Kattentopic #4

Ik breng hem steeds voor het infuus en geef de andere medicijnen thuis. Wilde hem liever mee hebben en er is ‘‘s nachts ook niemand in de kliniek dus. Ik vind vooral het afwachten nu lastig, en op welke signalen ik
moet letten qua gedrag thuis. Ik heb hem nu net gebracht voor de tweede dialyse en hij krijgt daarna controle, dus ik mag hem rond 2 weer ophalen (heb gelukkig vakantie nu). Thanks voor je berichtje :heart:

3 likes

Ah heel veel sterkte, wat is dat ook echt schrikken. Hopelijk is het iets wat nog op te lossen is. En ook wel ‘fijn’ dat je hem thuis hebt, ik vond het idee van mijn kat in de kliniek 's nachts ook zo’n naar idee. (Ook al was daar wel 's nachts iemand aanwezig.)
Denk dat je nu ook niet veel aan de kat kan zien, behalve of hij wel eet. Het infuus moet z’n werk doen en dat duurt ook voordat hij zich daarvan weer beter voelt.

1 like

Ja het is indd afwachten, het draait allemaal om vandaag. Ik bracht hem vanmorgen en ik vond de dierenarts niet hoopvol klinken. Ik kan hem echt niet kwijtraken :pleading_face::broken_heart: dank voor je berichtje.

3 likes

Hoe is het gegaan vandaag?

Hoe is het nu? Hoop op een positief bericht :heart:

1 like

Ik vind het zo leuk dat ze zo’n schoonheidsvlekje heeft!

1 like

Ze heeft ook eyeliner 🥹

13 likes

Laatst ging het hier vaak over katten die door dierenartsgeur even niet meer geaccepteerd worden door de andere katten thuis. Ik kwam net een tip van Jason Galaxy tegen: voordat je van huis vertrekt wrijf je een tijdje goed met een tshirt over je kat zodat zn geur in het shirt gaat zitten. Dat shirt hou je daarna apart. Voordat kat weer mee naar binnen gaat, wrijf je kat weer in met het shirt om de oude geur terug over te brengen. Dat zou wat moeten schelen bij acceptatie

8 likes

@lightbox de nierwaarden waren een klein beetje vooruit gegaan maar de dierenarts heeft heel duidelijk gezegd dat hij er echt nog niet is. Ik heb hem nu thuis en hij heeft gisteren en vanochtend wat gegeten en gedronken, hij wast zich en slaapt bij me incl heel veel spinnen maar ik vind hem ook nog wel heel suf, maar misschien is dat logisch? Hij heeft nu nog een antibioticacuur en anti misselijkheidspillen, en ik moet dinsdag terug… ik maak me echt wel veel zorgen

3 likes

Ah, eten lijkt me al wel wat positief. Maar zoiets is ook gewoon heel spannend. Hopelijk blijft het de goede kant op gaan!

Site waar ik heel veel aan heb gehad is deze: https://felinecrf.org/index.htm.
Maar dat is iets wat je altijd later nog kan lezen. Eerst maar even extra goed knuffelen met je kat.

3 likes

Dankje voor je medeleven en tips!! Echt heel fijn. Ik ben natuurlijk nu ook in hyperfocus op hem dus denk dat alles iets betekent. Fijne website is dat, heb al wat gelezen en gedaan. Het is ook echt lastig dat het weekend is, want mijn eigen praktijk is niet open om even te overleggen. Ik denk dat het ook logisch is dat hij nog niet echt fit is, maar hij wast zich, scherpt wel z’n nageltjes op z’n favoriete plekken en springt op de tafel etc., hopelijk zijn dat wel signalen dat hij niet elk moment ‘instort’.

18 likes

Snap je zorgen hoor, is toch een gezinslid :heart:
Veel sterkte hoop dat hij er bovenop komt

1 like

Mijn poessss is bij de zeldzame mooie dag afgelopen week weer even in de tuin geweest en de afgelopen dagen bleeeeef ze miauwen man man man
Is nu gelukkig weer wat minder
Heb sowieso het gevoel dat ze de laatste tijd meer miauwt? Terwijl er niks aan de hand is. Ze heeft eten/drinken/schone kattenbak/aandachf etc. Ze wordt in mei 6 dus is ook geen dementie ofzo DENK IK
Edit: okeeee heb chatgpt om advies gevraagd en ga maandag even de dierenarts bellen :joy:

1 like

Sterkte bij de dierenarts! Hopelijk is het gewoon het enthousiasme over de buitenwereld :heart_eyes:.

Heeft iemand hier ervaring met dwangvoeden van een kat? Mijn kat eet steeds hele kleine beetjes en moet echt aansterken, dus ik ga morgenochtend de dierenarts bellen of ik hier mee zou kunnen/mogen starten.

2 likes

Ja, vaak gedaan. Zowel voor zieke kittens als mijn eigen kat en de kat van een collega. Ik vind het niet leuk om te doen maar als ze echt niet eten wel noodzakelijk. Mijn tips:
-mix het voer met water zodat het meer vloeibaar wordt
-spuit kleine hoeveelheden per keer, zorg dat je het in de wangzak doet en niet in de keel
-laat de kat tussendoor goed slikken

Je kan het ook mengen met iets wat ze lekker vinden bijv zo’n liquid snack of babyvoeding.

Als je kat misselijk is kan je beter meerdere keren op een dag kleine porties voeren.

Dank voor je tips :slight_smile: ben je dat gaan doen na advies van de dierenarts of zelf?

Dit is mijn werk, dus ik kan zelf de beslissing maken of het nodig is maar soms in overleg met dierenarts op het werk. Maar ik zou het zeker met je dierenarts overleggen en ik zou aanraden dat ze het voordoen en je eerst laten oefenen zodat je het op de juiste manier doet.

Je kan misschien ook eerst een eetlustopwekker proberen?

Oh dat is logisch haha! Mooi werk :heart:

Ja ik ga morgenochtend ook gelijk bellen, en indd ook vragen naar iets eetlustopwekkends.

1 like

Nou sorry voor de dubbelpost: helemaal foute boel, nu opgenomen en straks echo… maak me klaar voor een afscheid :frowning:

Heel veel sterkte :heart:

1 like