Kattentopic #4

Ik ben zó blij om thuis te zijn en m’n katten te zien. Ze zijn zo lief en ook zo blij om ons te zien, geweldig. En die kat die problemen heeft met z’n gebit voelt zich volgens mij al zo veel beter (hij krijgt pijnstillers en antibiotica). :smiling_face_with_three_hearts:

14 likes

:heart_eyes: hoe tevreden ze kijkt op die tweede foto! Zo’n groot verschil

1 like

Na het drama met m’n ene kat van afgelopen weekend (en het uitzicht op de afspraak voor behandeling a €800 volgende week) heb ik maandag ook maar meteen een controle + vaccinatie afspraak voor m’n andere kat gemaakt.

Ze ligt zooooo lief bij mij nu, ze heeft geen idee dat we over 20 minuten op pad gaan en dat ze dan keihard gaat krijsen. :sweat_smile:

7 likes

Wij krijgen volgende week weer een kitten in huis! Een ragdoll, echt een schatje dat gek op spelen is. We hebben al een 7 jarige kat(ook een ragdoll). Iemand nog tips voor een goede kennismaking?

Onze eigen kat is heel relaxt en rustig. Hij gaat wel eens uit logeren bij mijn schoonouders die ook een kat hebben, dat is nooit een probleem.

8 likes

Wij hebben onze kitten destijds met mandje en al in de garage gezet (daar staat de kattebak en van daaruit kunnen ze het huis in), ik had een handdoek in de mand gedaan die al naar onze kat rook. Geen idee of dat geholpen heeft maar ze zijn vanaf dag 1 eigenlijk al dikke vrienden.

1 like

Mijn ragdolls heb ik gewoon meteen bij elkaar gezet… Zit wel maar 1 jaar leeftijdsverschil tussen en ze zijn goed gesocaliseerd, dus ik weet niet hoe dat gaat als ze al ouder zijn.

Ik heb de reismand hoog op tafel gezet en toen open gedaan zodat ze op eigen tempo eruit kon komen. Eerste dagen hebben ze wat meer gestoeid, maar ging verder helemaal goed en nu zijn ze bff’s😻

1 like

Hebben jullie 2 kattenbakken? Ik denk dat het wel handig is dat ik er nog een bij koop denk ik?
Even een foto!

44 likes

Ja! Zou ik zeker aanraden. “Officieel” is het volgens mij zelfs 3 bakken voor 2 katten. Bij ons werd de derde bak alleen nooit gebruikt, dus uiteindelijk gewoon weer bij 2 gehouden. En soms gingen ze dan alsnog maar op 1 bak😅

2 likes

Ik weet niet of het zo is maar moet daar ineens aan denken, is het ook niet een kwestie van gewenning? Mijn katten zijn altijd binnen geweest, ik heb dan het idee (en ook de hoop natuurlijk) dat ze weten dat ze hier veilig wonen en er geen onverwachts gevaar is, dus zouden zij een dichte kattenbak dan echt als onveilig en onprettig zien? Ze weten wat dat betreft niet beter, wat zou er veranderen als ik nu een open bak heb?

Ooh die pootjes, met die fluffy plukjes die tussen z’n teentjes uit komen :heart_eyes::heart_eyes:🥹🥹

3 likes

Ik heb zelf zo’n soort xl-kattenbak, en heb die hele klep eraf gesloopt, zodat de ingang mooi groot is.
Misschien ook wel handig voor jouw grote katten?

Die jij linkt ziet er wel handig uit (makkelijk schoon te maken!), maar misschien een beetje klein voor coontjes?

Ah ja top, ben wel benieuwd! :smiley:

2 likes

Ugh ja en dat kleine staartje en kleine pootjes. Ging kijken maar er was natuurlijk geen optie om nee te zeggen met die lieve snoet.

2 likes

Ja graag! Lijkt mij een fijn ding maar heb hier een uit de kluiten gewassen kater waarvan ik denk dat hij zijn kont niet kan keren dus ben erg benieuwd.

1 like

Mijn kat is ook relaxed, rustig, vriendelijk maar mijn kitten (wel ouder, 6,5 maand) heb ik geïntroduceerd via de methode van Jackson Galaxy. Duurde 4,5 dag en nu zitten ze (al!) samen in de woonkamer en kunnen ze ontspannen. Mijn oudere kat (3 jaar oud) is wel flink groter dan de kitten dus het is voor beiden nog even aftasten maar ze pikken elkaars clues snel op. Kan zijn dat jouw kat het sneller kan, maar vond het een fijne methode gezien mijn kat toch territoriaal over de woonkamer bleek te zijn.

2 likes

@EllaFitzgerald even hier om het andere topic niet te spammen met katten, maar oh zo lief dat je dat zegt :smiling_face_with_three_hearts:


Ze heeft weer haar dikke wintervacht dus ze is echt weer een lekker zacht beertje :two_hearts:

36 likes

:sob: wat een lieffie

1 like

Ik had helemaal niet in de gaten dat het niet het kattentopic was haha

Zoooo snoezig!! :heart_eyes::heart_eyes: echt heeel cute

1 like

Mijn kat is weer getrimd en mijn hemel zijn buik!! Schrik er elke keer weer van :joy: Echt twee enorme flappen.

Vriendin vond het op enorme ballen lijken hahah

20 likes

Hij lijkt er ook niet blij mee te zijn :joy: