Misschien zeg ik iets stoms hoor maar zien ze de andere katten wel door die deur? Wellicht blazen ze naar hun eigen reflectie?
Ik weet niet 100% hoe hun zicht is, maar ik denk wel dat ze elkaar kunnen zien! Ze zijn ook spiegels gewend bijvoorbeeld, en ze volgen mij/elkaar ook door de deur. Plus de deur heeft een kier van anderhalf centimeter tussen deur en vloer dus ze ruiken elkaar ook wel ![]()
Het lijkt alweer beter te zijn! Hij heeft sinds gisterenavond niet meer gekokhalst en wel gegeten (wat het steeds triggerde). Denk dat die haarbalpasta die ik gebruikte zijn werk heeft gedaan. ![]()
Pff kat eet opeens veel minder. Paar hapjes natvoer en dan klaar terwijl hij het normaal inhaleert. Hij heeft zondag en vanochtend gekost met kleine haarballen.
Na verlies van zijn broer (1.5 jaar geleden) ben ik echt te alert op hem. Zo lastig dat ze niet kunnen praten en uitleggen wat er aan de hand is.
Ff langs de dierenarts denk ik! Speelt al een paar dagen. Ik vind dit niet te alert hoor, niet eten is bij katten een duidelijk signaal. Die moeten elke dag eten.
Heb ook voor zo een afspraak staan. Ben gewoon zo ontzettend bang dat we weer hetzelfde nieuws krijgen als bij zân broer (nierfalen).
Ah zo bedoel je, ja dat is ook heel spannend hè. Mijn oudste katje is uiteindelijk ook overleden aan nierfalen en ik droom daar nog regelmatig over. Mocht het ooit zo zijn, dan ben je er voor je katje. Tot die tijd, houd moed
veel succes zo samen
Het viel heel erg mee, iets verhoogde schildklierwaarden maar nog binnen de marge. Dus over 4 weken opnieuw laten prikken om te zien hoe het dan is. En speciaal voor omdat zân maag misschien wat geĂŻrriteerd is. En tot mijn verbazing at hij dat bijna allemaal op!
Pfff, wat een opluchting.
10/10 eerste balletje is een groot succes, vooral bij de kater?? Die ging helemaal los net
Ik heb sinds enkele dagen een nieuwe kitten na het onverwachte verlies van mijn relatief jonge kat enkele maanden geleden (waar hier heeel lief mee werd geleefd!). Hij is super schattig en stout zoals een kitten hoort te zijn, en tussen hem en mijn oudere kat gaat het goed (ze spelen -nog- niet samen maar slapen dichtbij elkaar in de buurt en mijn oudere kat zoekt de kitten steeds op met af en toe wat blazen natuurlijk omdat zij gewoon de queen is van dit huis).
Ik heb wel afgelopen twee dagen ook heel hard gehuild omdat ik mijn vorige kat zooo mis, mân kleine lieve baby. Kan er soms nog steeds niet over uit.
Het voelt zo dubbel hè? Blij zijn voor de overgebleven kat dat hij/zij weer een vriendje heeft en dat het zo leuk gaat samen. Maar aan de andere kant is het gemis van je pluizen baby zo groot. Mijn lieve pluisje is 28 december overleden en ik mis hem ook nog zo vreselijk, maar ik ben ook zo blij voor mijn oranje vriend dat hij zo gelukkig is met de kitten die ik sinds april heb.
Mijn kat slaapt echt mega veel en eet ook minimaal de helft minder met dit warme weer. Ik weet dat het normaal is maar maak me toch een beetje zorgen omdat het morgen nog warmer wordt ![]()
Betekent gewoon dat hij instinctief het juiste doet. Wij doen ook rustig aan en hebben wat minder eetlust. Katten kunnen ook nog een stuk beter tegen hitte dan wij. Komt goed!
Voor de baasjes wiens kat alleen gecontroleerd naar buiten mag, dus alleen onder toezicht en met bijvoorbeeld een tuigje. Hoe doen jullie het als je met bezoek graag in de tuin wil zitten, of op een warme dag als vandaag dat je graag de deur eventjes open zet.
Hij mag bij ons enkel in de tuin als wij er bij zijn, hij heeft dan geen tuigje om. Dus als we met visite buiten zitten mag hij gewoon mee naar buiten.
Soms probeert hij te ontsnappen, maar over het algemeen luistert hij heel goed (zeker naar mij).
Als ik de schuifpui wil openzetten is het of op een kiertje waar hij niet doorheen kan, of ik zet het wasrek (zoân droogtoren die ik dan inklap) ervoor als blokkering zeg maar. ![]()
Overigens wel een tip, sluit je kat niet buiten in de tuin omdat je denk dat hij binnen is haha. Dit deed mijn vriend van de week en toen zat hij binnen 5min ineens op het dak van het schuurtje oog in oog met een vogel.
Was hij Ăźberhaupt nog nooit op geweest (gelukkig haha).
Wow dat dat werkt. Hier zouden ze daar binnen 2 minuten overheen springen of aan de kant duwen ofzo. ![]()
Hahah ja gek genoeg die van mij (nog) niet. Ik zet het wel soort van klem vast, dus omduwen is lastig, maar als hij wil zou hij er overheen kunnen springen.
Mijn tuin heb ik helemaal afgezet, maar ik laat ze alsnog zelden alleen omdat de buurman kat niet zo slim is en nog weleens zichzelf in mijn tuintje gevangen zet. Als ik flink wil luchten heb ik een hor in mijn deur, de hor heb ik zelfgemaakt. Als je een foto wil kan ik die wel voor je maken.
Met bezoek in de tuin is deur dicht toch te doen? Of schiet jouw kat razendsnel naar buiten als je de deur open doet? En deur open om even te luchten sluit ik de katten ook weleens weg in de gang, dan mogen ze even niet in de woonkamer.
Zou graag een hor willen (of liever, de tuin helemaal afzetten), maarr een van de katten komt daar alsnog doorheen haha
Ja, we hebben een enorm nieuwsgierig Aagje die geactiveerd wordt het moment dat de deur open gaat. Dus erdoorheen glippen vind ik spannend.