Kattentopic #4

Er is zojuist gegeten :sob: :pray:t2: Die Mirataz werkt echt zo goed.

En gek genoeg lijkt ze nu meer ontspannen in het nieuwe huis. Hier zijn ten minste geen mensen die in je buik porren of een thermometer in je anus willen stoppen.

@Swelgje Dit is jaren geleden, maar de hond van mijn ouders was extreem angstig. Mijn moeder is verpleegkundige en had met de dierenarts de deal gemaakt dat zij gewoon de jaarlijkse vaccinatie kwam ophalen en zelf zette. Ging altijd top, totdat er een nieuwe dierenarts was die dat weigerde wegens protocol. Toen kon de hond dus echt niet meer gevaccineerd worden. Ik snap regels heel goed, maar een klein beetje ruimte voor maatwerk is wel fijn. Vooral voor het beestje zelf!

9 likes

Mirataz heeft ook een positieve invloed op de stemming van je kat! Kan heel goed dat ze zich mede daardoor beter voelt. Mijn kat komt ook altijd opgelucht thuis van de dierenarts haha, loopt ze met dr staart in de lucht rond terwijl ze vijf minuten ervoor moord er brand schreeuwde in de auto

Super fijn dat ze heeft gegeten!

1 like

Haha aww. Kiest eieren voor haar geld, uit nieuw vreemd huis en dierenarts kiest ze toch maar het nieuwe huis. Fijn dat het beter gaat :revolving_hearts:

@mercurysummer mijn kat vind de dierenarts niet leuk (maar ook weer geen ramp tot nu toe (gelukkig)), maar zodra we thuis zijn speelt ze de hele dag verder in en uit het reismandje. Een reset ofzo :joy:

3 likes

Mijn kat is al een paar keer geprobeerd te ontsnappen, dus ik dacht, misschien wil hij gewoon naar buiten. Dus ik heel veel over nagedacht, over gepraat, besloten om zo’n tracker halsbandje te nemen, abonnement erbij afgesloten. Ik doe dat vandaag bij hem aan, raam open, hij kijkt drie keer en draait zich weer om :joy::joy:

22 likes

Echt blij met mijn lieve kat Bo :smiling_face_with_three_hearts:

44 likes

Vraagje: weet iemand wat ongeveer de kosten van gabapentine zijn? Ik kan het via google niet vinden.

Mijn kat heeft zylkene icm feliway geadviseerd gekregen, maar dit is voor mij financieel moeilijk omdat beide dingen niet vergoed worden.
Nu dacht ik zelf: zou een lage dosering gabapentine niet ook kunnen? Dan helpt het hopelijk ook voor haar verlatingsangst en dat middel wordt wél vergoed. (Ik weet dat je een potje moet hebben voor huisdieren, maar ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen door een uitgebreide verzekering te nemen)

Ze heeft het eerder gehad en toen zag ik dat ik voor 2 capsules 12 euro kwijt was, maar ik lees ook dat de prijs niet veel verder oploopt voor meer tabletten in 1 keer…

Ik zou dit navragen bij je dierenarts. Ik vind online ook niet zoveel… De mijne zei dus wel dat het slecht leverbaar is, geen idee of dat een landelijk probleem is.

1 like

@Echo waarom zijn die te leuke foto’s weg? :pensive:

En nog een vraag: heeft iemand van jullie een draadloze drinkfontein? Mijn kat bijt nogal graag kabels door en ik vind dat best eng icm water… of hebben jullie ook zo’n boef en gaat dat gewoon goed?
Ze moet eigenlijk meer drinken want dr ontlasting is te hard…

Ik heb dit om het snoer zitten.

https://www.bol.com/nl/nl/p/allteq-spiraalband-kabelslang-met-doorvoerhulp-kabels-wegwerken-2-meter-zwart/9300000047719863/?Referrer=ADVNLGOO002063-S--9300000047719863-PMAX-C-22294609861&gad_source=1&gad_campaignid=22294612273&gbraid=0AAAAAD5OnmPPa6ojUu3VVfXWRvJSPILcZ&gclid=Cj0KCQjwyIPDBhDBARIsAHJyyVhRPZJsR9OAOou6z1BaEVSrDVOkgJ4H_oY2LxO98mZmzUUqq9J8j7UaAu4fEALw_wcB

O ja dat kan natuurlijk ook! Die heb ik wel om mijn laptop- en telefoonopladers

2 likes

Ik wilde ze met jullie delen omdat ze zo goed gelukt waren maar ik wil ze hier niet permanent hebben staan omdat het om werk foto’s ging :slightly_smiling_face:

2 likes

Ik heb nog Zylkene over! Zal even naar de houdbaarheidsdatum kijken.

1 like

Het is 27 graden binnen, dus heb een koelmatje voor ze neergelegd met een doek erover maar ze gaan overal liggen behalve daar :joy:

1 like

De mijne ligt onder een dekentje :grimacing: Dat is normaal al haar favoriete plek om te tukken, maar dus ook met 25+ graden in huis.

3 likes

Die van mij gaat gewoon buiten in de tuin onder een struik liggen met deze temperaturen terwijl ik binnen in de airco zit. Maf beest. Er staat een bloempot met water en ik geef haar extra natvoer op deze dagen. Neem aan dat ze zelf wel naar binnen komt als het te warm is :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik zit met zo een dilemma: ik ben op reis en mijn opa en oma zorgen voor mijn kat (fit, geschat op 18). Nu heeft ze wrs een mamatumor bij haar tepel maar ook hoge bloeddruk + hartslag en een hoestje. Ze kunnen opereren, maar willen dan eerst hart en long foto’s maken zodat ze kunnen zien of alles daar goed is en ze de operatie aankan. En nu weet ik niet wat ik moet doen!? Fotos en operatie is iets van 700 euro (dus echt wel veel geld) en is dat al het gedoe waard? Wat als ze de operatie niet overleefd? Het liefst wil ik dat ze er nog is als ik terug kom en mijn opa en oma zijn nu ook aan haar gehecht, dus wil hun een afscheid ook niet aan doen.

Moeilijk!!!

1 like

Wat is de prognose als ze niks doen?

Heb ik nu gevraagd! Maar mijn ratjes hadden ook tumoren en daarvan weet ik dat het best snel kan groeien (maar natuurlijk niet vergelijkbaar)

Mijn katten vinden het lekker om op de badkamervloer / wc vloer te liggen, vaak is dat steen en blijft lekker koel. Scheelt als ze niet op een matje willen liggen.

Mientje gisteren, helemaal uitgeteld. Ben op kantoor vandaag en heb de ventilatoren aangezet en een natte handdoek in de badkamer gelegd…

16 likes