Leip he! Ene keer is het ook erger dan de andere keer hahah
Ben ik weer
Soms als mn kat irritant aan het miauwen is of zenuwachtig rondjes rent dan verhef ik mn stem en zeg âbobbie hou is op!â (Of iets in die trant)
En altijd heb ik vlak daarna gelijk spijt en voel ik me schuldig hahaha
Echt gemeen dat ze dan wel zo gaan liggen hè!
Jaaaa en dom van mezelf dat ik het blijf proberen met klauwen in mân handen als gevolg ![]()
Heeft er toevallig iemand een zogenoemde plaskater gehad? Onze kater had zijn blaas vol gruis zitten en na 2 nachtjes logeren bij de dierenarts, kwam hij vrijdag weer thuis met een tasje medicijnen en speciaal voer. Hij heeft een katheter gehad en hij verloor nog wat urine en bloed maar dat leek ons niet gek (en dit bleek ook wel uit info van internet). Het zou 2-3 dagen aanhouden. Alleen nu zijn we 2 dagen verder en ik heb niet het idee dat het echt minder wordt? Het is soms urine vermengd met bloed maar soms ook helderrood bloed (al las ik ook op een website van een dierenarts dat de kleur niet uitmaakt, omdat de blaas ontzettend geĂŻrriteerd is geweest). De dierenarts kunnen we nu helaas niet bereiken voor vragen.
Yes, bij ons heeft hij toen 3 dagen in dat ziekenhuis gelegen. Thuis ging hij bloed plassen en ik kreeg echt zieke blinde paniek
maar was normaal zeiden ze in het dierenziekenhuis. Zo lang hij ook normaal urine verloor (al dan niet met bloed vermengd). Na een paar dagen hield dat vanzelf op.
Zou het als ik jou was nog even in de gaten houden.
(Mijn ervaring is wel 7/8 jaar geleden, dus mogelijk dat de huidige adviezen/info anders zijn)
Thanks voor je reactie!
Onze kater wil ook dolgraag naar buiten, het is voornamelijk een buiten kat. Dus dit is dubbele hel voor hem, zo sneu. Hij wil ook niet poepen op de bak ![]()
Ohh dat lijkt me echt rot dan ja! Mag hij snel weer naar buiten?
Poept hij nu wel dan? Want meerdere dagen poepen is ook echt niet goed. Wat je kan doen is zand of tuin aarde in de kattenbak doen. Maar ik zou bij twijfels wel echt even een spoed lijn bellen.
Eigenlijk pas als de wond hersteld is, en ik ga er vanuit dat zolang hij bloedt en het er gewoon uit loopt, dit niet het geval is.
Denk dat we zo maar even een tuigje halen, kan 'ie in elk geval een fris neusje halen.
Nee, hij poept niet. Ik weet ook niet of hij bij de dierenarts heeft gepoept.
De meeste katten die geen tuigje gewend zijn gaan dat niet zo maar accepteren ben ik bang. Of ze ontsnappen a la minute eruit
dus zou wel voorzichtig zijn.
Misschien i.v.m. het uitblijven van ontlasting toch even de dierenarts bellen. Hij is nu 48u thuis denk ik? Als hij nog wel eet en drinkt en niet zichtbaar perst kan je het misschien ook nog aankijken tot morgen.
Als hij geen tuigje gewend is gaat dat alleen maar meer stress geven, zou dat zeker niet doen dan
Klopt, tenzij je een heel chille kat hebt maar de meeste katten krijgen er stress van als ze het niet gewend zijn.
Ik had zoân fancy tuigje en dat was helemaal niets. Hem er 1x ingekregen en sindsdien weigert ie. Om hem aan te krijgen moet ie zn poot in een van die gaten doen en dat weigert ie aan alle kanten.
Maar ik had er ook een van 2 euro van de Wibra en die gaat hartstikke goed! Gaat veel makkelijker om, gewoon als een normaal halsbandje en daarna een extra gespje rondom de buik. Even onder voorbehoud, ben er nog niet mee naar buiten gegaan, maar hij loopt er zonder problemen de hele dag in te chillen ![]()
Was hij bij een normale dierenarts of in een dierenziekenhuis?
Ik ben een zenuwlijer als het om mijn katten gaat hoor, maar als hij nu al 4 dagen niet gepoept heeft is dat wel echt zorgelijk.
Ik weet dus niet of hij bij de dierenarts heeft gepoept. Wij hebben hem vrijdagmiddag laat in de middag opgehaald.
Onze kater is heel chill en bij gebrek aan een tuigje, een sjorbandje (een hele dunne) losjes om gedaan. Vond 'ie helemaal prima en klein rondje door de tuin gelopen. Geen poep, maar hij vond het wel fijn om lekker buiten te zijn haha. Je zag 'm echt ontspannen.
Ik werk morgen sowieso thuis i.v.m. de kat, dus ga de dierenarts morgen maar even bellen. Hij oogt namelijk verder niet ziek, drinkt en eet kleine beetjes.
Deze onderste gebruik ik ook voor mijn katten om naar de dierenarts te gaan. Ideaal. Ze zitten bij mij ook âlosâ in de auto want een reismandje worden ze boos van. Enig nadeel is dat als ze dan in de auto plassen het ook echt kut is heb ik deze week ondervonden. Iemand tips tegen kattenpisgeur uit je auto te krijgen? Mijn oudste kat heeft nog nooit een ongelukje in de auto gehad, die jongste nu op terugweg van chip&knip wel.
Heb al met de tapijtreiniger gedaan en HG spray erop (en er zelfs verdund in laten trekken), de geur is verminderd maar zeker niet weg.
Je hebt van die speciale urinegeur verwijderaars die de enzymen afbreken ipv geur markeren. Ik heb dat wel eens op de bank gebruikt en werkte uiteindelijk wel goed!
Misschien dat baking soda dat ook doet? Maar dat is misschien weer lastiger op stoffen bekleding, daarom heb ik dat niet geprobeerd op mân bank