Kattentopic #4

Morgen naar de dierenarts dus ik hoop op snel uitsluitsel. Ze is vandaag erg mak en slaapt veel. Ze eet en drinkt wel en speelt wel wat maar veel minder dan normaal.
Ze krijgt al alleen royal canin anallergenic dus aan eten kan het eigenlijk niet meer liggen. Sinds eind september al…

Moet je de prednison afbouwen? Ik kan me voorstellen dat het niet gezond is om te blijven gebruiken maar het is ook zo rot als ze jeuk hebben of pijn…

2 likes

Heel veel success!

1 like

Mijn kittens snappen niks van al dat geknal. Ze zijn gelukkig niet in paniek of echt gestrest maar ze zitten wel echt tegen mij aangeplakt. Ben benieuwd hoe dat morgen gaat zijn.

Mijn kat ligt al 2 avonden verstopt in de badkamer (enige plek zonder ramen in mijn huis) en hard te bibberen omdat ze het vuurwerk zo eng vindt :pleading_face: kan wel janken, vind het zo zielig

1 like

Ach 🥹 mijn kat deed dat ook altijd. Ik zette dan een muziekboxje bij haar in de ruimte en speelde er dan via spotify een lijst met rustgevende muziek voor katten op af :smiling_face_with_tear: het was niet zo dat ze dan minder bang werd voor mn gevoel maar toch, ik dacht dan zijn de knallen gevoelsmatig misschien minder hard? Ik ging er zelf ook altijd aan kapot als ik haar dan zo verstopt en bang zag. Sterkte in ieder geval!

1 like

Zo sneu wanneer katten (en andere dieren) zo angstig zijn voor vuurwerk.

Ah goeie! Het lijkt nu buiten weer wat rustiger, maar als t weer heftig wordt ga ik wel een muziekje aan zetten. Voor nu heb haar dekentje even in de badkamer bij haar gelegd

Edit: toch maar een relaxmuziekje aangezet, hopelijk helpt het

1 like

Ik hoop ook dat je snel meer weet en een goed behandelplan krijgt!
Met dolly heb ik bijna aan jaar getobd met verschillende medicijnen en hypoallergeen voer, omdat zij ook erg veel jeuk had en kale plekken (achterpootjes, heup en hele kale buik). Op de pootjes likte ze de huid ook open, zoals op jouw foto.
Ik loop nu bij de dermatoloog met haar, die zei wel dat het uitsluitingdieet van 12 weken heel precies gevolgd moest worden, en steeds als ze ook maar 1 ‘normaal’ brokje zou eten, het dieet weer vanaf de 1e week zou gaan tellen.
Uiteindelijk heb ik alles laten uitzoeken (ik was heel blij dat ik verzekerd ben) en blijkt ze allergisch te zijn voor huisstofmijt en nu moet ik haar elke 3 weken immuuntherapie geven.

1 like

Ja ik wil het iig graag proberen, ze heeft zo verhoogde kans op diabetes (en ze valt heel moeilijk af haha)!

2 likes

Ik ben geweest en dierenarts dacht dat het stresslikken was. Andere oorzaken van jeuk zitten meestal niet zo op de buik en vaker met wondjes.
Ik zou evicalm krijgen maar die mag ze niet door haar allergie dus ik heb nu gabapentine voor 4 dagen. Maar die capsules moet ik halveren (het poeder dan) en dat vermengen met water en in een spuitje doen? Echt heel veel gedoe en ik voel me alsof ik in een apotheek sta. Volgens mij is het wel gelukt nu.
Ze heeft weer een romper aan voor 4 dagen en hopelijk is het dan rustiger en blijft ze er vanaf omdat ze minder stress heeft.
Ik vind het echt moeilijk dat ze zoveel stress heeft maar ik niets kan doen. Gordijnen dicht, muziek aan en veel plekjes gemaakt voor haar.
Thanks voor al jullie reacties!!

Mn arme mupke❤️

13 likes

Ik heb mijn moppie net voer gegeven bij de schuilplaats en hij is er daarna meteen ingegaan :smiling_face_with_three_hearts:

Ik ben op vakantie en nu zijn mijn katten dus alleen thuis. Allerlei voorbereidingen getroffen (lampen op afstand aan, voldoende verstopplekken, schoonouders die 2 keer per dag langsgaan en buren die rond twaalven het huis in de gaten houden mbt vuurwerk) en toch vind ik het sneu :joy:. Terwijl ze afgelopen jaren best chill waren.

1 like

Nou inmiddels is ze toch niet meer zo doof en erg boos op wat er buiten allemaal gebeurt :rofl:

21 likes

Same, girl, same.

3 likes

Ze liggen nooit samen bovenin, ze doen het zo goed maar denk dat ze het toch een beetje spannend vinden wel

20 likes

Ik ben vannacht dus niet thuis en hoewel ik gelukkig een hele chille kat heb die niet van knallen schrikt, heb ik een fort voor haar gebouwd en ging ze er gelijk in. Ik heb er meer moeite mee dan zij geloof ik. De foto is overigens niet van vandaag, maar dan zie je hoe ze erin zit.

Dit was wel eerder van vandaag, lag lekker voor pampus op bed

28 likes

Aww kijk haar nou zitten :smiling_face_with_three_hearts: gelukkig dat ze niet schrikt van knallen!

Hier zijn ze ondertussen weer aan het chillen, Skadi ligt op schoot en Emma is aan het eten :joy: zometeen gezellig met z’n drieën vuurwerk kijken

Edit; het was met z’n tweeën, ik moest wel lachen om Skadi, die wou perse buiten kijken?? (We hebben een halve minuut gezeten toen moest ze van mij weer naar binnen)

10 likes

Alle katjes het overleefs? Mijn poes lag de hele avond onder het bed, super zielig. Wel een paar keer nasr boven gegaan om haar te aaien, dan kwam ze wel onder het bed vandaan.

Toen de visite weg was en de knallen ophielden kwam ze weer naar beneden en nu is ze gelukkig weer helemaal het vrouwtje!

1 like

Overleefd onder de bank, maar de jongste is nu nog een week schrikachtig voor alle harde geluiden dus als je je pak melk te hard op het aanrecht zet dan schiet ie weer onder de bank. :persevere:

1 like

Mijn kat heeft geen oren meer en heeft dus niet het tegen geluid beschermende oorschelpje meer en ze is na de jaarwisseling altijd zo schrikkerig, ze heeft geen idee waar de geluiden vandaan komen :cry: