Ik ben ff benieuwd wat jullie in mijn situatie zouden doen.
Ik heb twee katten, één van de twee komt uit een asiel en heeft als kitten waarschijnlijk op straat geleefd. De ander hebben we sinds hij 3 maanden is en is nog nooit echt buiten geweest. De kat uit het asiel wil heel graag naar buiten sinds ze ‘buiten’ kan zien, toen ik nog op de 7e verdieping woonde boeide het haar niet zoveel.
Nou ben ik verhuisd naar een huis vrijwel in het bos met een tuin van 2000m2. Zouden jullie je katten dan naar buiten laten? De paar weken dat ze af en toe buiten waren bleven ze dichtbij.
nog wat info over omgeving
De weg langs het huis is een onverharde privé weg waar af en toe mensen in rijden maar eigenlijk nooit langs mijn huis (want m’n huis staat aan het einde van de weg). Het is niet helemaal afgelegen, want op zo’n 100 a 200 meter is wel een doorgaande 30km weg, wat bedrijven en een school. Het is dus bos, maar niet echt een natuurgebied zoals de Veluwe.
Ergens denk ik ja ik laat ze naar buiten, ik denk dat ze de tuin niet eens uitkomen en als ze dat wel doen denk ik niet dat ze tot de openbare weg komen. Maar ik ben een paar jaar geleden 2 katten verloren voor auto’s, dus ik vind het ook eng.