Kattentopic #4

Ja klopt inderdaad, ze is als kitten bij een slechte fokker weggehaald omdat ze slecht werd verzorgd en helemaal vol vlooien zat. Na een paar jaar is ze bij ons komen wonen omdat ze thuis niet kon aarden. Ik was nog niet bekend met Siamezen, maar ze zijn super lief hè?

Ik las dat jij jouw vriendje in hebt laten slapen, wat verschrikkelijk zeg :pensive: hoe gaat het nu met jou?

1 like

Ik wil dus graag 2 katten adopteren en nu was ik vanochtend in het asiel (ben vrijwilliger, dus kom er elke week) en ik zag 2 katten die ik beide heel leuk vond. Dus ik vroeg of die toevallig samen konden en ze bleken zelfs bij ellaar te horen! Heel toevallig.
Maar later kwam ik ook in een afdeling waar de meest leuke rood witte kater kittens waren die ook nog mega knuffelkonten zwaren n die vond ik ook geweldig, maar ik wil eigenlijk geen kittens . Ze maken zoveel stuk en ik vind het maar gedoe, al zijn ze natuurlijk mega schattig.

Ik ga morgen met mijn zusjes kijken, maar ik twijfel ineena of ik toch niet voor die kittens moet gaan. Het voelt als een soort kans die ik moet pakken, want iedereen in het asiel is ook weg van ze, haha. En gewoon een grote stap om te beslissen wie je aankomende katten worden!

5 likes

is sowieso een grote beslissing maar als je eigenlijk geen kittens wilde, zou ik dat niet doen. die vinden sneller een huis dan volwassen katten natuurlijk. en deze zijn al een koppeltje, dus misschien maakt dat het nog lastiger om een thuis te vinden?

12 likes

Ohh neem dat leuke stelletje :heart::heart::heart: 2 katten die goed samen gaan is veel unieker dan kittens (die later elkaar wellicht niet eens mogen).

6 likes

Ik weet niet of ze dat koppeltje ook samen plaatsen, dat doen ze vaak maar niet altijd! Maar mijn voorkeur gaat nu ook zeker naar dat koppeltje hoor! Ze waren allebei vrij aanwezig en knuffelig en de ene deed zelfs de hele tijd haar pootje door de gaatjes in haar hok om om aandacht te vragen! Het is een zwart witte en een rood witte!

Maar ik had helemaal niet verwacht al meteen katten te zien die ik leuk vind! Ze zijn verder ook al klaar om te gaan, dus het voelt echt ineens van wow!!!

10 likes

Een van mijn katten deed dat ook, kwam ook op schoot zitten spinnen en echt knuffelen en eenmaal thuis dacht ze “joejoe ik heb nu een huis, ik doe lekker m’n eigen ding” en in 7 jaar tijd heeft ze misschien 2 keer op schoot gelegen :joy::smiling_face_with_tear:

6 likes

Oh wat een naar begin :pleading_face:
Ja ze zijn echt zo lief en bijzonder.
(misschien niet alle haha).

Lief dat je vraagt. Ik mis hem heel erg.
De leegte wordt juist erger met de tijd :pensive:

6 likes

Erg is dat hè? In het begin voelt het nog alsof je kat ieder moment terug kan komen dus als dat dan niet gebeurt is het elke dag extra pijnlijk :pleading_face:

2 likes

M’n andere katje die bij mij op bed slaapt ging elke ochtend direct kijken op z’n vaste plekje in de woonkamer of hij misschien al terug was :cry: dat heeft ze echt weken gedaan.

2 likes

Oke ik heb vandaag met mijn zusjes en 2 nichtjes bijna 2 uur katten geaaid in het asiel en uiteindelijk wilde we er 5 mee nemen, hahaha. Helaas heeft iedereen al katten thuis, dus het worden toch die 2 die ik al wilde en ik kan ze hopelijk vrijdag ophalen!

Ze hebben beide wel echt maar 4 tanden in totaal na een bezoekje bij de dierenarts.

43 likes

Nouja dan heb je in elk geval geen/weinig kosten meer aan hun gebit :grimacing: (en ik weet dat dat flink kan oplopen lol)

2 likes

Ahhh zo zoet! :two_hearts: wat een gezellig stelletje

2 likes

Ah wat een schatjes! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ja dat dus :broken_heart:

Onze andere kat Doortje is juist aanhankelijker geworden sinds de dood van Ollie. Meer opgeleefd juist. Is dat herkenbaar voor anderen?
Ze was juist meer opzichzelf. Ollie liet haar eigenlijk wel met rust. Ze waren vanaf kittenleeftijd bijelkaar. Ze is 11 jaar.

17 likes

Ka, hier hetzelfde. Twee broertjes maar sinds de dood van een kat is de ander opgebloeid. Ben een kat verloren maar heb er 1.5 kat voor teruggekregen. Nooit gedacht dat in de sullige kat zoveel inzat en hij is helemaal niet sullig maar.

4 likes

Katteneigenaar koopt een nieuw zitmeubel, is dat meubel nu ingenomen door de kater en ligt hij er 24/7 op te slapen?

• Ja
  • Ja natuurlijk
  • Ik wil alleen de antwoorden zien

0 stemmers

1 like

Mijn kat ziet mij wel eens naar de fauteuil lopen en dan sprint ze ineens langs mij en gaat ze er snel op liggen.

1 like

Ik heb bij ons aan de eettafel een stoel waar ik altijd op zit, als ik dan van de stoel op sta om te gaan koken, ligt meneer al op mijn stoel voor ik bij de koelkast ben :joy:

dit is een beetje vergezocht misschien maar woon je in omgeving utrecht? ik zie een reddit comment over iemand die daar een kennis heeft die heel goed is in het vinden van vermiste katten(??) dus ik dacht aan jou

1 like

Ahh wat lief, ik woon in Amsterdam helaas. Zoekt diegene alleen in regio utrecht? Weet je toevallig ook hoe?

Ik blijf het zo raar vinden dat ik geen enkel signalement heb ontvangen van buurtbewoners. Er hangen zo veel posters en ik had via petradar ofzo ook een advertentie gekocht voor Facebook/Instagram die dan getoond werd aan mensen in de buurt.