Kattentopic #4

Vorige week heb ik mijn kat in laten slapen en nu eet mijn andere kat sinds gisteren niet meer :upside_down_face: ze kruipt sinds gisteravond ook nog eens weg

Mijn stress zit echt tegen het dak

Geef je haar iets van vlooien spul ofzo? Misschien dat het daardoor komt? Mijn hond heeft wel een beetje schilfertjes als ik nu in de zomer tekenspul geef (maar niet heel erg en ze lijkt er niet echt last van te hebben daarom doe ik het alsnog).

Laatste keer was 1,5/2 maanden terig dus denk niet dat het daar nog door komt.

1 like

Misschien voelt ze zich alleen en is ze aan het rouwen?

1 like

Nee ze was eigenlijk vrolijker dan normaal :smiling_face_with_tear: best wel dubbel om te zien maar liever dat dan dat ze rouwt

Ze heeft koorts en ze is een halve kg afgevallen en ze reageerde heel sterk op de dikke darm dus ik heb antibiotica voor dr meegekregen, hopelijk slaat dat aan

3 likes

Gelukkig dat je snel naar de dierenarts bent gegaan. Weten ze ook wat er met de darm aan de hand kan zijn?

En herkenbaar dat de kat veel vrolijker is, dat was hier ook. Kat bloeide helemaal op na de dood van z’n broer. Zeg weleens dat we kat 1 verloren hebben maar 1.5 keer kat 2 ervoor terug. (En niet eens in gewicht want sinds hij niet meer hoeft te concurreren om eten gaat dat ook veel beter.) Gaf mij op een rare manier ook troost dat ik me om hem geen zorgen hoefde te maken.

Onze kat heeft hier ook last van.
Wij gebruiken Dermoscent spot on 6. In de winter doen we soms een kuur (elke week 1 pipet), maar als het niet te erg is dan onderhouden we het met 1-2 pipetten per maand.
Volgens de trimster zou het goed zijn voor de huid en vacht. We merken wel veel minder knopen in zijn vacht en ook de schilfers zijn veel minder geworden.

1 like

Kan idd heel goed door droge huid komen. Mijn dierenarts zei toen dat iets als vette vis zou kunnen helpen. Je zou zoiets kunnen geven:

2 likes

Mijn poes doet altijd zo overdreven als ik haar zo’n pipetje anti vlooien spul heb gegeven. Helemaal pang rondjes rennen en rollen enzo :joy::joy::joy:
Het is maar zalf stel je niet zo aan

Nou, ik snap wel dat ze het vervelend vinden. Heb ooit een beetje uit zo’n pipet op mn lip gekregen en kreeg toen een doof gevoel op die plek :see_no_evil:
En over aanstellen gesproken, mijn eerste kat ging bij elk geluid van een blister verpakking open drukken met zijn ogen samen knijpen alsof hij last had van de lucht van een vlooien pipetje xD (die zat ook in zo’n blisterverpakking).

2 likes

Hahaha dit heb ik met spuitflacons. Ik heb in het begin (sorry jong en onnadenkend) een waterspuit gebruikt maar nu met alles wat er enigszins op lijkt zoals deo, parfums, alles waar een beetje zo’n geluid uitkomt doet ze dr ogen dicht :joy:

2 likes

Haha oh dat wist ik niet! Je kan het ze natuurlijk ook niet uitleggen (doe ik wel lul de hele dag tegen dat beest). Ze is inmiddels alweer gekalmeerd :joy:

1 like

Haha zo herkenbaar, ik heb 1 kat die heel chill is en die reageert niet eens en die andere 2 doen zooo dramatisch, gelijk weg rennen en dan een halve dag onder mijn bed blijven zitten :roll_eyes:

Het enige dat gebeurde is dat je schouders een beetje nat zijn??

2 likes

Hahaha ja precies! Ik liep ook met dat pippetje achter mn rug naar haar toe want anders rent ze weg. Zodra ze door had wat ik aan het doen was wilde ze wegrennen. Chil ff joh :joy:

1 like

Hoe moet je dat ook weten hè xD Ja hier ook hele gesprekken haha. Zou wel eens makkelijk zijn als het wel uit te leggen is! Fijn dat de rust weer wedergekeerd is haha.

@mercurysummer sterkte met het verliezen van je kat… Dat is dan wel veel hè als je andere kat dan zo snel wat mankeert. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan dat het weer de goede kant op mag gaan.

2 likes

Nieuwe schoenen gekocht. Miep wil ze ook aan 🥹

32 likes

Heb jij er in de tussentijd al eentje gekocht? Ik ben nu ook aan het oriënteren!

Ja! Heb voor beide katten een Tractive gekocht. Niet echt om een heel duidelijke reden, maar die leek me het meest betrouwbaar omdat veel mensen die ook hebben. Over de Weenect las ik ook goede verhalen.

Waar ik op heb gelet:

• gps tracking (air tag leek me toch niet goed genoeg werken)
  • goede batterijduur
  • goed anti wurg bandje (heeft de Tractive er standaard bij zitten, Weenect niet, maar kan je los bijkopen natuurlijk. De Spotter heeft helemaal geen bandje in de set)
  • geluidje om af te spelen zodat ze naar huis komen (kan je trainen met snoepjes). Dit hebben de Tractive en Weenect allebei. Spotter volgens mij niet. Die heeft dan weer een belfunctie, maar daar begreep ik het nut niet zo van :sweat_smile:

Katten mogen pas sinds een paar dagen naar buiten (we zijn net verhuisd en ze moesten nog ingeënt). En ze zijn de tuin nog niet uitgeweest, dus heb het nog niet echt kunnen testen :joy_cat: Maar de katten dragen het zonder moeite en het geeft ons een fijn gevoel.

:joy:

Tractive is met abonnement toch?
Ik vond veel van die websites er zo sketchy uitzien. Alsof het allemaal van temu komt.

Ja is idd met abonnement. Weenect ook.
Spotter zegt op de website niet met een abonnement te werken, maar vervolgens moet je wel betalen voor hoelang je het wilt gebruiken… sounds a lot like een abonnement to me :face_with_monocle: