Kattentopic #4

Goddd m’n kat heeft ineens een soort bult/zwelling bovenop z’n hoofd :smiling_face_with_tear: ik heb hem net samen met mn partner helemaal bekeken en zie eigenlijk helemaal niets van een wond (hij vecht helaas nogal eens), dus ik denk/hoop dat hij misschien door een wesp of bij gestoken is? Hij gedraagt zich wel een beetje vreemd maar zag hem net wel eten dus maak mij niet direct ernstig zorgen. Het is zo’n brokkenpiloot :sob:

Nog kleine toevoeging… Tractive lijkt me iig wel een legit bedrijf, bestaat al sinds 2012.
En @Luzarl heeft ook een Tractive (gehad?). Ben jij er nog steeds blij mee?

(niet alles op Wikipedia is waar, maar dit lijkt me geen Temu dropshipper)

2 likes

Ja is helemaal prima!

2 likes

Mijn man had Catsan meegenomen omdat het grind van de AH er niet was, maar gadver dat is echt niks hoor. Het klontert niet en na 3 dagen stinkt het echt al alsof het er al 2 weken in zit :face_vomiting:

Ik heb niet-klonterend grind ook nooit begrepen. Super vies toch dat alle urine naar onder zakt en daar maar blijft liggen? :woman_shrugging:

2 likes

Maar echt, sommige grind stinkt erger dan dat ze het gewoon op de grond zouden doen.

Aanhakend op dit onderwerp: wat vinden jullie het fijnste grind?

Wij hebben nu Cat’s Best (klontvormende houtsnippers) maar ik ben de laatste tijd niet meer zo tevreden. toch meer geurtjes naar mijn idee (maar kan ook komen omdat we verhuisd zijn en de kattenbak nu meer in onze leefomgeving staat). Wil eens iets anders proberen.

Ik vind het grind van de Lidl het best. Die van het huismerk, die je in dozen kan kopen.

@PaulieBleeker Dat heeft mijn kat ook. Ik heb een soort poeder gekregen van de dierenarts om door zijn voeding te doen. Misschien kan je dit afhalen zonder dat je je kat moet nemen daarvoor?

4 likes

Ik wissel Cat’s Best original af met Super Benek Corn, beide werken goed hier!

1 like

Mijn kat eet kattenbakvulling als ze misselijk is dus ik moet per se een niet-klonterende variant kopen omdat de klonterende variant verstoppingen kan veroorzaken :cry: janken

De urine zakt trouwens niet naar de bodem, de korrels nemen het wel gewoon op

1 like

De extra hygiëne schep & schoon van AH vind ik de enige supermarktgrind die niet stinkt na een paar dagen (maar heb wel echt gevoelige neus). Vind het wel kut dat ze het nu in een zak hebben gedaan ipv de doos die het eerst was.

3 likes

O oej, daar had ik nog nooit van gehoord. Dan snap ik jouw keuze zeker.

Misschien vind ik het gewoon een vies idee, dat de urine zo lang in de bak blijft liggen (dan wel opgenomen door de korrels). Maar als het niet stinkt, dan is het natuurlijk helemaal prima. En jij kan dus ook niet anders.

1 like

Ik heb odourlock, prijzig maar ik kan enorm lang mee doen.

2 likes

Snap ik helemaal, ik vind het zelf ook zeker viezer dan klontvormende korrels. Moet elke dag de halve bak wegscheppen

Het erge was dat ik bij mijn andere kat om de dag vocht moest toedienen en ze daardoor 3x zoveel plaste als een normale kat, mijn afvalcontainer bestond op een gegeven moment bijna alleen nog maar uit kattenbakvulling :smiling_face_with_tear:

Ik gebruik sivocat (van bauhaus) samen met die van de lidl. Lidl koop ik eigenlijk alleen als het in XXL te krijgen is. Sivocat vind ik een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Voor de andere verpakking had ik ook altijd AH eigen merk maar die vind ik niet meer hetzelfde als voorheen.

1 like

Die van Tommie the Cat! Klontert enorm goed. Is een online shop met ook mega goed voer wat graanvrij is ook.

1 like

Skadi heeft een cone of shame. Ze vindt het echt helemaal niks

10 likes

Gadverrrrrrr toch een abces :face_vomiting: :face_vomiting: ging net weer even voelen en ineens sprong het open :face_vomiting:

De dierenarts nu natuurlijk gebeld en mag proberen het vandaag zelf een paar te wassen/uit te knijpen en als ik morgen twijfel moet ik morgen langskomen.

@Wolf wat heeft ze?

Was het gelukt bij jouw katje om de plek schoon te houden?

Skadi heeft allergieën waarbij ze haar hele kop heeft opengekrabd, en omdat er nu korstjes op beginnen te komen jeukt het en blijft ze krabben - waardoor de wondjes niet genezen. Ze heeft een prik prednison gehad (tegen de jeuk en om allergie te onderdrukken), antibiotica prik en nu dus een kap.

Zieliggg :frowning:

Ik ga vanmiddag toch even langs bij de dierenarts. Twijfel of ik het goed (genoeg) kan schoon- en open houden, en het is vrijdag… :woman_shrugging: hoop wel dat ze hem niet onder narcose gaan brengen :frowning: dus dat het er ok uit ziet en dat het met antibiotica ofzo prima gaat (plus misschien instructies voor mij hoe ik het goed kan verzorgen dit weekend).