Beetje combinatie katten en schoonmaak vraag
Jullie nog ideeën waar de ‘lucht’ van katten in kan gaan zitten in je woonkamer? Het valt ons laatste maanden op dat er een soort muffe lucht hangt in de woonkamer/keuken (beneden verdieping).
Context: wij hebben drie katten, Brits korthaar dus met een flinke vacht die ook flink verharen en kunnen zweten (in hun mandjes). We wonen nu zo’n 4 jaar in dit huis, de katten blijven altijd op de beneden verdieping, zijn 6 jaar oud. Twee jonge kinderen. Laminaat, dus geen vloerkleed. Schoonmaker hebben we niet meer (al langere tijd niet) en ik heb zeker niet altijd tijd en energie gehad om elke week grondig schoon te maken. Echter nu we dit merken doe ik meer on the go. Dweilen doe ik nu met een nieuwe elektrische dweil in ieder geval 1x per week, dan ruik je wel de frisheid van de dweil maar ook die mufheid nog. Een robotstofzuiger doet elke ochtend een rondje.
Wat we al gedaan hebben: alle stoffen kattenmandjes die al 6 jaar oud waren en niet meer echt fris kon krijgen de deur uit gedaan, nieuwe gekocht. Nieuwe krabpaal. Oude gaan we opschuren en nieuwe mandjes er op, hopelijk gaat de lucht dan ook uit het hout door het schuren. 1 gordijn weggedaan, omdat daar airco aan de muur kwam. 1 hangt er nog maar is een sier gordijn van 1 meter breed. Wel heel harig dus deze gaat of binnenkort ook weg of ga ik proberen schoon te maken.
Veel oppervlaktes gepoetst. We hebben ook een stoffen bank en eetkamerstoelen. Heb een tapijtreiniger gekocht om die schoon te gaan maken komende week. Dekentjes liggen ze niet op maar lijken ook niet te ruiken. Heb zelfs de roosters van de recirculatie kap in de keuken eindelijk schoongemaakt want dacht wellicht hangt daar ook iets in 
De brokjes die altijd staan zijn qua formule iets veranderd dus dat ruikt wat meer. De kattenbakken worden uiteraard regelmatig schoongemaakt (dreft). Maar naar mijn idee missen we iets voor de hand liggends.
Jullie misschien iets waarvan je denkt, doe dat eens?
Edit: als je het tot het einde van dit bericht gehaald hebt, een leuke foto erbij van toen ze klein waren.