Kattentopic #4

Ik vind dit niet klinken als een kat die eenzaam is, en ik denk dat het in deze situatie ook lastig is om een nieuwe kat te introduceren als ze al zo op haar eigen territorium is.

10 likes

Is het niet beter om voor haar een huis te zoeken waar ze zowel binnen kan leven als buiten? Het klinkt niet alsof ze mensen schuw is dus misschien heeft ze meer behoefte aan een thuis dan aan een andere kat?

2 likes

Ja dit hebben we ook overwogen, al zou dat echt mijn hart breken! Ze is echt mijn kleine mopje🄰 Daarnaast ben ik wel van het principe dat wij voor haar gekozen hebben en we dus een verantwoording hebben tegenover haar.
Maargoed als ik echt zeker zou weten dat ze op een plek komt waar ze gelukkiger kan zijn zou ik haar belang daarin zeker voorop stellen.

Toen ze nog klein was heb ik dit ook met de dierenarts besproken, of zij iemand wisten, aangezien de asielen hier in de buurt een kitten stop hadden en niet wilden bemiddelen zolang ze de poes niet zelf hadden.
Ze hebben een paar maanden later nog wel contact opgenomen hoor, maar ik ga haar niet afgeven in de hoop dat ze ooit een keer uitgekozen wordt en ik nog niet weet of ze wel echt goed terecht komt en of iemand aan haar verwachtingen kan voldoen.
Ze had na zo’n tijd natuurlijk al helemaal een eigen karaktertje (en eigenaardigheden) gekregen. Zo is ze bang voor auto’s, tractors en fietsen, kan ze 's avonds alleen maar met haar knuffel slapen, mag je haar buiten niet aaien, moet je bij haar blijven zitten als ze gaat eten en wil ze iedere dag samen een stukje wandelen. Ook legt ze minstens 3x per week een muis voor m’n deur neer en die eten we dan zogenaamd samen op. OkĆ© dit klinkt wel heel apart, haha. Maar ik doe dan net of ik met haar deel terwijl zij dat ding natuurlijk in haar eentje naar binnen werkt.

Ik denk dat ze bij de juiste persoon niet schuw is, maar ze vind mensen nu over het algemeen niet leuk. Mij kent ze natuurlijk goed omdat ik haar bwvs met de fles heb grootgebracht, maar van mijn man en kinderen die ze iedere dag ziet is ze ook niet perse fan.

Ik vind het maar lastig.

8 likes

Ja daar ben ik dus ook bang voor, dat ze er eigenlijk helemaal niet op zit te wachten.

Maar denk je dat ze genoeg aandacht krijgt? Ik wandel iedere dag met haar, we spelen een aantal keer en ze mag tot het donker wordt buiten spelen, waar ze actief is met muizen vangen enz.
Maarja vanaf het moment dat ze binnen zit is wel alleen. Ik ga voordat ik ga slapen nog wel even naar haar toe om eten te geven en te knuffelen.

:pleading_face::pleading_face::pleading_face::pleading_face:

4 likes

Klinkt eigenlijk alsof die kat de tijd van haar leven heeft joh! Niks fijner voor een kat dan de hele dag lekker buiten je eigen ding kunnen doen, toch? En klinkt alsof ze het sociale contact wel bij jullie kan opzoeken als ze dat wil. En jullie hebben van alles voor haar gefaciliteerd.
Mijn kat zou jaloers zijn, maar die heeft de pech dat we aan een vrij drukke straat wonen en een paar vervelende buurtkatten hebben, waardoor ze alleen in de afgezette (mini)tuin kan als wij thuis zijn :sweat_smile:

9 likes

Ja ik denk echt dat je je onnodig druk maakt, volgens mij heeft ze het echt prima. Of merk je dingen als minder eten, lusteloos zijn, obsessief wassen oid?

1 like

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Misschien ligt het inderdaad wel aan mij, ik ben gewoon bang dat ik haar te kort doe. Ze is met een beetje geluk nog heel lang bij ons, dus ik wil dat ze het (ondanks dat ze niet binnen kan) verder wel heel goed en fijn heeft!

@Tumtum aah das ook sneu, stomme buurtkatten! Maar beter zo dan dat ze gaan vechten natuurlijk.

@Druppels Nee ik merk niks aan haar! Ze eet goed, is vrolijk en het enige wat ze, op het gewone wassen na, likt is mijn gezicht haha.

2 likes

Mijn vriend had ook een kat in de schuur op de boerderij.ze heeft zo 16 jaar geleefd en had de tijd van haar leven! Lekker naar buiten wanneer ze kon en haar eigen plekje in de schuur. Een boerderijkat is gewoon anders en is moeilijk een parttime binnenkat van te maken

Ik vind het ook klinken alsof ze een lekker leven heeft! Idealiter misschien naar binnen bij jullie zo af en toe maar goed ze klinkt ook enorm gehecht aan jou en aan lekker buiten leven. Volgens mij doe je het heel goed zo en ook toen ze klein was, zo lief hoe je haar verzorgd hebt! :heart:

1 like

Ah dankjewel! Zo lief!

Het scheelt ook wel dat ze echt een schatje is!
En ik ben ook zo trots op haar dat ze zichzelf zoveel ā€œkattendingenā€ heeft aangeleerd wat ze anders van d’r moeder en broertjes/zusjes had meegekregen.
Ik heb/had niet echt enorm veel met katten, maar zij heeft echt mijn hart gestolen :heart:

@smeagol dat klinkt inderdaad alsof ze het prima naar d’r zin had! was zij ook alleen? Of had ze wel speelmaatjes?

Het scheelt misschien ook wel dat ze nog nooit in huis is geweest. Ze kent het dus helemaal niet. Soms zit ze hier wel door het raam naar binnen te gluren om de honden uit te dagen :joy: maar het concept huis kent ze niet.

Op dit moment is ze trouwens alles behalve gelukkig met haar buitenleven, haha. Wat een k.t weer!

5 likes

:heart::heart::heart:

4 likes

Dit schatje is vandaag 14 geworden :smiling_face_with_three_hearts:

75 likes

mijn kat heeft een geĆÆrriteerd oog en ik vind het zo kut dat het precies weekend is. er zit af en toe wat vocht in haar ooghoek en ze knijpt die kant een beetje dicht soms. ze gedraagt zich normaal en het is nauwelijks zichtbaar dus niet heel ernstig maar ik ben altijd zo hypochonder met huisdieren. hopelijk gaat het voor maandag vanzelf over want ik vind het zielig om weer met haar naar de dierenarts te gaan (we zijn pas al geweest voor haar vaccinatie)

1 like

Deppen met koude sterke thee over het weekend wil nog wel eens helpen. Dat is ontstekingsremmend.

1 like

Ik zou geen thee gebruiken. Warm kompres 5-10 min (paar keer per dag) kan wel.

2 likes

Oh en waarom niet, daar is de tip van mijn dierenarts.

Je kunt het af en toe schoonmaken met wat uitgekookt water (afgekoeld uiteraard) op een keukenpapiertje of zakdoekje.

2 likes

Jouw dierenarts adviseert thee te gebruiken hiervoor? Nog wel een specifieke thee of mag je elke willekeurige smaak gebruiken. Heel raar advies. Is zelfs voor mensen zo’n oma weet raad advies

1 like

Kamille thee denk ik? Wordt ook geadviseerd als je zelf een ontstoken oog hebt, werkt ontstekingsremmend en kalmerend. Of het ook voor een dier goed is idk.

4 likes