Ik woon gewoon in een woonwijk en heb m’n katten een AirTag omgedaan sinds eentje een tijdje vermist was (zat waarschijnlijk opgesloten in een schuur). Het valt mij tegen hoe goed dat werkt, ik heb het idee dat ‘ie alleen/vooral updatet wanneer die AirTags in de buurt van mijn telefoon zijn, of misschien als ze “thuis” zijn - terwijl ik mij niet kan voorstellen dat ik de enige in de buurt ben met een iPhone/Apple apparaat
ik dacht dat het zou werken op een “netwerk” van Apple apparaten, en dat het dus redelijk goed zou zijn in de wijk.
Dus ik heb vaak zoiets staan als “laatst gezien Thuis, 23 minuten geleden”, tot ze weer de tuin inlopen. Het werkt wel in de zin dat als ik door de steeg loop tussen de achtertuinen in de wijk, m’n telefoon ineens verbindt met de AirTag en ik dus weer dat er een kat in de buurt is + ik kan eventueel een geluidje afspelen dan. Was waarschijnlijk heel behulpzaam geweest toen mn kat kwijt was en hoogstwaarschijnlijk opgesloten zat, dus ik hou het wel om.
Ik heb niet het idee dat mn katten heel ver gaan, dus ik weet niet of ik het wel zou kunnen zien als ze, zeg, drie straten verderop zouden zitten ipv heel de tijd rondom het huis