Kattentopic #4

Rare vraag, maar ik ben toch erg benieuwd: hoe deponeren jullie de kattenuitwerpselen?
Ik heb namelijk wel een apart prullenbakje naast de kattenbak, alleen hiervoor bedoelt, maar ik vind het zo’n plasticverspilling als ik ook nog elke keer dat ik schep een nieuw (boterham)zakje gebruik oid.
Alleen nu gaat het dus alsnog best wel meuren, ondanks de prullenbak goed is afgesloten, van elke keer dat hij open en dicht gaat…

1 like

Helaas ook gewoon in luierzakjes (daar zit een licht geurtje aan).

2 likes

Ik heb een Litter Locker en ik wil zelf niks anders meer. Helaas dus wel ook plastic maar je doet wel echt lang met die cassettes die ik nu heb.

2 likes

Wij gebruiken houtkorrels en poep gaat meteen in de wc. Wat ons betreft de meest ideale oplossing

2 likes

Ik bewaar bij de kattenbak allerlei zakjes van verpakkingen (een papieren zak van thuisbezorgd, een plastic zak van brood, pastaverpakking, etc). Als ik de kattenbak uitschep, dan loop ik direct door naar de ondergrondse container in mijn straat om dat afval weg te gooien.

3 likes

Katten- en hondenpoep worden trouwens wel afgeraden om door de riolering te gooien, dat hebben de waterschappen liever niet. Zelfde geldt ook voor die houtkorrels.

3 likes

Ik gebruik hondenpoepzakjes.

2 likes

Ik gebruik bio afbreekbare zakjes en stop het in m’n compost bin van Joseph and Joseph, ruik het dan gelukkig niet. En ik gooi elke 2 dagen dat ding leeg in de container.

Ik heb deze ook en ben er heel tevreden mee. Ruik helemaal niets en hoef niet iedere keer met een zakje naar de ondergrondse container toe.

1 like

Ja dit, sorry maar dat is slecht voor de riolering, gezondheid van mensen én slecht voor de natuur.

@Zilver ik gebruik hondenpoepzakjes maar ik voel me ook elke keer slecht over de hoeveelheid plastic.

Iets zoals de litter genie lijkt me wel handig maar ik heb 4 kattenbakken :neutral_face:

2 likes

Litter locker is echt het fijnst, je schept gewoon elke dag en dan 1 keer in de week leeg ik hem ong (1 grote kat) en je ruikt (hoop ik :sweat_smile:) niks. Echt een top ding! Zou dat iedereen aanraden. En ben ook heel blij met de kattenbak, de Flip van Modkat. Kun je van die liners voor kopen die ook lang mee gaan. Vind op deze manier een kattenbak echt niet erg.

1 like

Hm interessant. Peewee (waar wij de kattenbak van hebben) zelf geeft juist aan dat de ontlasting door de wc kan (korrels gaan uiteraard in de vuilnisbak).

Mensenontlasting is ook niet persé goed voor de mensheid en milieu (medicatie, ziektes, chemo etc).

Omdat het voor Peewee een verkooppraatje is en ze vooral uitgaan van het feit dat het geen verstopping zal veroorzaken.
Ze baseren hun mening niet zo zeer vanuit het milieu bekeken.

Bij uitwerpselen van dieren is er geloof ik een grote kans op parasieten etc. waardoor ze liever niet hebben dat het door het riool gaat. Beter in de rest bak

Mensenontlasting kan ook veel troep bevatten, maar daar zijn onze systemen meer op in gesteld aangezien wij poepen op een wc en katten/honden/andere huisdieren niet.

12 likes

Ja duh, dat is wij van wc-eend raden wc-eend aan. Je kan toch zelf gewoon opzoeken dat het niet zo is.

9 likes

Je kan aarde vanuit de tuin in de kattenbak leggen als hij niet poept. Wel reeds ‘gebruikte’ aarde, geen verse zak aarde van de winkel.

1 like

Hij heeft gepoept! Dat is het goede nieuws. Minder goede nieuws is dat de urine maar blijft stromen en hij geen controle lijkt te hebben over z’n blaas. Dus vanmiddag maar weer naar de dierenarts.

3 likes

Nahhh onze kat heeft de niesziekte opgelopen in het pension. Ik dacht eigenlijk dat ze dat niet meer kon krijgen na de inenting, maar blijkbaar wel in mildere vorm. Ze kreeg er ook natte ogen bij dus ze heeft nu medicijnen gehad bij de dierenarts en moeten 2x per dag pilletje geven. Net als we dit weekend een weekendje weg gaan :smiling_face_with_tear: Gelukkig zitten we op 45 minuten rijden, dus dan maar 2x per dag even op en neer. Wil het niet iemand anders aandoen om haar een pilletje te moeten geven want dat is natuurlijk drama :joy:

Ik baal echt even dat ik op insta 2x achter elkaar zie dat katten introduceren binnen een week koek en ei was bij mensen, terwijl ik het na twee maanden proberen weer opnieuw moet gaan beginnen :sob:

Heb al gedreigd iedereen naar het asiel te brengen maar ze weten dat ik dat toch niet meen, kan niet zonder m’n vier pluizenbollen maar zou fijn zijn als ze ook niet zonder elkaar konden :smiling_face_with_tear:

4 likes

Sorry die laatste alinea haha ik moet lachen
“Kinders, lief doen nu, anders ruil ik jullie allemaal in. Ik heb de bon nog!!!”

2 likes

Zo ‘duh’ vind ik dat niet. Verder vind ik je reacties niet zo leuk overkomen.

1 like