Kattentopic #4

Och die zag het leven niet meer zitten :sweat_smile:

1 like

Wat een rotsituatie 🥹
Wanneer verwacht je weer thuis te zijn? Misschien dat je kat pijnstilling (novacam bijv) kan krijgen en hopen dat 'ie het volhoudt tot je thuis bent. Op afstand is het altijd lastiger om een beslissing te maken.

1 like

Kun je zelf bellen met de dierenarts en daar advies aan vragen? De kliniek waar ik heen ga met mijn katten is heel eerlijk en realistisch in dit soort situaties. Een kat van 18 opereren zou ik wel een dingetje vinden, maar afhankelijk van hoeveel last ze heeft en hoe risicovol het is zou ik het wellicht wel overwegen.

2 likes

December / januari! Hmm ja mijn oma neigt ook naar haar zo min mogelijk stress geven en misschien nog vragen om een punctie? De kans dat ze dit jaar zou doodgaan zat er al in maar liever niet natuurlijk!

Ik snap je gevoel, ook omdat ze al 18 jaar is.
Mijn kat van 16 jaar had een operatie nodig aan haar oog, maar ik heb er voor gekozen om dat ook niet te doen en haar constante pijnstilling te geven.

Het is een lastige beslissing, die je alleen zelf kunt maken.
Ow en ik vond het inderdaad fijn om haar zonder stress bij mij te houden. Alle liefde en aandacht te geven. Dus snap je oma ook hierin.

1 like

Ik zou het persoonlijk niet doen voor een katje van 18 jaar. Hoe zwaar is de operatie, zijn ze 100% zeker dat er geen uitzaaiingen zijn?

Persoonlijk zou ik er voor kiezen om het zo comfortabel mogelijk te houden voor je kat en kijken hoe het evolueert. Vertoont ze nu tekenen van pijn?

1 like

Waaaarrmmmm :hot_face:

17 likes

@Sjern Wat een rotsituatie zeg, zeker nu je zo ver weg zit. Ik ben het verder wel met @Amandelbloesem eens dat voor een kat van 18 een operatie wel heel heftig en risicovol is. Ik heb zelf een kat van (geschat) 19 jaar en mijn dierenarts heeft aangegeven dat als ze ziek zou worden, ze een operatie niet meer zullen uitvoeren omdat haar lichaam dat gewoon niet meer verdraagt. Nu heeft mijn kat ook een verleden met niesziekte en schildklierproblemen (ze is dan ook blind), dus dat zal ook een rol spelen, maar gemiddeld genomen denk ik dat het voor je kat beter is om voor pijnbestrijding te gaan en haar verder nog een zo comfortabel mogelijk leven te bieden. Kun je misschien met je dierenarts bellen om dit te overleggen?

Ik heb op mijn kat’s favoriete chillplek een vochtige handdoek neergelegd ter verkoeling, en ik dacht dat ze daar wel graag op zou gaan liggen ter verkoeling.
Mijn kat:

Edit; liever een kast in je rug dan een vochtige handdoek

7 likes

Ik heb een liquid snack ijsje gemaakt. Volgens mij vond ze het wel wat

8 likes

Deze psycho is boos dat ik de deur niet voor hem open zet:

11 likes

Zouden jullie een ventilator aan laten staan voor je kat als je zelf weg van huis bent of is dat onveilig? Mijn huis is superwarm en mijn kat ligt echt halfdood voor pampus, zo zielig.

Ik durf dat dus niet omdat ik heel bang ben dat ze met hun lange haren erin vast komen te zitten :smiling_face_with_tear: niet dat ze enige interesse in dat ding tonen, maar toch.

1 like

Same! @Nysmn

Ook vindt mijn kat het volgens mij niet echt fijn. Ze blijft miauwen als de ventilator aanstaat en gaat buiten de luchtstroom liggen.
Ik doe zelf meer met vaker natvoer, een teil met water in de badkamer waar ze uit kan drinken…

1 like

nee, ik gooi een kruik in de vriezer van tevoren en die wikkel ik dan in een doek, daar gaat ze wel tegenaan liggen als ze het te warm heeft. blijft natuurlijk niet de hele dag koud maar wel een tijdje

Wij hebben afgelopen vrijdag onze kittens opgehaald. :heart_eyes_cat:

Echt verbazingwekkend hoe snel ze aan hun nieuwe omgeving wennen.

56 likes

Aaah wat een dotjes, hebben ze al een naam?

Ja als ze slapen zijn ze echt lief. :yum:

De rode is een kater en heet Simba. De zwarte is een poes en heet Eevee.

3 likes

Ik ben ff benieuwd wat jullie in mijn situatie zouden doen.

Ik heb twee katten, één van de twee komt uit een asiel en heeft als kitten waarschijnlijk op straat geleefd. De ander hebben we sinds hij 3 maanden is en is nog nooit echt buiten geweest. De kat uit het asiel wil heel graag naar buiten sinds ze ‘buiten’ kan zien, toen ik nog op de 7e verdieping woonde boeide het haar niet zoveel.

Nou ben ik verhuisd naar een huis vrijwel in het bos met een tuin van 2000m2. Zouden jullie je katten dan naar buiten laten? De paar weken dat ze af en toe buiten waren bleven ze dichtbij.

nog wat info over omgeving

De weg langs het huis is een onverharde privé weg waar af en toe mensen in rijden maar eigenlijk nooit langs mijn huis (want m’n huis staat aan het einde van de weg). Het is niet helemaal afgelegen, want op zo’n 100 a 200 meter is wel een doorgaande 30km weg, wat bedrijven en een school. Het is dus bos, maar niet echt een natuurgebied zoals de Veluwe.

Ergens denk ik ja ik laat ze naar buiten, ik denk dat ze de tuin niet eens uitkomen en als ze dat wel doen denk ik niet dat ze tot de openbare weg komen. Maar ik ben een paar jaar geleden 2 katten verloren voor auto’s, dus ik vind het ook eng.

1 like

Ik doe het wel. De ventilator staat heel vaak aan dus ze is het ook wel gewend en het maakt het qua warmte gewoon wat dragelijker in de ruimte.

Ja, kan makkelijk! Als je bang bent/denkt dat ze je tuin toch gaan verlaten kun je ze ook altijd een tracker om doen

2 likes