O ja dat kan natuurlijk ook! Die heb ik wel om mijn laptop- en telefoonopladers
Ik wilde ze met jullie delen omdat ze zo goed gelukt waren maar ik wil ze hier niet permanent hebben staan omdat het om werk foto’s ging
Ik heb nog Zylkene over! Zal even naar de houdbaarheidsdatum kijken.
Het is 27 graden binnen, dus heb een koelmatje voor ze neergelegd met een doek erover maar ze gaan overal liggen behalve daar
De mijne ligt onder een dekentje Dat is normaal al haar favoriete plek om te tukken, maar dus ook met 25+ graden in huis.
Die van mij gaat gewoon buiten in de tuin onder een struik liggen met deze temperaturen terwijl ik binnen in de airco zit. Maf beest. Er staat een bloempot met water en ik geef haar extra natvoer op deze dagen. Neem aan dat ze zelf wel naar binnen komt als het te warm is
Ik zit met zo een dilemma: ik ben op reis en mijn opa en oma zorgen voor mijn kat (fit, geschat op 18). Nu heeft ze wrs een mamatumor bij haar tepel maar ook hoge bloeddruk + hartslag en een hoestje. Ze kunnen opereren, maar willen dan eerst hart en long foto’s maken zodat ze kunnen zien of alles daar goed is en ze de operatie aankan. En nu weet ik niet wat ik moet doen!? Fotos en operatie is iets van 700 euro (dus echt wel veel geld) en is dat al het gedoe waard? Wat als ze de operatie niet overleefd? Het liefst wil ik dat ze er nog is als ik terug kom en mijn opa en oma zijn nu ook aan haar gehecht, dus wil hun een afscheid ook niet aan doen.
Moeilijk!!!
Wat is de prognose als ze niks doen?
Heb ik nu gevraagd! Maar mijn ratjes hadden ook tumoren en daarvan weet ik dat het best snel kan groeien (maar natuurlijk niet vergelijkbaar)
Mijn katten vinden het lekker om op de badkamervloer / wc vloer te liggen, vaak is dat steen en blijft lekker koel. Scheelt als ze niet op een matje willen liggen.
Mientje gisteren, helemaal uitgeteld. Ben op kantoor vandaag en heb de ventilatoren aangezet en een natte handdoek in de badkamer gelegd…
Och die zag het leven niet meer zitten
Wat een rotsituatie 🥹
Wanneer verwacht je weer thuis te zijn? Misschien dat je kat pijnstilling (novacam bijv) kan krijgen en hopen dat 'ie het volhoudt tot je thuis bent. Op afstand is het altijd lastiger om een beslissing te maken.
Kun je zelf bellen met de dierenarts en daar advies aan vragen? De kliniek waar ik heen ga met mijn katten is heel eerlijk en realistisch in dit soort situaties. Een kat van 18 opereren zou ik wel een dingetje vinden, maar afhankelijk van hoeveel last ze heeft en hoe risicovol het is zou ik het wellicht wel overwegen.
December / januari! Hmm ja mijn oma neigt ook naar haar zo min mogelijk stress geven en misschien nog vragen om een punctie? De kans dat ze dit jaar zou doodgaan zat er al in maar liever niet natuurlijk!
Ik snap je gevoel, ook omdat ze al 18 jaar is.
Mijn kat van 16 jaar had een operatie nodig aan haar oog, maar ik heb er voor gekozen om dat ook niet te doen en haar constante pijnstilling te geven.
Het is een lastige beslissing, die je alleen zelf kunt maken.
Ow en ik vond het inderdaad fijn om haar zonder stress bij mij te houden. Alle liefde en aandacht te geven. Dus snap je oma ook hierin.
Ik zou het persoonlijk niet doen voor een katje van 18 jaar. Hoe zwaar is de operatie, zijn ze 100% zeker dat er geen uitzaaiingen zijn?
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om het zo comfortabel mogelijk te houden voor je kat en kijken hoe het evolueert. Vertoont ze nu tekenen van pijn?
@Sjern Wat een rotsituatie zeg, zeker nu je zo ver weg zit. Ik ben het verder wel met @Amandelbloesem eens dat voor een kat van 18 een operatie wel heel heftig en risicovol is. Ik heb zelf een kat van (geschat) 19 jaar en mijn dierenarts heeft aangegeven dat als ze ziek zou worden, ze een operatie niet meer zullen uitvoeren omdat haar lichaam dat gewoon niet meer verdraagt. Nu heeft mijn kat ook een verleden met niesziekte en schildklierproblemen (ze is dan ook blind), dus dat zal ook een rol spelen, maar gemiddeld genomen denk ik dat het voor je kat beter is om voor pijnbestrijding te gaan en haar verder nog een zo comfortabel mogelijk leven te bieden. Kun je misschien met je dierenarts bellen om dit te overleggen?
Ik heb op mijn kat’s favoriete chillplek een vochtige handdoek neergelegd ter verkoeling, en ik dacht dat ze daar wel graag op zou gaan liggen ter verkoeling.
Mijn kat:
Edit; liever een kast in je rug dan een vochtige handdoek