Kattentopic #4

Gadverrrrrrr toch een abces :face_vomiting: :face_vomiting: ging net weer even voelen en ineens sprong het open :face_vomiting:

De dierenarts nu natuurlijk gebeld en mag proberen het vandaag zelf een paar te wassen/uit te knijpen en als ik morgen twijfel moet ik morgen langskomen.

@Wolf wat heeft ze?

Was het gelukt bij jouw katje om de plek schoon te houden?

Skadi heeft allergieƫn waarbij ze haar hele kop heeft opengekrabd, en omdat er nu korstjes op beginnen te komen jeukt het en blijft ze krabben - waardoor de wondjes niet genezen. Ze heeft een prik prednison gehad (tegen de jeuk en om allergie te onderdrukken), antibiotica prik en nu dus een kap.

Zieliggg :frowning:

Ik ga vanmiddag toch even langs bij de dierenarts. Twijfel of ik het goed (genoeg) kan schoon- en open houden, en het is vrijdag… :woman_shrugging: hoop wel dat ze hem niet onder narcose gaan brengen :frowning: dus dat het er ok uit ziet en dat het met antibiotica ofzo prima gaat (plus misschien instructies voor mij hoe ik het goed kan verzorgen dit weekend).

Ja snap ik! Beter om nu even te checken inderdaad dan dat het in het weekend toch gaat ontsteken ofzo. Hopelijk valt het allemaal mee en is een kuur antibiotica of iets anders kleins voldoende!

1 like

Ik gebruik Golden Grey. Of eigenlijk gebruikt mn kat deze :crazy_face: Vind deze grit een van de fijnste die ik tot nu toe heb gehad. Wel prijzig maar mn kat doet er lang mee. Blijft ook lang fris ruiken zonder het helemaal te moeten verversen zeg maar.

1 like

Ik heb een kat gehad dat echt een mannetje was en vaak vocht, met regelmatig abcessen tot gevolg. Heb je van de dierenarts een lege spuit meegekregen? Daarmee kan je het heel makkelijk schoon spoelen. Makkelijkste is met twee personen (een houdt de kat goed vast en andere spuit de wond schoon).

1 like

Nee, de opening is vrij groot en ze heeft het nu schoongespoeld met een spuit maar de verwachting is dat het voldoende is als ik het de komende twee dagen ā€œwasā€ om er zeker van te zijn dat de wond open blijft, en dat het daarna dicht kan groeien.

En antibiotica en ontstekingsremmende pijnstilling. Ze ging er helemaal van uit dat het zo voldoende is!

Vind het trouwens echt heel zielig voor m’n kat (al is het ook z’n eigen stomme schuld!!) maar ook voor mezelf want het MEURT :joy: ik denk dat het in werkelijkheid wel meevalt (mn vriend ruikt het niet zo erg) maar omdat ik er was bij die enorme ontlading en dat heb moeten oplossen/uitdrukken/schoonmaken herken ik die geur heel specifiek en vind in het heel goor

1 like

Hoe is het nu?

1 like

Wat voor kattenluikje hebben jullie? Ik ga verhuizen dus ik heb een nieuwe nodig. Heb een kat die aan de maat is (6kg), en wil er een met nachtslot, maar online vind ik vooral microchip (ik zet de tuin af dus dat vind ik overdreven) of kattenluiken met sluitingen die mijn kat kan openbreken (de schuifjes van de catmate). Heb nu de petsafe staywell, maar die draaiknop kan mijn kat ook draaien.

Ik heb een kattenluik van Tomsgates, met handmatig afsluitluikje. Is wel behoorlijk aan de prijs :grimacing:

Ja, die vond ik heel leuk eruit zien totdat ik de prijs zag. Vond ik iets teveel van het goede :joy:

2 likes

Haha snap ik. Door de combinatie van een marktplaatsprijs en een mooie houten voordeur waar het luik in zou komen, ben ik uiteindelijk toch gezwicht.

Ik denk dat mijn kat zometeen ingeslapen moet worden :sob:

Gisteravond kon ik haar eerst niet vinden, en toen bleek ze vast te zitten onder de radiator en kon ze er niet meer zelf onderweg komen. Geen idee hoe lang ze daar zo gelegen heeft. Toen ik haar er onder weg haalde en ergens anders wou neerzetten viel ze om, de rechterzijde leek volledig verlamd te zijn. Ik heb toen de spoedpost gebeld en die gaven aan om het toch aan te kijken omdat het misschien wel kwam omdat ze te lang in die positie heeft gelegen. Bovendien als t wel neurologisch is dan kunnen ze eigenlijk alsnog heel weinig betekenen en de spoedpost is een half uur met de auto hier vandaan en de stress komt dan ook niet bepaald ten goede. Dus ik heb haar toen wat extra pijnstilling gegeven die ze voor haar astrose gebruikt en heb het vannacht aangekeken. S nachts paar keer eruit om te kijken of het nog ging, maar eigenlijk geen verandering. Mag nu zo om 9 uur bij de dierenarts komen want ze heeft Lara tussen twee andere afspreken kunnen stoppen, maar ik vrees echt dat het nu afgelopen is :pleading_face::pleading_face::pleading_face: Ze is al 19 jaar en ik wil haar ook niet te veel behandelingen meer aan doen op deze leeftijd…

6 likes

Wat ontzettend naar zeg. Gelukkig heb je haar gevonden en pijnstilling kunnen geven. Ik kan mij voorstellen dat je erg geschrokken bent en ook bang bent wat er met de afspraak bij de dierenarts gaat gebeuren. Begrijpelijk dat je met haar 19 jaar oud misschien niet meer wil behandelen. Dikke knuffel voor jou en knuffel en aai haar nog veel dit uur. Hopelijk valt het toch ineens mee!

1 like

Ik heb haar inderdaad laten inslapen. Heel moeilijk, maar dit was wel het beste… Ze was wel echt haar oude eigenwijze zelf tot het laatst, duurde zo’n 20 minuten voordat ze weg was.

12 likes

Heel veel sterkte! Hoe moeilijk dan ook, je hebt dan wel de beste beslissing voor haar genomen en dat was het enige wat je kon doen.

1 like

Knuffel voor jou, wat ontzettend zwaar. In deze moeilijke omstandigheid helaas de enige en meer diervriendelijke keuze. Veel sterkte!

1 like

Heel veel sterkte :heart:

2 likes

Wat verdrietig. Sterkte :heart:

1 like

Veel sterkte :two_hearts:

2 likes