Ik doe het wel. De ventilator staat heel vaak aan dus ze is het ook wel gewend en het maakt het qua warmte gewoon wat dragelijker in de ruimte.
Ja, kan makkelijk! Als je bang bent/denkt dat ze je tuin toch gaan verlaten kun je ze ook altijd een tracker om doen
Als ze nieuwsgierig zijn naar buiten zou ik ze wel laten. Heb wel een lokroep voor beide katten en dan krijgen ze eten als ze luisteren. Ik misbruik dat dan ook niet. Als ze dat nog niet kennen, zal ik ze dat wel aanleren.
Ik zou het ook doen, het klinkt als de meest geweldige en eigenlijk relatief veilige omgeving voor een kat om diens leven te leven
zeker als de weg in de buurt een 30 weg is, is het risico hopelijk niet te groot?
Verder is het natuurlijk inderdaad doodeng, zeker als je die ervaring hebt, maarjaâŠ
Afgelopen weekend heb ik mijn moeder geholpen haar kat (9 jaar) over te verhuizen en wat een hel was dat voor haar. Deze kat heb ik als kitten van een halfjaar uit het asiel gehaald en ze is waarschijnlijk voor die tijd mishandeld of in ieder geval erg slecht behandeld, want ze is zo ontzettend bang en gestrest voor alles en iedereen (behalve voor mijn moeder en mij). Dat is nooit weggegaan. Met de verhuizing was het al een hele dagtaak om haar in het reismandje te krijgen. Daarnaast was het ook nog eens heel warm, dus dat hielp ook niet mee. In de auto was ze aan het krijsen en hijgen en dachten we bijna dat ze gewoon aan een hartaanval zou bezwijken. Eenmaal in haar nieuwe huis verstopte ze zich onder het bed en bleef ze maar hijgen (deed ze normaal nooit).
Nu is ze helemaal gewend en gisteren ontving ik deze foto van mijn moeder waar die luie dikkerd gewoon heerlijk ligt te chillen
Als het goed is hoeft ze ook nooit meer te verhuizen en kan ze hier tot haar dood blijven wonen.
Wow ik wilde toevallig een berichtje plaatsen of meerdere katten dit hebben. Maar als ze voor de ventilator komt (omdat die op mij staat en ze bij mij komt liggen) dan gaat ze echt mega hard miauwen ![]()
Mijn ouders wonen in een soortgelijk huis met inderdaad veel bos en geen drukke weg. Ze hebben 2 katten die allebei naar buiten gaan. Ze blijven ook allebei in de tuin eigenlijk. En mijn moeder geeft in de avond altijd op ongeveer hetzelfde moment eten, en dan komen ze ook uit zichzelf binnen.
Ja als ik mân bericht teruglees denk ik idd van âok maar dit is perfect voor kattenâ, dus ik had gewoon even wat bevestiging nodig haha. Vind het inderdaad wel spannend door mân ervaring, maar dat was ook een hele andere omgeving.
@Telefoonnummer hoe heb jij ze jouw lokroep geleerd? Die van mij weten wel precies wat het geluid van hun natvoer of snacks is, dus het moet aan te leren zijn.
Elke dag hetzelfde geluidje maken en dan belonen met eten als ze komen, dan leren ze t snel zat hoor
Roepen en iets heel lekkers geven. Steeds vanuit een ander punt vanuit huis, zodat ze soms even moeten zoeken. Als ze me in huis kunnen vinden, lukt dat buiten ook. Gewoon herhalen tot in den treuren. Oja en ik maak een debiel geluidje die niet iedereen kent zodat ze weten dat ik het ben. Altijd handig zodat ze niet naar iedereen toe gaan die een keer met een tong klakt of zo.
Wanneer hebben jullie jullie katten laten helpen? Bij controle van de kittens gisteren gaf de dierenarts aan dat ze pas vanaf 6 maanden castreren/steriliseren, maar van wat ik op internet lees zijn ze dan al geslachtsrijp. En we hebben een kater en een poes en we zitten nou niet echt op een nestje te wachtenâŠ
Ik zit er aan de denken om maar gewoon een paar andere dierenartsen te bellen en hopen dat die misschien wel al eerder willen helpen.
Vroeger werd het volgens mij wel eerder gedaan, maar bij onze huidige katten deden ze het ook âpasâ met 6 maanden.
Oei⊠Das wel een dingetje dan ja.
Dan zal er helaas wel een hoop verouderde info op internet staan, als jullie beiden ook pas bij 6 maanden hebben gedaan.
Een dierenarts die het eerder doet dan 6 maanden zou ik eigenlijk al niet vertrouwen ![]()
Hier met acht maanden. Ik dacht eigenlijk dat ze in de VS bijvoorbeeld ook al castreren met 12 weken ofzo? Dat het daar gangbaarder is?
Ja bij het asiel doen ze het al met 9 weken (in Nederland). Maar mijn huisarts weigerde het ook te doen voor de 6 maanden bij de poes. Bij de kater kon het wel eerder als we vermoedens hadden dat ze geslachtsrijp (de poes krols) waren. (We hebben een broer en zus)
Ja en in België heb ik ook gelezen dat het met 10(?) weken al verplicht is. Wel gek dat ze zulke verschillende timings aanhouden!
Dit kan prima vanaf 10-12 weken
Hier mijn poes met 6 maanden. Eerder mocht niet van de dierenarts! Vond het wel vet erg om haar daar achter te laten en de dag erna kreeg ze ineens een soort verlamming, heel eng. Meteen naar de dierenarts gegaan en daar was er natuurlijk niks meer aan de hand en was waarschijnlijk nog een deel narcose. Maar goed, alles om een nestje te voorkomen. Ondanks dat ze alleen is en in principe alleen in de tuin is. Heb ook gelezen dat krols zijn voor poezen niet prettig is.
Vond zoân kaal geschoren pensje wel schattig haha