Kattentopic #4

Ah kak, vertrouwde spullen zijn inderdaad wel handig bij verhuizing. Ik ben juist van plan om nieuwe kattenbakken aan te schaffen (is ook echt nodig) en de huidige krabpaal gaat een verhuizing niet eens overleven :sweat_smile:. Gelukkig gaat de krabton wel mee en zal verder wel wat dekentjes waar ze nu graag op liggen meenemen en hopen dat ze dan verder maar blij zijn met een nieuwe krabpaal.

Oh maar dingen als de kattenbak heb ik bijv helemaal geboend voor de verhuizing dus dat zal niet per se vertrouwd hebben geroken, krabpaal is ook vervangen, maar bijv. dekentje in het reismandje heb ik niet nog gewassen voor de verhuizing, kussentje/mandje waar ze op liggen ook niet, speelgoed is mee. Zou me niet echt zorgen maken om de dingen die je nu noemt als te gaan vervangen.

2 likes

Bij mij gaat ook niet alles mee, zoals de favoriete krabpaal van een van de katten. Daar is het touw helemaal naar beneden gezakt, dus ik een nieuwe kopen die beter is voor z’n lengte, gaat die gozer helemaal onderuit gezakt aan de oude krabpaal krabben :thumbsup:

De verhuizing ging hier op zich goed. Mijn kat is al volop aan het verkennen, heeft haar staart nieuwsgierig omhoog, ligt bij me te spinnen en was zelfs al lekker speels vanmiddag. Maar eten zit er dan nog niet in. Inmiddels al 24 uur niet gegeten en dan krijg ik het altijd benauwd wegens leververvetting :smiling_face_with_tear: Water drinken en naar de kattenbak doet ze dan weer wel.

5 likes

Misschien iets aanbieden wat ze extra lekker vind? (De temptations van whiskas worden hier ook wel drugs genoemd
)

Ik weet uit eerdere ervaringen dat dat niks uithaalt. Mijn kat eet ook al vrijwel haar hele leven exact dezelfde brokken (wegens allergieën) en registreert ander voedsel volgens mij niet eens meer als eten. Heb haar op andere wanhopige momenten nog nooit kunnen verleiden tot paté, snoepjes, liquid snacks, etc.

Als ze niet wil eten en je maakt je zorgen, misschien de dierenarts bellen voor advies? Zouden ze bijv even een eetlustopwekker aanraden om haar de smaak te pakken te laten krijgen? (Geen idee)

Zeker een optie. Mijn gevoel zegt dat ik haar gewoon even moet laten en haar de tijd moet geven. Van de dierenarts of het geven van pillen/smeren van zalfjes krijgt ze ook weer stress. Zo heb ik haar ooit in een vicieuze cirkel gekregen waarbij ze 3 weken amper heeft gegeten en enorm is afgevallen. Dat trok pas bij door haar gewoon met rust te laten.

Op zich ben ik bekend met alle opties, want dus eerder in wanhopige situaties gezeten. Weet ook eigenlijk niet waarom ik het dan post, sorry :grimacing:

1 like

Misschien wilde je gewoon even je verhaal kwijt. En jij kent je kat echt het allerbeste. Het klinkt alsof ze gewoon even tijd nodig heeft en dan komt het echt helemaal goed.

2 likes

Nou precies waar ik bang voor was. Ik belde voor medicatie tegen misselijkheid + voor eetlust en de dierenarts wilde per se dat ze langs zou komen. Ik had al aangegeven dat dat stressvol is en dat ik dat liever niet doe, maar ze willen anders niks geven. Enorme stress, kat vloog tegen de muren op en natuurlijk niks aan de hand. “Gewoon stress”. En ik krijg precies de medicatie mee waar ik al om vroeg. Verder geen injectie gezet ofzo.

Dus nu heb ik een dubbel gestresste kat voor niks :fu:t2:

Ik snap echt dat ze niet zomaar medicatie uitdelen, maar dit is een bekend probleem met mijn kat en ik weet dat deze medicatie werkt. Ben bang dat we nu weer terug bij af zijn. Stond bijna te janken in die behandelkamer.

1 like

Bij mij werd gezegd dat dit wetgeving is en dat ze daarom verplicht zijn de kat eerst te zien. Maar het het idee dat het ook beetje verschilt per dierenarts. (Dierenarts deed moeilijk en bij de universiteitskliniek kreeg ik medicatie wel mee omdat het al vaker nodig was geweest.)

Heel veel sterkte voor je kat! Hopelijk slaat de medicatie snel aan en neemt de stress wat af voor jullie allebei. :hugs:

2 likes

Er is zojuist gegeten :sob: :pray:t2: Die Mirataz werkt echt zo goed.

En gek genoeg lijkt ze nu meer ontspannen in het nieuwe huis. Hier zijn ten minste geen mensen die in je buik porren of een thermometer in je anus willen stoppen.

@Swelgje Dit is jaren geleden, maar de hond van mijn ouders was extreem angstig. Mijn moeder is verpleegkundige en had met de dierenarts de deal gemaakt dat zij gewoon de jaarlijkse vaccinatie kwam ophalen en zelf zette. Ging altijd top, totdat er een nieuwe dierenarts was die dat weigerde wegens protocol. Toen kon de hond dus echt niet meer gevaccineerd worden. Ik snap regels heel goed, maar een klein beetje ruimte voor maatwerk is wel fijn. Vooral voor het beestje zelf!

9 likes

Mirataz heeft ook een positieve invloed op de stemming van je kat! Kan heel goed dat ze zich mede daardoor beter voelt. Mijn kat komt ook altijd opgelucht thuis van de dierenarts haha, loopt ze met dr staart in de lucht rond terwijl ze vijf minuten ervoor moord er brand schreeuwde in de auto

Super fijn dat ze heeft gegeten!

1 like

Haha aww. Kiest eieren voor haar geld, uit nieuw vreemd huis en dierenarts kiest ze toch maar het nieuwe huis. Fijn dat het beter gaat :revolving_hearts:

@mercurysummer mijn kat vind de dierenarts niet leuk (maar ook weer geen ramp tot nu toe (gelukkig)), maar zodra we thuis zijn speelt ze de hele dag verder in en uit het reismandje. Een reset ofzo :joy:

3 likes

Mijn kat is al een paar keer geprobeerd te ontsnappen, dus ik dacht, misschien wil hij gewoon naar buiten. Dus ik heel veel over nagedacht, over gepraat, besloten om zo’n tracker halsbandje te nemen, abonnement erbij afgesloten. Ik doe dat vandaag bij hem aan, raam open, hij kijkt drie keer en draait zich weer om :joy::joy:

21 likes

Echt blij met mijn lieve kat Bo :smiling_face_with_three_hearts:

42 likes

Vraagje: weet iemand wat ongeveer de kosten van gabapentine zijn? Ik kan het via google niet vinden.

Mijn kat heeft zylkene icm feliway geadviseerd gekregen, maar dit is voor mij financieel moeilijk omdat beide dingen niet vergoed worden.
Nu dacht ik zelf: zou een lage dosering gabapentine niet ook kunnen? Dan helpt het hopelijk ook voor haar verlatingsangst en dat middel wordt wél vergoed. (Ik weet dat je een potje moet hebben voor huisdieren, maar ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen door een uitgebreide verzekering te nemen)

Ze heeft het eerder gehad en toen zag ik dat ik voor 2 capsules 12 euro kwijt was, maar ik lees ook dat de prijs niet veel verder oploopt voor meer tabletten in 1 keer

Ik zou dit navragen bij je dierenarts. Ik vind online ook niet zoveel
 De mijne zei dus wel dat het slecht leverbaar is, geen idee of dat een landelijk probleem is.

1 like

@Echo waarom zijn die te leuke foto’s weg? :pensive:

En nog een vraag: heeft iemand van jullie een draadloze drinkfontein? Mijn kat bijt nogal graag kabels door en ik vind dat best eng icm water
 of hebben jullie ook zo’n boef en gaat dat gewoon goed?
Ze moet eigenlijk meer drinken want dr ontlasting is te hard

Ik heb dit om het snoer zitten.

https://www.bol.com/nl/nl/p/allteq-spiraalband-kabelslang-met-doorvoerhulp-kabels-wegwerken-2-meter-zwart/9300000047719863/?Referrer=ADVNLGOO002063-S--9300000047719863-PMAX-C-22294609861&gad_source=1&gad_campaignid=22294612273&gbraid=0AAAAAD5OnmPPa6ojUu3VVfXWRvJSPILcZ&gclid=Cj0KCQjwyIPDBhDBARIsAHJyyVhRPZJsR9OAOou6z1BaEVSrDVOkgJ4H_oY2LxO98mZmzUUqq9J8j7UaAu4fEALw_wcB