Arm dier, wat zei de dierenarts?
Daar ben ik net van terug, ben blij dat ik gebeld had. Ze heeft 40,3 graden koorts, normale temperatuur ligt rond de 39 graden dus geen wonder dat ze zich zo futloos voelt. Ze konden zo snel niks vinden wat het veroorzaakte, ze heeft een metacam injectie gekregen en ik heb nog extra mee voor de komende 7 dagen.
Ze moet nu verbetering gaan tonen, als ze verslechterd of morgenochtend nog steeds zo futloos is moet ik bellen en kan ik terugkomen! Dan gaan ze uitgebreider onderzoeken
Ik heb een tractive tracker gebruikt toen ik woonde op een plek met weilanden/groen om me heen, en ik was er tevreden over! Nu ik verhuisd ben naar een huis met tuin in een woonwijk en de kat voornamelijk in mn eigen tuin blijft gebruik ik hem niet meer.
Ik woon gewoon in een woonwijk en heb mân katten een AirTag omgedaan sinds eentje een tijdje vermist was (zat waarschijnlijk opgesloten in een schuur). Het valt mij tegen hoe goed dat werkt, ik heb het idee dat âie alleen/vooral updatet wanneer die AirTags in de buurt van mijn telefoon zijn, of misschien als ze âthuisâ zijn - terwijl ik mij niet kan voorstellen dat ik de enige in de buurt ben met een iPhone/Apple apparaat
ik dacht dat het zou werken op een ânetwerkâ van Apple apparaten, en dat het dus redelijk goed zou zijn in de wijk.
Dus ik heb vaak zoiets staan als âlaatst gezien Thuis, 23 minuten geledenâ, tot ze weer de tuin inlopen. Het werkt wel in de zin dat als ik door de steeg loop tussen de achtertuinen in de wijk, mân telefoon ineens verbindt met de AirTag en ik dus weer dat er een kat in de buurt is + ik kan eventueel een geluidje afspelen dan. Was waarschijnlijk heel behulpzaam geweest toen mn kat kwijt was en hoogstwaarschijnlijk opgesloten zat, dus ik hou het wel om.
Ik heb niet het idee dat mn katten heel ver gaan, dus ik weet niet of ik het wel zou kunnen zien als ze, zeg, drie straten verderop zouden zitten ipv heel de tijd rondom het huis ![]()
Hoe is ze de nacht doorgekomen?
Lief dat je het vraagt! Ze heeft vannacht bij ons op bed mogen liggen (mag ze normaal niet omdat ze heel erg spookt haha), ik heb slecht geslapen maar zij had een goede nacht
inmiddels is ze weer een stuk levendiger, komt me weer opzoeken, praat weer gezellig en doet lekker spinnen bij het aaien. Dus gaat gelukkig de goede kant op zo ![]()
Ah wat fijn! ![]()
De vader van mijn kind wil heel graag een kat uit het asiel die op een appartement kan wonen en met kinderen overweg kan.
Nu zijn er in zijn omgeving in het asiel 101 katten en hij wilde daar graag een kat gaan adopteren. Maar nu blijkt dat er op dit moment geen katten zijn die in een appartement kunnen wonen en met kinderen overweg kunnen.
Mijn dochter (en hijzelf ook) keek er zo erg naar uit om een huisdier bij haar vader te hebben.
De kans is niet groot maar weet iemand misschien een lieve kat die een nieuw huis zoek en op een appartement kan wonen waar ook soms een kind van bijna 10 aanwezig is?
Misschien helpt deze site met zoeken? Daar kun je ook filteren of een kat met kinderen/zonder tuin kan.
Hebben jullie al gekeken naar lokale stichtingen? Je hebt bijv stichting SOS voor huisdieren Friesland, in tegenstelling tot de naam vangen ze wel door het hele land op in gastgezinnen. Zij hebben regelmatig huisdieren die een nieuw thuis zoeken door bijv een eigenaar die naar een verzorgingstehuis moet. Omdat ze opvang in gastgezinnen doen ook heel snel duidelijk wat wel of niet past bij zoân diertje.
Verhuisdieren zou ik ook checken.
Wij hebben onze katten (kittens) ook via deze site geadopteerd. We hadden een erg prettige ervaring met de Dierenbescherming in Amersfoort, je zou daar eens kunnen kijken of ze daar ook katten in een appartement plaatsen.
Omgggg ik kijk weer eens op ikzoekbaas door deze berichten en zie deze kitten:
https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/asieldier/katten/4297464-bonny
ze lijkt precies op mijn kat die ook bonny heet <3 cutie
Ik heb nooit rammelende eierstokken maar volgens mij wel iets vergelijkbaars met katten. Zo lief
(mijn kat vermoordt me als er een tweede komt)
je kunt op verhuisdieren.nl ook nog kijken
Ja het is echt mijn hobby om op ikzoekbaas naar katten en honden te zoeken en te dromen van adoptie. Heb mijn twee katten (o.a. een Bonny dus) ook via ikzoekbaas geadopteerd. Toen was ik wel echt op zoek naar een kat om te adopteren, en ben toen flink ver gereden voor twee katten die afzonderlijk van elkaar op straat waren gevonden en samen in een tijdelijk pleeggezin zaten. Beste keus ooit, zijn de liefste katten everrrrr <3
En mân hond⊠die heb ik vorig jaar ook via ikzoekbaas gevonden. Ik wilde wel altijd al een hond maar was op dat moment niet perse op zoek/besloten er voor te gaan, totdat ik mijn hond tegenkwam.
Maar goed, twee katten en een hond is echt wel genoeg en ik hoop dat ze allemaal 100 jaar oud worden. Dus het blijft nu bij fantaseren.
Dank jullie wel! ![]()
Tips voor een aanvraag; vertel over je woonsituatie, hoe vaak is er iemand thuis, heb je een veilige terras of niet, tot welke maximum leeftijd, vermelden dat kleur en geslacht niet uitmaakt, âŠ
Je kan ook kijken naar katjes met aids of katten die doof/blind zijn
Zeker ook een asiel in de buurt mailen, lang niet alle katten komen online
Dank je. Dit heeft hij allemaal al gedaan. Ook het asiel in de buurt gebeld waar dus 101 katten zitten. Maar bij blijft doorzoeken ![]()
Heeft iemand ervaring met een kat met huidschilfers? Ik dacht dat ze nog vlooien had door het krabben, maar denk dat het jeuk van ene droge huid is. Kan geen vlooien vinden wel heel veel schilfers. Ze verliest sowieso veeeeeel haar, heb dr eindelijk kunnen kammen en vond erg veel schilfers. Is dit iets waar je wat mee moet/kan doen? Moet ik hiervoor naar de huisarts? Het is een oud besje, en de huisarts is geen fijne plek voor dr.
Hieronder een deel van de schilfers, en een miniscuul gedeelte haar dat ik kam ![]()