Kattentopic #4

Ik ben geweest en dierenarts dacht dat het stresslikken was. Andere oorzaken van jeuk zitten meestal niet zo op de buik en vaker met wondjes.
Ik zou evicalm krijgen maar die mag ze niet door haar allergie dus ik heb nu gabapentine voor 4 dagen. Maar die capsules moet ik halveren (het poeder dan) en dat vermengen met water en in een spuitje doen? Echt heel veel gedoe en ik voel me alsof ik in een apotheek sta. Volgens mij is het wel gelukt nu.
Ze heeft weer een romper aan voor 4 dagen en hopelijk is het dan rustiger en blijft ze er vanaf omdat ze minder stress heeft.
Ik vind het echt moeilijk dat ze zoveel stress heeft maar ik niets kan doen. Gordijnen dicht, muziek aan en veel plekjes gemaakt voor haar.
Thanks voor al jullie reacties!!

Mn arme mupke❤️

13 likes

Ik heb mijn moppie net voer gegeven bij de schuilplaats en hij is er daarna meteen ingegaan :smiling_face_with_three_hearts:

Ik ben op vakantie en nu zijn mijn katten dus alleen thuis. Allerlei voorbereidingen getroffen (lampen op afstand aan, voldoende verstopplekken, schoonouders die 2 keer per dag langsgaan en buren die rond twaalven het huis in de gaten houden mbt vuurwerk) en toch vind ik het sneu :joy:. Terwijl ze afgelopen jaren best chill waren.

1 like

Nou inmiddels is ze toch niet meer zo doof en erg boos op wat er buiten allemaal gebeurt :rofl:

21 likes

Same, girl, same.

3 likes

Ze liggen nooit samen bovenin, ze doen het zo goed maar denk dat ze het toch een beetje spannend vinden wel

20 likes

Ik ben vannacht dus niet thuis en hoewel ik gelukkig een hele chille kat heb die niet van knallen schrikt, heb ik een fort voor haar gebouwd en ging ze er gelijk in. Ik heb er meer moeite mee dan zij geloof ik. De foto is overigens niet van vandaag, maar dan zie je hoe ze erin zit.

Dit was wel eerder van vandaag, lag lekker voor pampus op bed

28 likes

Aww kijk haar nou zitten :smiling_face_with_three_hearts: gelukkig dat ze niet schrikt van knallen!

Hier zijn ze ondertussen weer aan het chillen, Skadi ligt op schoot en Emma is aan het eten :joy: zometeen gezellig met z’n drieën vuurwerk kijken

Edit; het was met z’n tweeën, ik moest wel lachen om Skadi, die wou perse buiten kijken?? (We hebben een halve minuut gezeten toen moest ze van mij weer naar binnen)

10 likes

Alle katjes het overleefs? Mijn poes lag de hele avond onder het bed, super zielig. Wel een paar keer nasr boven gegaan om haar te aaien, dan kwam ze wel onder het bed vandaan.

Toen de visite weg was en de knallen ophielden kwam ze weer naar beneden en nu is ze gelukkig weer helemaal het vrouwtje!

1 like

Overleefd onder de bank, maar de jongste is nu nog een week schrikachtig voor alle harde geluiden dus als je je pak melk te hard op het aanrecht zet dan schiet ie weer onder de bank. :persevere:

1 like

Mijn kat heeft geen oren meer en heeft dus niet het tegen geluid beschermende oorschelpje meer en ze is na de jaarwisseling altijd zo schrikkerig, ze heeft geen idee waar de geluiden vandaan komen :cry:

Kat heeft het overleefd maar was wel echt bang. In tegenstelling tot veel verhalen die ik hoorde zocht ze wel steun bij mij dus dat was wel echt fijn.
Continu tegen me aan geplakt, tegen mijn hoofd aan geslapen en zelfs als ik op de wc zat zat ze onder mijn benen tegen de wc.
Ze lijkt nu nog wel behoorlijk wazig door de gabapentine dus denk dat ik nog maar even echt met de dosering van vandaag geven.

Knuffel voor alle katjes❤️

10 likes

Dikke knuffel voor alle bange katjes hier :heart:

Hier gaat het gelukkig wel, ze hebben vannacht bij mij mogen slapen wat ze wel gezellig vonden :joy:

3 likes

Eerste nieuwjaar met de nieuwe katjes dus expres thuis gebleven voor het geval ze bang werden. Nou de ene vindt vuurwerk fantastisch en zat alles vanaf de vensterbank te bekijken. De ander geeft er geen fuck om en was vooral geïnteresseerd in het eten.
Om middernacht zaten we gezellig met zn drietjes op de vensterbank :inlove:

15 likes

Katten zijn zo verschillend he, toch grappig. Mijne keek wel af en toe verschrikt naar het raam maar heeft toch het grootste deel van de avond op de bank gechilld. Om 12 uur heeft ie nog even een uurtje op de gang gezeten waar het wat rustiger was, maar ook daar leek hij niet echt bang. Terwijl hij totaal van de rel is als we een nieuw meubelstuk in huis halen, tot wildplassen en sproeien aan toe.

1 like

Mijn kat vond het dit jaar eigenlijk bojna niet eng meer, misschien heel even rond 12 ook vanwege de srukte in huis en open deuren, maar anders zat hij te hijgen van de stress. Hij is dan wel 15, maar doof nog niet want als je fluit voor eten komt hij echt van ver dus geen idee waarom hij niet bang was

1 like

Misschien na 15 jaar dan eindelijk geleerd dat er meestal niet echt iets gebeurt met al die knallen

2 likes

Ik kwam vanmorgen thuis en m’n moppie lag in een mega bloedplek, op mijn bed. Ze heeft carcinoom op haar neusje en er is een korstje af gegaan. Alles onder het bloed natuurlijk, maar het aller ergste is ik dat ik heb gezegd dat als ze gaat bloeden, dat we haar laten inslapen.
Paar maanden geleden was ze nog goed maar de laatste weken werd het al slechter. :cry:

Heel veel sterkte. Het is soms zo ontzettend zwaar om te bepalen waar je die grens legt en dat als het zover komt je ook die beslissing neemt. (Wat die beslissing dan ook is.)

1 like

Mijn kat kijkt tv en dat is veel leuker dan zelf naar de tv kijken.
Geen idee wat ze werkelijk waarneemt maar ik zie steeds haar hoofd van positie veranderen en soms gaat ze dichterbij kijken.

7 likes