Kattentopic #4

Mijn kat vindt het heerlijk om in het kuiltje tussen mijn benen te slapen als ik in kleermakerszit zit, maar alleen als ik een dekentje over mijn benen heb.

Het is 24 graden in huis en ik zit dus als een idioot het heet te hebben met een dekentje op de bank. Maar ze slaapt zo fijn!

13 likes

Oh jeetje wat eng om mee te maken!:cry:

Ja dat lees ik inderdaad veel, dat krols zijn voor die katten helemaal niet leuk is. Daarom vind ik het ook raar dat ze dat dan toch eerst moeten zijn geweest voor ze geholpen mogen worden. Maar goed, lees dat veel van jullie katten dus ook pas na 6 maanden mochten, dus dan volgen we de dierenarts maar hierin. Dank voor alle ervaringen in elk geval!

Ohhh ik las juist heel veel vanaf 4 of 5 maanden! Misschien moet ik mijn bronnen eens herzien hahaha.

En hierbij nog een foto van ze. :smiling_face_with_three_hearts:

15 likes

Het is juist andersom, dit is gedateerd advies! @Spaarlamp ik zou dus eerder een dierenarts niet vertrouwen als ze denken dat het pas vanaf 6 maanden kan.

Het nieuwste advies en wat de nieuwe norm is vóór 5 maanden oud gesteriliseerd/gecastreerd hebben. Het is volkomen veilig, sterker nog, de operatie is veiliger, sneller en makkelijker dan als ze 6 maanden of ouder zijn.

Ik werk samen met een high volume spay/neuter kliniek en ik zie wekenlijks dat kittens veel sneller herstellen dan katten van 6+ maanden.

Ik kan je aanraden feline fix by five te googlen!!

4 likes

Mijn kat was al wel 11 maanden. Ik heb haar pas met 7 maanden gekregen en wilde haar niet gelijk laten opereren terwijl ze nog moest wennen na de verhuizing. Ze werd dus ook pas rond 9/10 maanden voor het eerst krols

Mijne was volgens mij nog niet krols geweest hoor! Gewoon vanaf 6 maanden. Maar dit is vijf jaar geleden en zou @Echo hier meer in vertrouwen haha, zij is meer up to date

Ja dit is letterlijk mijn expertise haha! Ik ben pas naar een lezing van dierenartsen geweest die hier helemaal over ging! En ik zie ook wekelijks de operaties!

Katten kunnen al vanaf 4/5 maanden krols worden en het is juist beter ze te steriliseren voordat dat gebeurt omdat je dan minder kans hebt op bepaalde dingen zoals melkkliertumoren en baarmoederontsteking!

5 likes

Mijn liefste lieve kat wordt vanmiddag ingeslapen en het is zo’n mooie dag. Ze komt nog knuffelen, ze spint nog, ze ligt lekker in het zonnetje te genieten. Ben heel blij dat ze tot op het laatst is vertroeteld. Maar ik vind het echt ongelofelijk zwaar

19 likes

Fijn dat er nog mooie laatste momenten zijn, sterkte vanmiddag :heart:

2 likes

Awh wat verschrikkelijk om te horen, heel veel sterkte :heart:.

5 likes

Heel erg veel sterkte.

1 like

Oh :heart::broken_heart: heel heel heel veel sterkte

1 like

Heeel veel sterkte :heart: zo verdrietig

1 like

Heel veel sterkte! :pleading_face:

1 like

Heel erg veel sterkte!

1 like

Heel veel sterkte :heart::heart::heart:

2 likes

Sterkte :two_hearts:

1 like

Veel sterkte❤️ fijn dat ze van haar laatste dag heeft kunnen genieten en dat ze bij je in de buurt was!

1 like

Het voelt heel gek om dit nu te vragen na het bericht van @mercurysummer (gecondoleerd en sterkte)…

Maar heeft er iemand ervaring met een gps tracker voor katten? Ik twijfel nu tussen Weenect en Tractive, maar zie ook nog Spotter? Of werkt een Apple Airtag ook gewoon fijn? (we wonen wel in de bewoonde buurt, maar wel ook met wat landerijen in de buurt, dus ben bang dat daar dan geen bereik is)

1 like

Skadi is sinds gisteravond uit haar hum. Vanochtend kwam ze me niet begroeten (doet ze normaal wel), ze ligt maar een beetje sip in haar mandje. Normaal miauwt ze de oren van je hoofd, nu komt er geen geluid uit. Ook met aaien geen gespin. Snoepje waar ze normaliter om zeurt wil ze ook niet.

Had voor morgen een afspraak staan bij de dierenarts vanwege wat wondjes op haar kop vanwege allergie, maar denk dat ik zo maar even bel om te vragen of we tot morgen moeten wachten of dat het beter is als we vandaag komen