snel dan. En zeker met bezoek die daar waarschijnlijk niet op berekend is, ik vind het met bezoek ook altijd een stuk spannender want die zijn in mijn ogen daar altijd minder alert op ofzo, ook al zeg je 10 keer dat de kat niet naar buiten mag :sweat_smile:

1 like

Ik heb een zwerfpoes met overduidelijke huidhonger op schoot. Dat vind ik echt het kutste aan op vakantie zijn. Zwerfdiertjes :sob::sob::sob::sob:

13 likes

Heb een lokale dame geappt die hier voor katten zorgt dat deze heel vriendelijk is, waar ze loopt en dat ze prutoogjes heeft. Ze is ook al een paar x aangevallen door een ongecastreerde kater :sob:. Dan heb ik gedaan wat ik kon. Het is dat Miep andere katten echt haaaat. Anders had ik deze wel mee willen nemen 🥹

2 likes

Maar echt, laatst ook een klusjesman die even in de tuin wilde kijken. Dus ik zeg: wacht even, de kat mag niet naar buiten, ik pak der wel ff weg. ‘Oh bijt ie?’ Doet de deur open. Snel kat opgetild, die natuurlijk direct in mijn armen begon te wurmen.

1 like

Toch altijd fijn thuiskomen zo :smiling_face_with_three_hearts:

21 likes

Wat een lief vlekje op zijn/haar neusje :two_hearts:

2 likes

Ughhh er viel net een totaal volgezogen teek van m’n langharige kat af :nauseated_face::weary: M’n man checkt vrijwel elke avond onze katten op teken, geen idee waar deze zich heeft schuilgehouden. Elk ander beest kan ik mee dealen maar teken vind ik echt zo smerig.

Wat doen jullie evt tegen teken? Ik zat te denken om ze een halsband tegen teken om te doen, maar ik ben altijd bang dat ze met de halsband ergens vast komen te zitten. We wonen in het bos dus nog grotere kans.

Ik gebruik Adtab tabletten tegen vlooien en teken voor mijn hond en dat werkt supergoed. Ik zie dat ze ook een versie voor katten hebben, misschien eens proberen?

2 likes

Ik heb dezelfde zorgen, ik zie ze vooral minder drinken ook - althans dat denk ik. Normaal hoef ik er niet op te letten en nu denk ik hitte = meer drinken maar misschien werkt dat voor katten wel anders. Ze liggen de hele dag voor pampus en sinds gisteren voor de ventilatie te chillen. :rofl: En ze zijn lekker kroelerig dus het zal wel goed gaan. :relieved::grin:

1 like

Dat minder drinken viel mij ook op maar ik meng een beetje liquid snack met water en dat slobbert ie lekker op!

2 likes

Wat extra lauw water door natvoer heen stimuleert ook eten en zorgt uiteraard voor meer vocht.

Kennen jullie Purina One Hydralife? Op mijn vrijwilligerswerk geven we dat aan katten die om wat voor reden dan ook ondersteund moeten worden in hun eetlust en vocht opname in overleg met onze dierenarts. Zij is er wel echt fan van omdat het door eigenlijk alle katten heel goed gegeten wordt. Kan je gewoon bij de AH halen sinds een tijdje.

En als je kat graag met water smeert kan een zwembadje (of de gootsteen als ze in de keuken mogen) met een laagje water ook helpen. Ik heb een honden zwembadje bij de action gekocht en dat is hier echt een groot succes. Door het meppen er in krijgen ze toch meer vocht binnen, want de pootjes worden daarna uiteraard gewassen.

(Hij zit wat raar in z’n vacht omdat hij deels geschoren is ivm een medisch onderzoek, infuus en bloedafname. Hij is gelukkig weer helemaal fit :heart:)

14 likes

Seresto bandjes zijn de enige die werken tegen teken. Mijn kat zat vaak onder de teken na door buitengebied te lopen, maar sinds ik die bandjes heb niet meer. Er zit een beveiliging op ook tegen blijven haken, de kat is ook wel eens zonder bandje thuisgekomen, ik denk dus daardoor

1 like

Dan ga ik die bestellen! M’n kat kwam net binnen en kon meerdere nog niet vastgebeten teken uit z’n vacht plukken. :smiling_face_with_tear:

Er zitten wel wat gevaren aan Seresto bandjes, ik zou eerst even googlen. Het is best wel een controversieel product. Super schadelijk voor oppervlaktewater en ook voor bestuivers zoals bijen en vlinders. Ook als je het zelf aanraakt en niet je handen wast is het gevaarlijk, of voor de kat zelf als die het bandje in zijn mond krijgt ofzo.

De meeste vlooienmiddelen (die pipetjes) beschermen ook tegen teken.

3 likes

Met elke dag die verstrijkt word ik meer ‘crazy cat lady’.

Ging vandaag keramiek schilderen.

Ben heel benieuwd hoe de kleuren er gebakken uitzien!!

33 likes

Wij gebruiken credelio tabletjes.
Volgens mij is dat idd adtab

1 like

Helaas zijn veel anti-vlooienmiddelen die hier verkrijgbaar zijn ook erg schadelijk voor dier -en milieu. Vogels gebruiken de vacht van honden en katten als nestmateriaal en door de gifstoffen komen er minder eieren uit en overlijden er meer jonkies.

2 likes

Mijn kat mag eigenlijk de tuin niet uit, ze is een binnenkat maar als het mooi weer is mag ze in de tuin. Nu was ze dus over de schutting naar de buren geklommen dus ik riep haar vanaf boven, keek ze echt vet betrapt :joy::joy::joy::joy: echt zo van “klote das mijn mam”

Daarna klom ze wel gelijk terug

17 likes

Haha wow wat fijn dat ze meteen terugklom. Wij hebben die van ons al een paar keer moeten vangen op de parkeerplaatsen naast ons huis :joy: Niet goed voor je hart

1 like

Hahaha ja ze luistert heel goed maar wel alleen naar mij! Denk dat het komt doordat ik haar tijdens peak corona kreeg dus we zijn heel veel samen geweest. Mn moeder zei net nog “is net een hondje in een poezenlijfje” haha

2 likes